Sezonul cu numărul 4 al Romanian Endurance Series by ACR a programat cea de-a patra etapă pe Transilvania Motor Ring, loc unde s-au adjudecat primele titluri la clase și unde rezultatele au sporit miza finalei ce va avea loc peste două luni.
Evoluând singur de această dată la comenzile Ginettei G55 GT4, Sergiu Nicolae a dominat ziua de duminică, rezolvând cu facilitate ecuația victoriei – întâi cu plecare din pole position, apoi cu un start excelent pe grila inversată a manșei secunde. Astfel, seria de victorii consecutive în RES este prelungită și ajunge la cota 4. Cele 50 de puncte strânse aduc echipajul Willi Motorsport la doar un punct de liderul sezonului (BADI) înaintea rundei decisive.
Cel mai apropiat urmăritor la Târgu Mureș a fost Cayman-ul AVG Motorsport pilotat de Albert și Ștefan Unchiașu, care cu punctele adunate urcă în clasamentul general și poate spera să completeze podiumul sezonului la Open. Nou-veniții Camil Perian și Florin Tincescu (Porsche) au obținut victoria la categoria A3, unde concurența reprezentată de BMW-ul WCR-Condor a fost trădată de mecanică. Cu probleme tehnice s-au confruntat și cei de la Blitzwolf, echipajul format din Cristian Ionescu și Ovidiu Zaberca fiind la prima cursă cu prototipul Radical SR3 RS care se impunea în RES în urmă cu doi ani.
Ciprian Petrăreanu și Alexandru Cascatău au încheiat socotelile matematice în ceea ce privește titlul la A2 la finele unor evoluții solide, fiind pentru prima oară când Honda Civic încheie în top 3 o manșă din RES. Lupta de la A1 a rămas la fel de aprigă între cei 4 combatanți rămași să-și dispute titlul după promovarea perechii Ionescu/Zaberca. Theodoros Perimenis (Exelixis Motorsport) s-a impus la clasă în prima manșă, însă duelul la limită purtat cu Mihai Zamfir în cea de-a doua cursă a făcut ca Philip Andriescu să fie cel ce a adunat cele mai multe puncte la RES4. Între echipajele Zamfir/Voicu, Perimenis, Andriescu și Duma sunt doar 11 puncte, așa că oricare dintre aceștia poate cuceri titlul cel mai disputat al anului.
Musafirii acestei etape au avut parte nu doar de întrecerile intense, ci și de experiențe menite să recompenseze pasiunea pentru universul competițiilor de circuit. Jurnaliști, tehnicieni și artiști au luat loc în dreapta piloților profesioniști în BMW Race Taxi, descoperind secretele Transilvania Motor Ring la bordul modelului M240i cabrio. Pe o vreme prietenoasă, piloții s-au bucurat să vadă în tribune mulți copii care și-au scos părinții din casă pentru curse, cei mici fiind recompensați de piloții WCR-Condor și cu postere ale filmului ”Povestea incredibilă a lui Enzo” ce rulează acum în cinematografele din țară.
Finala Romanian Endurance Series va avea loc pe MotorPark România în ultimul weekend al lunii octombrie.
Clasament general:
1. BADI 119p
2. Willi Motorsport 118p
3. Carbogaz Racing 68p
4. Blitzwolf 1 61p
5. Exelixis Motorsport 61p
Lideri la clase:
GT4 – Willi Motorsport 30p
TCR – BADI 30p
Cayman Trophy – AVG Motorsport 20p
A3 – DV8 Racing 36p
A2 – WCR Condor 50p
A1 – Blitzwolf 1 64p
Romanian Endurance Series se bucură în acest an de sprijinul partenerilor BMW, Repsol, Michelin (prin dealerul APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru România), BPRacing.ro, AVG Motorsport, vinul.ro, și 100% Sport. Foto: AB Images. Mirachi – Merlot rosé 2018 a fost vinul ales de Crama Histria pentru a recompensa piloții în acest sezon.
Sursa si imagine (credit foto neprecizat): comunicat remis Autostiri.ro