Vineri, 31 mai, nu departe de Porto, se concurează în WRC Rally de Portugal, iar ediția 2019 pare să fie cea mai dură din ultimele sezoane, și asta pentru că în prima zi se rulează pe probe speciale care au revenit în raliu după 18 ani. În plus, pe multe porțiuni de pe probele de sâmbătă și duminică sunt scoase deja pietre, doar după trecerile de la recunoașteri.
Un scurt cu Q&A cu Simone înainte de startul pe prima probă specială
Cum ți se pare calitatea probelor? Crezi că la fel ca la ediția de anul trecut marea problemă vor fi pietrele dezgropate după cele două treceri ale world rally car-urilor?
Mi se pare că anul acesta probele sunt și mai dure comparativ cu anii trecuți, în care am concurat în acest raliu. Având în vedere că nu a plouat de mult în zonă, suprafața este destul de uscată și nisipoasă și deja de la recunoașteri au început să iasă unele pietre, pe care le întâlneam doar în timpul raliului. Așa că mă aștept să fie mai greu și cu siguranță va trebui să fim atenți și să respectăm mașina.
Probele de astăzi, cele noi, sunt un pic diferite de restul. Sunt rapide și va fi surprinzător cum se vor schimba de la o trecere la alta. Mi s-a părut o suprafață în care wrc-urile și R5-urile vor face niște șleauri destul de mari. Fiind și înguste, în unele zone nici nu ai foarte mult loc pe unde să treci. Cam toată lumea va trece fix prin șleaurile care se vor crea, așa că va fi destul de greu.
Fafe este printre probele tale favorite de macadam și este un adevărat festival cu zecile de mii de fani care vin și campează de-a lungul ei. Simți presiune mai mare pe această probă, comparativ cu celelalte?
Vom vedea duminică cum mă voi simți pe Fafe. Cu siguranță fiind o probă frumoasă, pe care o apreciez foarte mult, nu cred că voi avea neapărat o presiune, mai degrabă voi fi nerăbdător și voi încerca să merg cât de bine pot.
#53 – Simone Tempestini și Sergiu Itu, echipajul Napoca Rally Academy, a câștigat Raliul Aradului weekendul trecut, chiar la prima evoluție pe macadam cu Hyundai i20 R5, însă condițiile din Portugalia sunt total diferite de ce au întâlnit la teste și în etapa din CNR. Este foarte multă piatră și praf în etapa din Campionatul Mondial de Raliu.
WRC Rally de Portugal are 20 probe speciale care măsoară în total 212,23 km și se va încheia duminică cu Power Stageul de pe proba specială Fafe – locul unde se adună zeci de mii de fani și creează un adevărat festival în jurul săritoarei.
Rezultatele complete de la WRC Rally de Portugal sunt disponibile accesând: https://www.wrc.com/en/wrc/livetiming/page/4175–-.html
Programul competițional al echipajului Simone Tempestini/Sergiu Itu este posibil cu sprijinul Napoca Rally Academy și al partenerilor Banca Transilvania, OMV, Vodafone și Delonghi.
Credit foto: Szabo Attila
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro