spot_img

RES 500: Junior Motorsport, la un pas de podiumul diviziei Touring în cea mai lungă cursă a sezonului

Echipa Junior Motorsport a fost aproape de un podium la generala în cea mai lungă ediție a cursei-regină din Romanian Endurance Series, RES 500. După aproape șase ore, o cutie de viteze s-a opus unui rezultat fantastic pentru echipajul Stefanos Ladopoulos/Ștefan Niculae la categoria A3 din divizia Touring.

Cea de-a două etapă a sezonului 2023 din Romanian Endurance Series a fost, totodată, și cea mai lungă cursă a sezonului curent. Ca urmare a multiplelor neutralizări, cursa RES 500 din acest an a doborât recordul de durată din anii anteriori, echipajul învingător în clasamentul general parcurgând cei 500 de kilometri (adică 122 de tururi) în peste 5 ore și 40 de minute.

Junior Motorosport s-a prezentat la această întrecere cu patru mașini: două BMW 330i E46 și, respectiv, două Peugeot 206 RC. BMW-urile au fost înscrise la clasa A3 a diviziei Touring, iar Peugeot-urile la clasa A1 din cadrul aceleiași divizii. Singura modificare față de etapele mai scurte a fost adăugarea lui Radu Tămaș pe Peugeot-ul cu numărul 155, dar și pe un BMW.

Junior Motorsport, echipa care se ocupă direct de pregătirea următoarei generații de piloți români de circuit a adus la start doar piloți pregătiți prin formula proprie „Fast-Safe-Fun”. Vorbim de piloți cu o experiență limitată în automobilismul sportiv – cel mult doi ani în competiții, inclusiv cele de îndemânare și super-slalom.

Cu excepția unui pilot, toți ceilalți și-au început carierele alături de Junior Motorsport, urcând în mașinile de concurs pentru prima dată alături de trainerii echipei. Practic, formula clubului bucureștean a dovedit că exista și alternative pentru a avea succes în competițiile pe circuit, la startul RES 500 2023 fiind și piloți cu doar un an de experiență la volanul oricărui tip de automobil.

Deși BMW-urile nu au toate îmbunătățirile făcute, Stefanos Ladopoulos a reușit un 1:55.761 în calificări, al șaptelea cel mai rapid timp al sesiunii, respectiv al treilea de la clasa A3 și totodata a Diviziei Touring.

Mai în spate, BMW-ul #122 Junior Motorsport Libra QC (Andrei Rotaru/Daniel Crețu) s-a calificat pe poziția a 11-a la general cu un 1:59.969, Peugeot-urile fiind pe locurile 19 și respectiv 21 în cadrul calificărilor pentru diviziile Touring, GT și Proto. În total, la startul cursei s-au aliniat 42 de mașini, dar șapte au plecat de pe linia standurilor.

Cursa de 500 de kilometri

Cursa din acest an va rămâne în istorie deoarece vorbim despre cea mai lungă cursă RES 500 de până acum. Învingătorii în clasamentul general au parcurs distanța de 122 de tururi în peste 5 ore și 42 de minute, cu peste o oră mai mult față de durata cursei din 2022. Cursa a fost prelungită de diverse incidente care au necesitat neutralizări de durată.

Din nefericire, toate echipajele Junior Motorsport au întâmpinat probleme pe parcursul celei mai lungi întreceri a anului. Echipajul #155 Junior Motorsport Amazons (Ana Maria Chruscielewski, Mara Savu și Radu Tămaș) a trebuit retras după ce un furtun de apă a cedat, ceea ce a dus la supraîncălzirea motorului.

Mai apoi, celălalt Peugeot, #144 Junior Motorsport Black Sea Suppliers (Teo Naftan și Alex Rotaru) a abandonat ca urmare a unei ieșiri în decor. Cum zonele de degajare cu iarbă de pe Motor Park Romania nu sunt îndeajuns de bine nivelate, baia de ulei a fost perforată, iar mașina nu a mai putut continua. Tot o ieșire în decor a deraiat și parcursul echipajului #122.

Un etrier a cedat după o ieșire în iarbă, iar mașina a trebuit să fie recuperată și reparată la boxe. În tot acest timp, luptele pe circuit au fost aprige cu multiple răsuciri și incidente de tot felul. Chiar și așa, echipajul #122 a continuat să se lupte pentru o clasare pe podiumul clasei A3, dar și în clasamentul general al întrecerii, ca urmare a problemelor suferite de alți rivali.

În cele din urmă însă, cutia de viteze a început să dea semne clare de oboseală, iar Stefanos Ladopoulos s-a văzut nevoit să piloteze cu transmisia blocată în treapta a cincea de viteză. În ciuda acestui impediment serios, el a continuat să bifeze tururi în 2:01-2:02 și a păstrat mașina în Top 10 în clasamentul general timp de peste 30 de tururi, iar echipajul #133 a fost clasat pe poziția a opta la general, respectiv pe locul 4 la A3 după un parcurs eroic.

Pe lângă acest rezultat, Junior Motorsport și-a trecut în cont și un podium în clasamentul Feminin, la fel ca și-n prima etapă. În plus, Teo NaftanAlex Rotaru (#144) s-au clasat pe podium la Juniori 2, respectiv un podium și pentru Ștefan Niculae/Stefanos Ladopoulos la Juniori 3.

Aceste rezultate n-ar fi fost posibile, ca de fiecare dată, fără munca neobosită a echipei de mecanici care a lucrat fără pauză pe întreaga durată a weekend-ului, asigurându-se că toate masinile sunt în stare optimă pentru fiecare ieșire pe traseu, pe lângă toate operațiunile de urgență precum cele la cutie și motor și etrier la BMW. În plus, de la boxe au lucrat și Radu Dumitrescu și Alex Cascatău ca și Team Manageri echipa fiind împărțită în doua formațiuni, una pentru BMW-uri si alta pentru Peugeot-uri, fiecare echipaj trecând prin programul său de opriri la boxe fără probleme.

Următoarea etapă din Romanian Endurance Series va avea loc în weekend-ul 24-25 iunie și reprezintă prima călătorie din acest an până la Târgu Mureș. Echipa Junior Motorsport va participa în cele două cursă de o oră + 1 tur de pe Transilvania Motor Ring, urmând ca etapa a patra să aibă loc tot acolo, dar în luna iulie.

Sponsorii principali ai proiectului Academiei Junior Motorsport sunt Shell Helix Motor Oil, Black Sea Suppliers, RTH Proconstruct, Pan Food, Libra Quality Consult, VIMAR, Urban Gaz, Paylex si Rubi Coffee Nuts and Chocolate. Partenerii tehnici sunt Just Classics Motorsport, Pop Rally Team si Gorgo’s Garage. Parteneri media AutoStiri, GP24media si RPMRacing.

Credit foto: Ilie-Marius Boboaca

 

 

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri