Rohit Koul: Imi doresc sa ajung cel mai tanar pilot indian din Formula 1

| 8 martie 2013 | 0 Comments

Rohit Koul este un pilot cu o poveste de viata interesanta, iar daca ambitiile tanarului indian vor deveni realitate, cu siguranta cariera sa poate oricand fi subiectului unui film! Un interviu realizat de reteaua MSPORT1, partener media al pilotului.

I: Rohit, ti-ai inceput cariera la 9 ani in Karting, tocmai in Canada. Iti amintesti de prima zi cand ai pilotat un kart? Ce impresii ti-a lasat?
Rohit Koul: Intr-adevar, am inceput la 9 ani si imi amintesc ca abia ajungeam la pedale si cu greu vedeam peste volan. Am folosit insa o frana de mana la primele curse pentru a putea concura cu ceilalti. Am crescut impreajma motoarelor, ma jucam cu pistoane si bujii din motoare de kart. Eu am fost primul dintre prietenii mei care stia ce e acela un ulei de motor. Inainte de a lua contactul cu Cricket-ul, sport national la noi in India, planuiam manevre de depasire pe circuitele de karting.

I: Cand ai avut parte de prima ta cursa in India?
RK: In 2004 am concurat la un raliu, am avut mai multe experiente in raliu de fapt. Am participat la raliuri si curse de turisme in Canada, India si China. Rezultatele au fost bune insa am decis ca viteza pe circuit este de preferinta mea. In acest an voi lua parte la MRF 2000 Challenge, cea mai titrata competitie de monoposturi din Asia si ma bucur ca voi alerga din nou in fata conationalilor mei. Fara suportul campaniei Incredible India si a sponsorului meu Lycamobile, nu ar fi fost posibil nimic.

I: India nu e cunoscuta ca o tara cu traditie in motorsport si cu toate acestea in ultimii ani s-a vazut un interes sporit. Aveti un circuit de talie mondiala (Budh) si piloti care au ajuns in Formula 1, precum Narain Karthikeyan sau Karun Chandhok. Cum se explica acest fenomen?
RK: O intrebare buna… Din pacate in acceptiunea Guvernului Indian, motorsportul nu apare ca un sport pe deplin… Tot avantul pe motorsport a fost generat de interesul privat, de Corporatii si Societati Comerciale. Jaypee Group sunt cei care organizeaza Grand Prix-ul de F1 si tin sa le multumesc si pe aceasta cale. In ultimii doi ani a crescut exponential interesul fata de motorsport drept urmare.

I: Esti o persoana credincioasa?
RK: Cred in notiunea de a face bine, de a ajuta pe altii. Pot spune ca sunt o persoana credincioasa si eu il regasesc pe Dumnezeu in familia mea, in prietenii mei, este o mostenire spirituala. Familia este un aspect foarte important pentru mine! Provin dintr-o familie de clasa medie si stiu ce inseamna greutatile.

I: Ai avut un accident in 2011, imediat dupa ce ai castigat Formula YAS 3000 in Dubai. Ce s-a intamplat?
RK: Da, reveneam in India din Abu Dhabi si am avut parte de un accident aproape de casa… Am stat aproape un an in spital… dar am avut puterea sa revin si in 2012 pe Laguna Seca am urcat pe podium. Suportul celor de la Incredible India m-a ajutat sa trec peste evenimentul nefericit si sa privesc din nou inainte.

I: In prezent, care sunt planurile pentru 2013?
RK: Acest sezon e definitoriu pentru mine. Ambitiile sunt clare si nu ma feresc sa le expun! Imi doresc mai mult ca orice sa ajung in Formula 1, sa fiu cel mai tanar pilot indian care a ajuns in aceasta competitie. Insa pana a ajunge acolo am mult de lucru. In acest sezon voi face program complet in Formula Renault 2.0 Britanica (BARC) in Formula Renault 2.0 NEC si dupa cum aminteam, in seria de monoposturi din Asia. Sigur fara Lycamobile si Incredible India nu as putea sa imi permit nici macar sa visez la Formula 1. Trebuie in 2014 sa intru in GP3 si apoi, sper sa fac si pasul spre GP2. In acest sezon e imperativ sa ma bat cursa de cursa la victorie.

I: Ai un pilot preferat din Formula 1, ca tot ai amintit de acest vis al tau?
RK: Desigur, pilotul meu preferat este Narain Karthikeyan. Pentru pilotii indieni el este un fel de erou, deoarece ne-a aratat ca se poate! Din nou, sprijinul sponsorilor a fost decisiv, TATA sprijinindu-l an de an si eu le multumesc pentru acest lucru. Sunt prieten cu Narain, sper sa ii calc pe urme! Din pacate, repet, Guvernul Indian ar putea sprijini mai mult acest sport, macar sa il recunoasca asa cum se cuvine.

I: Ai un sfat pentru pilotii din Romania, deoarece si la noi in tara, sportul cu motor sufera?
RK: Este acelasi sfat pe care il dau tuturor, e valabil si in India si in Romania. Fara un cadru oferit de Stat, fara implicarea sponsorilor si fara colaborarea presei sportive, nu se poate face nimic. Sigur, se pot organiza curse locale, am participat si eu, insa la nivel profesionist nu sunt sanse sa te afirmi si doar nivelul profesionist conteaza cu adevarat daca e sa vorbim de performante reale. De aceea multumesc mereu celor de la Lycamobile alaturi de care sper sa imi construiesc un parteneriat solid, celor de la Incredible India, campania de promovare a Indiei pe plan international si, desigur, voua MSPORT1 pentru colaborare onesta si prompta pe partea media.

Sursa: comunicat remis publicatiei Autostiri.ro de MSPORT1 Credit foto: MSPORT1.NET


Tags: , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Campionatul Național Women Rally – Bosch Car Service 2020 va avea in acest sezon 3 etape

Îndemânare la volan, responsabilitate în trafic, prietenii legate în jurul aceleiași pasiuni - sunt câteva dintre ingredientele esențiale care au...

Închide