- Raul Badiu si Gabriel Lazar castiga Cupa Dacia la comenzile deja cunoscutei Dacii Logan
- Sebastian Barbu si Razvan Hulea se impun in clasa 9 la comenzile unui Suzuki Swift Sport
- Dragos Dinu si Ciprian Solomon incheie pe locul secund la clasa 11, la comenzile unui Mitsubishi Lancer EVO 8
Ultima etapa a sezonului 2016 din cadrul Campionatului National de Raliuri – “Dunlop”, Raliul “Perla Harghitei”, a avut loc pe frumoasele probe speciale din jurul orasului Odorheiu Secuiesc. Echipa sibiana a plecat la Odorhei cu gandul de a-si mentine pozitia de lider in clasamentul general pe echipe.
Fondata in 2015, Sibiu Racing Team este mezina Campionatului National de Raliuri. Din pasiune pentru MOTORSPORT si preluand stafeta celor de la IPA Sibiu, din felul in care s-a mobilizat, membrii echipei au reusit dupa aproape 30 de ani sa readuca titlul de campioni nationali pe echipe la Sibiu, un titlu muncit pe probe si castigat cu demnitate.
Team-ul sibian a fost format din echipajele: Raul Badiu/ Gabi Lazar, Sebastian Barbu/ Razvan Hulea, Sorin Badea/Botond Csomortani, Alex Ardelean/Horatiu Baltador, Andrei Mitre/Bogdan Iancu, Rares Tomita/Levente Csegzy, Calin Bucur/Alexandru Giusca, Markus Ardelean, Dragos Dinu/Ciprian Solomon si Adrian Raspopa/Cosmin Diacu.
Dupa o frumoasa confruntare cu Napoca Rally Academy, o echipa cu un palmares bogat, cu un rezultat de lauda, cel al lui Simone Tempestini, care este noul campion in Junior WRC, ambele echipe au avut de suferit in urma regulamentului. Sibiu Racing Team, devenea campioana nationala de raliuri 2016 “pe probe”, in urma pozitiilor ocupate pe probe.
Dar, conform Art. 4 pct. 41 din regulamentul de licentiere, unde scrie clar: “Nu vor puncta in clasamentul general concurenții care solicită licență după jumătatea calendarului fiecărui campionat (din punct de vedere al numărului de etape)”, echipajului Sebastian Barbu/ Razvan Hulea nu i-au putut fi acordate cele 4 puncte din clasamentul general.
“Am stiut de la inceput de Art. 4 pct.41, ne-am asumat acest aspect si ca pierdem puncte la general dar am preferat sa ducem o lupta pe probe, stiind de la inceput ca lupta se va da la clasa 9. Am avut un raliu destul de greu, m-am acomodat foarte repede cu Suzuki-ul si pana la urma am terminat pe locul 1 la clasa 9”, a declarat Sebastian Barbu, citat de autostiri.ro.
In urma strategiei nesportive la Raliul Harghitei, unde echipa SRT pierde 2 puncte si cei de la Napoca sunt favorizati pentru castigarea titlului la diferenta de 1 punct, dar si dupa actiunile imorale, dar legale, care au avut loc de-a lungul sezonului, in consecinta carora Sibiu Racing Team nu a actionat, la Raliul Harghitei echipa SRT a actionat in consecinta si a cerut Federatiei Romane de Automobilism Sportiv sa aduca la cunostinta daca echipa NRA a respectat Art. 7, pct. 7.1.3 din regulamentul Campionatului National de Raliuri-Dunlop 2016, in care spune ca: „..Schimbarea automobilului unui echipaj in timpul campionatului nu este considerata <<modificare>>, daca al doilea automobil se incadreaza la aceeasi categorie cu cel cu care echipajul a fost nominalizat pe licenta de echipa”.
“Mereu NRA a fost un exemplu pentru noi cu tot ceea ce face pentru MOTORSPORTUL din Romania, dar cum scrie si mai sus, strategia lor nesportiva si atencedentele din trecut m-au determinat sa cer FRAS-ului o explicatie despre respectarea regulamentului”, Horatiu Baltador, citat de autostiri.ro.
Tarziu in noapte, dupa o lunga analiza, Colegiul Comisarilor Sportivi admite contestatia depusa prin retragerea punctelor obtinute de echipajele 1 si 16, care au schimbat clasa automobilelor de concurs fara respectarea prevederilor Art.7.1.3 din Regulamentul Cadru CNR-D 2016 si modifica clasamentul pe echipe.
„Chiar daca decizia nu este definitiva, noi stim ca solutia este fundamentata pe regulament si n-au cum contracara asta. Regulamentul de punctaj in clasamentul echipelor este complet nou din 2016, iar la acest regulament au contribuit inclusiv cei de la NRA (prin Marco cu multe idei bune), regulament nou ce trebuie salutat fiindca a egalizat sansele intre echipe, iar uite ca in ultima etapa toti aveam sanse la titlu. Regulile nu pot fi schimbate in timpul jocului si nici nu putem sa le incalcam!”, a declarat Alex Ardelean.
In urma comunicatului dat de NRA, unde ei se declara invingatori pe probe, Sibiu Racing Team a vrut sa aduca la cunostinta cele intamplate la ultima etapa, Raliul Perla Harghitei.
“NRA este o echipa de top, cu rezultate la care noi poate visam, cu bugete de zeci, sute de ori mai mari ca ale noastre, dar strategia lor ne-a determinat sa actionam conform regulamentului, un regulament care trebuie respectat indiferent de cat de mare esti. Asa cum noi credem ca suntem neindreptatiti, asa probabil cred si ei. Pana la urma asteptam sa vedem hotararea FRAS, iar noi, indiferent de raspuns, o sa o respectam daca este corecta si legala.” a declarat Horatiu Baltador.
Multumim Primariei Sibiu, sponsorilor si partenerilor nostri, nu in ultimul rand fanilor si tuturor celor care au crezut in noi!
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro