spot_img

Sondaj: De ce traverseaza pietonii neregulamentar?

• 90% dintre pietonii români traversează neregulamentar cel puţin de câteva ori pe an
• 7 din 10 pietoni sunt de acord că traversarea prin locuri nemarcate este periculoasă
• 51% dintre pietoni au motivat că traversează neregulamentar deoarece trecerea este poziţionată prea departe de locul unde au nevoie să traverseze
• Traversarea neregulamentară a pietonilor s-a numărat printre principalele cauze ale accidentelor grave în anul 2018
• Campania naţională de prevenţie şi siguranţă rutieră ”Iarna, la volan!” se extinde, în acest an, pentru a oferi sfaturi atât şoferilor, cât şi pietonilor

Peste 90% dintre pietonii români traversează neregulamentar cel puţin de câteva ori pe an, iar aproape 50% recunosc că traversează neregulamentar de mai multe ori pe lună, arată un sondaj realizat online, la care au participat peste 16.200 de respondenţi.

Cu toate acestea, 7 din 10 sunt de acord că acest obicei este unul periculos, arată acelaşi sondaj, iar riscurile cresc şi mai mult în perioada de iarnă, atât din punctul de vedere al pietonilor, cât şi al şoferilor.

În acest context, pe întreaga perioadă a lunii decembrie, GENERALI România derulează, alături de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, ediţia a treia a campaniei naţionale de prevenţie şi siguranţă rutieră ”Iarna, la volan!”, care, în acest an, se extinde pentru a oferi sfaturi atât şoferilor, cât şi pietonilor.

De ce traversează pietonii neregulamentar?

43% dintre pietonii români traversează neregulamentar destul de des, arată rezultatele sondajului: 34% trec strada prin locuri nemarcate sau ilegal de mai multe ori pe lună, în timp ce 9%, aproape în fiecare zi. Pe de altă parte, 49% au precizat că traversează neregulamentar rar, de câteva ori pe an. Doar 8% dintre respondenţi au declarat că nu fac niciodată acest lucru.

Întrebaţi dacă sunt de părere că traversarea prin locuri nemarcate este periculoasă, 68% au fost de acord cu această afirmaţie, iar 23% au apreciat că această activitate este periculoasă „uneori”. 9% consideră că „nu este, dacă eşti foarte atent”.

Care sunt, însă, motivele care determină pietonii să traverseze neregulamentar? 51% dintre participanţii la sondaj au motivat că trecerea de pietoni este poziţionată prea departe de locul unde au nevoie să traverseze, iar 31% dintre ei spun că fac acest lucru pentru că prind un moment de pauză în trafic, care le permite să treacă fără să încurce circulaţia. Doar 6% au declarat că se grăbesc şi nu pot aştepta la semafor, atunci când traversează neregulamentar, în timp ce 12% au citat alte motive.

88% dintre participanţii la sondaj au declarat că, înainte de a traversa strada pe trecerea de pietoni, se asigură că şoferii maşinilor i-au văzut şi că au timp să oprească. 10% fac acest lucru destul de des, iar 2%, doar ocazional.

„Iarna, la volan” – campanie naţională de informare

Traversarea neregulamentară a pietonilor s-a numărat printre principalele cauze ale accidentelor grave în anul 2018, conform datelor publicate în „Buletinul siguranței rutiere. Raport anual 2018”, realizat de Poliţia Română.

În paralel, iarna, condiţiile meteo nefavorabile cresc riscul unui accident rutier, iar şofatul implică mai multă atenţie decât oricând. De exemplu, distanţa de frânare pe carosabil ud poate creşte de până la 2 ori, iar pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheaţă, chiar de până la 10 ori . Mai mult, într-o situaţie de urgenţă, un şofer obişnuit are nevoie de aproximativ 1,5 secunde pentru a reacţiona, iar vizibilitatea redusă poate împiedica şoferul să perceapă în timp util pericolul.

În acest context, GENERALI România derulează, alături de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, pe întreaga perioadă a lunii decembrie, a treia ediţie a campaniei naţionale de prevenţie şi siguranţă rutieră ”Iarna, la volan!”. În acest an, alături de sfaturile dedicate şoferilor, campania se extinde, incluzând şi recomandări de siguranţă dedicate pietonilor, în special în sezonul rece.

Demersul are ca obiective creşterea nivelului de conştientizare a şoferilor români cu privire la riscurile pe care le implică şofatul pe timp de iarnă şi măsurile ce pot fi luate pentru a le reduce, dar şi de a atrage atenţia pietonilor asupra necesităţii de a traversa corect. Indirect, efortul concentrat de comunicare ar urma să conducă, de asemenea, la o reducere a numărului de accidente înregistrate pe timp de iarnă.

„Iarna, la volan” face parte din demersul mai amplu „FII TREAZ LA VOLAN!” – un proiect ce are rolul de a atrage atenţia şoferilor din România asupra măsurilor de prevenţie pe care trebuie să le ia pentru a rămâne în siguranţă la volan. Mai multe detalii sunt disponibile pe treazlavolan.ro/iarna şi pe Facebook/treazlavolan.

Eşantion sondaj

În cadrul sondajului desfăşurat online, în perioada 10 iulie – 10 septembrie 2019, au participat 16.235 de respondenţi, dintre care 15.121 de şoferi (93%). În total, 85% dintre participanţii la sondaj sunt bărbaţi, iar în ceea ce priveşte categoriile de vârstă, aproape jumătate au între 18 – 25 de ani, 20%, între 26 şi 34 de ani şi 23%, între 35 – 55 de ani.

Despre GENERALI România

Generali România este unul dintre primii 10 asigurători locali conform volumului total de prime brute subscrise în 2018 şi face parte din grupul italian Generali. Independent din 1831, grupul este unul dintre cei mai mari asigurători din lume și activează în 50 de țări, având un volum total de prime care a depășit 66 miliarde euro în 2018.

Cu aproape 71.000 de angajați și 61 de milioane de clienți, grupul ocupă o poziţie de lider pe pieţele vest-europene şi un loc tot mai important pe piețele din Europa Centrală și de Est şi din Asia. Ambiția Generali este de a deveni partener pe viață al clienților săi, oferind soluții inovative, personalizate, prin intermediul rețelei sale unice de distribuție.

În Austria, Europa Centrală și de Est și în Rusia, Grupul este în top 3 asigurători, activ în 13 țări, operațiunile fiind coordonate din biroul regional Austria, CEE & Russia, cu sediul in Praga, Cehia.

Despre APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor

APPA este o organizație non-guvernamentală ale cărei principale scopuri sunt protejarea intereselor consumatorului de produse de asigurare prin susținerea creșterii gradului de educare în asigurări în rândul populației din România. Încă din 2010, APPA a organizat primele campanii naționale de informare și educare a populației, conferinţe internaționale și naționale şi alte tipuri de proiecte menite să ducă la îndeplinirea obiectivelor Asociației.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri