Un nou motor Scania doar cu tehnologie SCR
Producătorul a fost încurajat să dezvolte acest nou propulsor, aşa cum explică Joel Granath, manager de produs Scania, de succesul pe care l-a avut cel de 13 l şi 410 CP, tot exclusiv SCR, lansat toamna trecută. Economic, cu un cuplu ridicat, acesta oferă şi un confort sporit şoferului.
Scania şi-a extins gama de motoare Euro 6 cu un model, DC13 147, de 450 CP, care foloseşte doar tehnologie SCR – nu are nevoie nici de turbosuflantă cu geometrie variabilă, nici de răcire EGR – şi de la care se aşteaptă să fie foarte solicitat mai ales de firmele care fac transport pe distanţe lungi, pentru care reducerea consumului de carburant este o prioritate
Producătorul a fost încurajat să dezvolte acest nou propulsor, aşa cum explică Joel Granath, manager de produs Scania, de succesul pe care l-a avut cel de 13 l şi 410 CP, tot exclusiv SCR, lansat toamna trecută. Economic, cu un cuplu ridicat, acesta oferă şi un confort sporit şoferului
Noul propulsor are, ca şi predecesorul său, un cuplu impresionant, de 2.350 Nm, disponibil de la 1.000 rpm, şi cântăreşte ceva mai puţin decât versiunea de 450 CP cu EGR şi SCR.
Clienţii Scania pot alege dintre 18 motoare Euro 6, în funcţie de nevoile lor de transport, pentru performanţe maxime legate de condiţiile de condus sau de tipul aplicaţiei. Şi, conform calculelor producătorului, un Scania Streamline echipat cu noul motor aduce o economie de carburant de 1% comparativ cu modelul anterior, pe bază de SCR şi EGR
Pe de altă parte, sigur că motoarele care folosesc doar SCR au nevoie de mai mult AdBlue, în cazul Scania cantitatea necesară fiind, în medie, de 6% din cea de motorină, în timp ce la motoarele cu EGR şi SCR se ajunge la 3%. Producătorul propune rezervoare de AdBlue de diferite mărimi, inclusiv soluţii speciale prin amplasarea acestora în spaţiul liber dintre lonjeroane
În cazul firmelor care pot rula cu până la 100% biodiesel însă, specialiştii Scania recomandă versiunea specială de 450 CP pe bază de EGR şi SCR.
Via: Scania