Cu o flotă de peste 100 de unităţi, Semiramis a decis să introducă a doua marcă de camioane şi speră într-o creştere constantă a activităţii pe piaţa internațională de transport.
Semiramis, compania din Piteşti, cu capital 100% românesc şi unic proprietar, omul de afaceri Ovidiu Cristescu, a achiziţionat în această vară prima flotă Mercedes-Benz, alcătuită din 27 camioane Actros.
Înfiinţată în 2001, Semiramis a intrat ca operator pe piaţa transporturilor într-o perioadă în care ascensiunea economică deschidea noi oportunităţi în România. Specializată în transportul rutier internaţional de mărfuri, firma a pornit la drum cu două camioane în flotă şi cinci angajaţi, având o evoluţie constantă în fiecare an, înregistrând rezultate impresionante. După 14 ani de activitate, compania are în prezent o flotă de peste 100 de vehicule şi un număr de 130 de angajaţi.
Ovidiu Cristescu spune că ideea de a introduce a doua marcă în flotă a apărut încă din 2013, o astfel de schimbare fiind naturală atunci când flota unei companii de transport se măreşte considerabil. „În momentul în care ne-am hotărât să aducem al doilea brand de camioane în flotă, am inspectat piaţa şi am avut oferte din partea mai multor companii. Despre brand-ul Mercedes-Benz ştiam de la alţi colegi transportatori cu Actros în flotă, că este o maşină bună, cu un aspect frumos şi, cel mai important, cu un consum mic. Ultimul a reprezentat elementul decisiv pentru alegerea făcută”, a declarat Ovidiu Cristescu. „De asemenea, relaţia construită de-a lungul timpului cu reprezentanţii Mercedes-Benz m-a ajutat să iau decizia potrivită pentru compania mea”, a continuat acesta.
Mercedes-Benz se află în topul importatorilor de camioane din România, fiind lider de piaţă în 2014. „În piaţa de transport, procesul de achiziţie al unui camion sau mai ales a unei flote, este în general unul de lungă durată. Este perfect normal ca managerii să analizeze oferte de la mai mulţi producătorii, să testeze diferite modele de camioane şi mai ales să culeagă feedback de la colegii din branşă. Dacă un transportator de talia lui Semiramis a ales Actros ca al doilea brand în flotă indică faptul că a primit feedback pozitiv, ceea ce nu poate decât să ne bucure”, a declarat Boris Billich, CEO & President Mercedes-Benz România, citat de Autostiri.ro.
Semiramis în programul Demo de la Mercedes-Benz România
Înainte de a lua o decizie în ceea ce priveşte achiziţionarea noii flote, Semiramis a avut ocazia de a testa un camion demo Actros timp de o lună, pus la dispoziţie de Mercedes-Benz România. „Mi-a plăcut foarte mult ce am observat în timpul testului. Am apreciat, în mod special, tehnologiile puse la dispoziţia companiei pentru verificarea rutelor, timpilor şi consumului, pe scurt, sistemul FleetBoard. Pe toată perioada testului, Actros a înregistrat rezultate foarte bune la consum”, a povestit Ovidiu Cristescu, citat de Autostiri.ro.
Dotarea noilor camioane cu PPC şi sistemul inteligent FleetBoard
Semiramis a ales pentru flota Mercedes-Benz o configuraţie clasică pentru transportul pe distanţe lungi, respectiv motor de 13 litri, 450 cp, 2 rezervoare, cabina StreamSpace. Aşa cum este natural pentru o flotă de mărimea Semiramis, compania a dotat camioanele cu sisteme auxiliare care pot influenţa în mod semnificativ eficienţa unui camion, respectiv Predictive Powertrain Control şi sistemul de telematică FleetBoard.
Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseşte hărţi digitale şi GPS-ul în combinaţie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidentă atât pentru distanţe lungi, cât şi pentru distanţe mici de drum.
Sistemul de telematică FleetBoard furnizează informații despre localizarea și traseul vehiculului prin conexiune în timp real prin satelit, analiza performanțelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenanță şi permite emiterea de rapoarte privind vitezele de deplasare şi a timpilor de conducere.
„FleetBoard este deja un sistem consacrat, cunoscut în piaţa de camioane din România şi ale cărui competenţe sunt recunoscute de managerii de flote. Ne bucură însă mai tare faptul că din ce în ce mai mulţi clienţi optează pentru PPC, fapt ce demonstrează maturizarea companiilor de transport din România şi adoptarea unei gândiri de business orientată spre controlul în detaliu al costurilor”, a afirmat Ovidiu Pintilie, Sales and Marketing Manager Trucks în cadrul Mercedes-Benz România, citat de Autostiri.ro.
Driver Training pentru şoferii Semiramis
Orice livrare a unui nou camion Mercedes-Benz este însoţită de Driver Training oferit de specialiştii Mercedes-Benz România. Trainerii oferă şoferilor o prezentare detaliată a camionului şi cel mai important, explică modalitatea prin care camionul poate obţine rezultate optime, oferind sfaturi pentru îmbunătăţirea stilului de condus în vederea eficientizării.
Astfel, odată cu livrarea celor 21 de unităţi din flota Mercedes-Benz, driver trainer-ii Mercedes-Benz au realizat timp de o zi şcolarizare pentru şoferii companiei. „Nu am reuşit să ajung la primele traininguri, însă sper să ajung până la final. Cred că este foarte folositor atât pentru şoferi, cât şi pentru mine”, a declarat Ovidiu Cristescu, citat de Autostiri.ro.
Directorul Semiramis se declară satisfăcut de Actros, dar şi de relaţia cu reprezentaţii Mercedes-Benz România „Sunt mulţumit de relaţia construită cu Mercedes-Benz în perioada de achiziţie şi nu numai si sper să primim acelaşi suport în orice moment şi pe viitor.”
Afacerea Semiramis în cifre şi planuri de viitor
Compania Semiramis a pornit la drum cu 2 camioane şi 5 angajaţi. Activitatea constantă în transportul internaţional a condus la mărirea numărului de vehicule din flotă, precum şi al angajaţilor din firmă, astfel încât la cinci ani de la înfiinţare, compania deţinea 20 de camioane şi 26 de angajaţi. Anii 2007 – 2010 aduc pentru firma piteşteană multiple cereri de pe piaţa naţională şi internaţională, conducând la creşterea flotei până la 61 de vehicule deservite de 70 de angajaţi. Între anii 2011-2014, activitatea companiei înregistrează o creştere a activităţii, iar la finele perioadei flota număra 104 unităţi şi un efectiv de 130 de angajaţi.
Pentru Ovidiu Cristescu, planurile pentru 2015 au inclus reînnoirea parţială a flotei de camioane şi continuă cu dorinţa de a schimba anumite modele, cele mai vechi de 2010, astfel încât întreaga flotă Semiramis să fie în conformitate cu cerinţele legislative din Uniunea Europeană, dar şi cu standardele impuse de clienţii companiei.
Totodată, Semiramis îşi propune în viitorul apropiat construirea unui nou sediu în locaţia din Piteşti, care va include o clădire nouă de 1.200 m2 şi o hală de service de 1.300 m2, cu capacitate de lucru pentru 14 ansambluri. „Ca număr de camioane, nu dorim să ne extindem deocamdată. Avem un sediu şi un service de construit, însă după terminarea construcţiilor vom analiza potenţialele şanse de dezvoltare”, a completat acesta, citat de Autostiri.ro.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro