spot_img

Retrospectiva auto 2011 – IUNIE!

Anul ce tocmai s-a încheiat, a fost, ca în mai toate domeniile, unul extrem de animat şi în industria auto mondială! Lansări de modelele noi, facelift-uri sau concepte care mai de care mai inovative au văzut lumina zilei de la începutul anului şi până acum.

IUNIE

Vara a început, în industria auto, cu o serie de lansări ale unor modele super-sport: Audi R8 Spyder GT, Audi R4, VW Roadster, Skoda Fabia vRS S2000 sau VW Golf R Cabriolet, prezentate, în mare lor majoritate, în cadrul Worthersee Tuning Festival.

În Hexagon, Renault continua trand-ul cu RS Megane 265 Trophy, cel mai puternic Megane din istorie, în timp ce în Cehia Skoda Octavia vRS ieşea pe piaţă cu nu mai puţin de 590 CP.

La capitolul super-car-uri putem menţiona Hotter Zenvo ST-1, Lotus Esprit, Noble M600 sau Lexus IS 250C.

Paparazzi au fost ocupaţi cu Fiesta ST, Opel Astra Cabrio, Renault Twingo, Subaru RWD coupe, Mercedes A Class, Audi S7, Peugeot 208 sau noua generaţie Mini.

Sfârşitul lunii aducea fanilor din Marea Britanie şi nu numai Goodwood Festival of Speed 2011, însă mai multe detalii despre acesta veti afla din retrospectiva lunii Iulie.

În motorsport Iunie este luna uneia dintre cele mai aşteptate curse de pe Planetă, Le Mans, adjudecată anul acesta, din nou, de Audi. În Marele Circ, Hamilton se încorona campion în Canada, în timp ce Vettel câştiga Marele Premiu al Europei de la Valencia.

MAI

Ultima lună de primăvară aducea o veste excelentă pentru fanii celebrei “Broscuţe”, după ce VW lansase noua versiune a acesteia, anunţa la începutul lunii că pregăteşte şi o versiune “R” – motor 2.0 Turbo şi o putere de 200 CP!

Alte veşti la început de lună tot la rubrica motorizări: Alfa Romeo anunţa noi motoare pentru MiTo, Mercedes confirma apariţia unui S Class electric, iar BMW plusa cu tracţiune integrală pentru viitorul M5!

La capitolul lansări, erau anunţate McLaren MP4-12C GT3, Mercedes SLS Roadster, Ferrari Superamerica 45 şi Nissan 370Z GT Edition sau mult mai pământenele Audi A6 Avant, VW Golf GTI 35, Hyundai i40 saloon şi Kia Picanto.

Zona gossip era pigmentată de primele imagini ale noii Seria 3, sau cu noi informaţii legate de Focus ST.

În motorsport a fost, fără doar şi poate luna lui Sebastian Vettel, germanul adjudecându-şi cursele din Turcia şi Spania, disputate în această lună. De asemenea, VW oferea primele imformaţii legate de Polo R WRC, modelul ce va debuta din 2013 în Campionatul Mondial de Raliuri.

În Franţa era prezentat Dacia Duster ‘No Limit’, un bolid de 840 CP ce urma să participle la celebra Pikes Peak International Hill Climb pe 26 Iunie.

APRILIE

La 1 Aprilie se lansa autostiri.ro! Producătorii auto din toată lumea se întreceau în anunţuri tipice „Zilei Păcălelilor”, astfel BMW lansa în premieră mondială primul M3 PickUp!

Audi a fostul unul din principalii jucători în această lună, de la uzinele din Inglestadt „scăpând” în presă câteva imagini ale viiotarei generaţii A3 sau R8 GT Spyder! Rivalii de la Merceds nu se lăsau însă mai prejos, prezentând primele imagini oficiale ale viitoarei genraţii Seria A!

În China avea loc, în cea de-a doua jumătate a lunii Salonul Auto de la Shanghai. VW Beetle, Volvo Universe, Audi Q3, BMW M5 şi Seria 6, Chavrolet Malibu, Citroen DS5 sau Audi A3 e-tron se numărau printre actorii principali. La concurenţă cu acesta, peste Ocean era în plină desfăşurare Salonul Auto de la New York.

O mutare extrem de importantă era făcută de italienii de la FIAT, aceştia majorând capitalul de acţiuni în cadrul grupului american Chrisler la 51%.

În motorsport, Sebastian Vettel îşi adjudeca cea de-a doua victorie (Malaezia), din două posibile, în noua ediţie a Marelui Circ, chiar în primele zile ale lui Aprilie, seria fiind însă întreruptă de Lewis Hamilton, britanicul adjudecându-şi Marele Premiu al Chinei.

Tot în Aprilie debuta la Braşov, noua ediţie a Campionatului Naţional de Raliuri. Valentin Porcişteanu repurta prima victorie şi făcea, totodată, primul pas spre cel mai mare succes al carierei.

MARTIE

Luna Martie, în industria auto mondială, a fost sinonimă cu Salonul Auto de la Geneva, poate cel mai important eveniment de profil din Lume. Fără nici o excepţie marii producători de maşini şi-au prezentat tot ce au avut mai bun.

Audi A3 Saloon, Aston Martin Virage, Hyundai Veloster şi i40, Jaguar XKR-S, Kia Rio, Kia Picanto, Mercedes SLK, Nissan Esflow, noul Peugeot 308, Porsche Panamera hybrid, Range Rover Ultimate, Toyota FT-86 II sau VW Golf cabrio. Nu trebuie uitate nici supercarurile Koenigsegg Agera R (1.100 CP), Gumpert Tornante (700 CP) sau Pagani Huayra (lansarea oficiala).

La capitolul concepte cele mai surprinzătoare modele de la Geneva au fost: BMW roadster conceptMazda Minagi, Renault Captur, Skoda Vision D, Smart Forspeed sau Zagato Fiat 500 coupe.

Un punct de interes pentru români a fost lansarea modelului Ford B-Max, maşină ce urmează a fi produsă şi la uzinele de la Craiova.

Tot în această lună Opel Astra OPC era surprinsă în câteva imagini spion, alături de fratele mai mare Zafira. Paparazi din Vest au surprins, de asemenea, pe străzi Audi A6 Avant, Mazda CX-5, Mini Coupe sau electricele de la BMX i3 şi i8.

Motorsportul revenea uşor, uşor la viaţă când un anunţ a produs sutremurul: VW intră în WRC din 2013! Pe 27 Martie a fost pus pe scenă, primul spectacol din Marele Circ, ediţia 2011. Locul disputei: Australia, învingător: Sebastian Vettel.

FEBRUARIE

McLaren MP4-12C întra în producţia de serie la uzinele britanicilor din Anglia. În Franţa, Renault lansa modelul sport Wind Gordini, în timp ce în Peninsulă, Alfa Romeo prezenta primele imagini ale conceptului 4C, model ce urma să fie prezentat în Martie, la Salonul Auto de la Geneva. Asia încerca să păstreze ritmul prin Suzuki Swift Sport, în timp ce clasa maşinilor mici se îmbogăţea cu VW Up!, înlocuitorul lui Lupo.

La capitolul “gossip” apar pe internet primele imagini spion ale noului Lamborghini Aventador, BMW Seria 3, BMW M5 sau Mercedes S Class.

Lumea sportului cu motor era cu ochii pe sarabanda lansărilor noilor monoposturi. Red Bull, Renault, Mercedes, McLaren sau Williams îşi prezentau monoposturile în primele zile ale lunii. De asemenea, Mini îşi prezenta modelul prin intermediul căruia îşi marca revenirea în Campionatul Mondial de Raliuri, Mini Countryman WRC.

Duelul începutului de an era purtat de Ferrari şi Ford, americanii revendicând numele F150 pe care italienii îl dăduseră monopostului din 2011.

IANUARIE

Luna ianuarie începea cu unul dintre cele mai importante evenimente auto de peste Ocean, Detroit Motor Show. Superbolidul hybrid Porsche 918 RSR sau modelul de care acesta a fost inspirat 918 Spyder au ţinut capul de afiş la eveniment.

Ca răspuns, pe Bătrânul Continent, Ferrari rescria istoria cu modelul FF (V12 – 613CP), iar Pagani oferea, după mult timp de aşteptare, un urmaş pentru Zonda: Pagani Huayra (V12 – 700CP).

Totuşi, pentru noi, “şoferii de rând”, cel mai important moment al lunii a fost reprezentat, cu siguranţă, de primele apariţii publice ale lui Ford Focus, principalul pion al americanilor în lupta cu europenii de la VW sau Opel.

Alături de Focus, Nissan Micra îşi făcea la rândul lui prima apariţie în Europa.

În motorsport rally-raid-ul Dakar deschidea noul an, cu VW Touareg dominând autoritar clasa Auto şi cu Mani Gyenes încheind pe primul loc “maratonul” clasei Moto.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,302FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri