Perioada de iarnă și de început de primăvară a reprezentat o pauză lungă în motorsportul din România, debutul sezonului Campionatului Național de Raliuri ”Dunlop” fiind programat pentru luna mai, nu în martie, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani. După un 2018 în care și-au adjudecat titlul clasei 7 în urma unei lupte strânse desfășurate până pe ultima probă a sezonului, Csongor Szabo și Rareș Fetean continuă în aceeași categorie și în 2019.
Echipajul Sonic Motorsport se va afla la startul raliurilor din acest an pe același Ford Fiesta R2 cu care au ”alergat” în 2018, singura diferență fiind încadrarea mașinii de concurs în nou înfințata clasă RC4, după preluarea categoriilor FIA în cadrul FRAS. ”Am avut un 2018 bun, în care am învățat multe și am progresat. Considerăm că mai putem progresa la bordul Fiestei R2, astfel că în noul sezon vom continua în aceeași formulă, Csongor – Rareș, având ca scop un nou titlu al categoriei,” a spus Csongor înaintea sezonului, citat de autostiri.ro.
Desfășurat ultima dată în 2010, Raliul Argeșului revine în acest an în calendarul de raliuri autohtone, deschizând sezonul 2019, unul în care sunt programate opt etape de-a lungul a 6 luni. Deși ultima ediție a avut loc acum 9 ani, Csongor Szabo s-a aflat la startul Raliului Argeșului în 2010, când a participat alături de Marcus Andreoiu pe un Peugeot 206
Raliul Argeșului 2019 se desfășoară în perioada 2-4 mai, având comandamentul în Pitești, acolo unde sunt amplasate parcul de service, startul festiv, dar și o superspecială de peste 7 kilometri în jurul Stadionului ”Nicolae Dobrin”, spectacolul pentru fani urmând a fi maxim. Probele speciale au loc în apropiere de Curtea de Argeș, dar și pe Transfăgărășan, unde echipajul va ”alerga” sâmbătă, atât în urcare, dar și în coborâre, între Cetatea Poenari și Conacul Ursului, foarte aproape de zona alpină a Munților Făgăraș.
”Începem sezonul 2019 cu un raliu nou, la Pitești, unde am participat ultima dată în 2010. Va fi o noutate pentru noi să concurăm pe probele speciale ale Raliului Argeșului și traseul pregătit de organizatori pare interesant. Aștept să vedem probele speciale la recunoașteri și să concuram pe probele din județ. De asemenea, sper ca fanii din zonă să fie prezenți în număr mare la raliu pentru a ne încuraja,” a spus Csongor înaintea plecării spre Pitești, acolo unde se află punctul zero al Raliului Argeșului, prima etapa CNRD 2019.
Lupta în clasa RC4, fosta clasă 7, se anunță una mai interesantă decât anul trecut: pilotul campion al ultimelor două sezoane al Cupei Dacia a făcut trecerea către un model R2, în timp ce toți concurenții prezenți în categorie în 2018 vor continua și în acest an lupta pe probele speciale. Astfel, clasa RC4 va avea la start 5 mașini la Raliul Argeșului, ingredientele pentru un duel frumos fiind deja stabilite.
”Anul acesta vom avea o concurență mai serioasă în cadrul clasei, cu echipajele rapide de anul trecut, dar și cu noi sportivi care se alătură. Obiectivul nostru rămâne același – vrem să ne impunem în cadrul categoriei și sperăm să ocupăm cât mai multe podiumuri în clasamentul mașinilor cu 2 Roți Motrice, unde lupta va fi, din nou, mai dificilă decât anul trecut. Va fi un sezon interesant care începe în forță la Raliul Argeșului,” a adăugat Csongor Szabo, citat de autostiri.ro.
Pentru al treilea sezon alături de Csongor, Rareș Fetean își dorește ca echipajul să continue parcursul rapid pe probele speciale: ”După o pauză lungă, revenim cu dor în mașina de curse pentru un nou sezon de raliuri. Mă bucură faptul că 2019 se anunță un an interesant, cu o luptă care va fi strânsă pe probele speciale. Vom avea o concurență serioasă și motive serioase să progresăm, să fim mai rapizi și să dăm totul pe probe. Așteptăm fanii la Pitești, în perioada 2-4 mai, pentru a ne susține și a aplauda toate echipajele aflate la start,” a spus Rareș, citat de autostiri.ro.
În 2019, echipajul Csongor Szabo – Rareș Fetean este susținut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Auto – Bogyo, Gother Service și partenerii media RallyMax, We Radio și Observatorul de Covasna.
Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro