După un prim weekend competițional la finele lunii martie, Romanian Endurance Series by ACR se pregătește de o nouă premieră în acest weekend: sezonul al patrulea aduce prima vizită pe noul circuit de mare viteză din România, Transilvania Motor Ring. După 11 etape consecutive disputate pe Motorpark România, echipele și piloții au noi variabile de gestionat – parcursul tehnic al turului de circuit, cu diferențe de nivel, șicane și viraje în orb.
Weekendul va începe cu un track day de-a lungul zilei de sâmbătă, în cadrul căruia pasionații vor avea șansa unică de a rula pe circuit cu mașinile personale în compania concurenților din RES, pentru care aceste sesiuni sunt antrenamente opționale înaintea etapei de duminică. Cele două curse a câte o oră reprezintă un format inspirat din competițiile europene către care aspiră protagoniștii români, o structură similară fiind întâlnită în luna aprilie de către campionul RES 2018 David Șerban în campionatul spaniol de anduranță, dar și de Răzvan Umbrărescu în International GT Open.
Șerban a continuat procesul de familiarizare cu noul Audi R8 LMS GT4 odată cu începerea programului internațional pe Circuito de Navarra, unde a confirmat nivelul ridicat de pregătire împreună cu echipa Willi Motorsport, reușind o victorie și un loc secund la categoria sa. Tot în intervalul scurs de la RES1 s-a disputat și întrecerea de 12 ore de la Spa-Francorchamps, în care l-am avut angrenat pe Alexandru Cascatău, lider la zi al categoriei A2 în RES cu echipa WCR-Condor.
Ambițiile internaționale sunt o constantă în familia Romanian Endurance Series, fapt ilustrat și de reușitele lui Bogdan Duma în etapele de rallycross din Ungaria, dar și de intențiile Blitzwolf Racing de a evolua dincolo de granițe cu modelul Audi R8 ce a fost văzut pentru prima oară la evenimentul promoțional de la prima etapă a campionatului autohton de motociclism, MotoRC. De asemenea, AVG Motorsport a efectuat un upgrade tehnic în această perioadă, din Danemarca fiind adus un Porsche Cayman ce va evolua la Târgu Mureș în cadrul categoriei GT4.
Cea mai spectaculoasă creștere va fi la clasa A3, fief exclusiv al propulsiei. După ce Augustin Drăghiceanu și George Vintilă au dus BMW-ul M3 pe podium la general la RES1, etapa a doua le va aduce o concurență acerbă în rândul motoarelor de peste 2000cmc. Blitzwolf Racing vine cu un M3 E46, iar JMS Performance și WCR-Condor înscriu câte un 325i E36 în etapa de pe Transilvania Motor Ring.
O altă noutate este reprezentată de interesul local ce a determinat organizatorii să acorde trei wildcard-uri pentru modele Renault și Honda înscrise la categoriile A1 și A2. De altfel, motorsportul din regiune se dezvoltă grație implicării filialei regionale ACR, care va organiza demonstrații și concursuri integrate în programul weekendului RES.
Totodată, spectatorii sunt invitați să participe și la acțiunile organizate de BMW XCars Mureș, la circuit având loc lansarea celei mai recente generații a Seriei 3. Această etapă va avea parte și de cel mai puternic Safety Car din istoria campionatului, modelul M850i pus la dispoziție de către BMW România.
Romanian Endurance Series se bucură în acest an de sprijinul partenerilor BMW România, Repsol România (prin dealerul Valtec), Michelin (prin dealerul APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru România), BP Racing, vinul.ro, Crama Histria, Phoenix Media și 100% Sport. Etapa de la Târgu Mureș este sprijinită de partenerii locali: Dr. Wheel, BCZ Motors, DTE Systems, Crown Coffee și Gombos Security.
Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro