Deși nu era prevăzut, după ce pilotul Cătălin Cedric Ghigea luase decizia de a schimba materialul de concurs după câteva sezoane în care se bucurase din plin de rezultatele obținute la volanul Alfei Romeo Alfetta GTV, o schimbare forțată de planuri a condus la reîntoarcerea campioanei „Phoenix” la start. Iar blazonul a fost respectat și de această dată: un nou titlu de Campioană Națională.
Se spune despre pasărea Phoenix că renaște din propria cenușă. Nu a fost vorba de cenușă de această dată, dar putem vorbi despre o reinventare, renașterea unei misiuni, reîntoarcerea unei campioane. Este vorba despre Alfa Romeo Alfetta GTV, un automobil de competiții cu CV impresionant în România, care după o pauză binemeritată s-a întors la ceea ce știa să facă mai bine: să câștige!
Sezonul 2018 avea mai multe repere importante pentru pilotul Cătălin Cedric Ghigea, cu participări programate pe mai multe planuri, în competițiile automobilistice din România. La începutul anului, după ani de zile de așteptare, Ghigea a terminat un proiect special, un De Tomaso Pantera cu specificiații de Grupa 4, ce urma să-i folosească drept automobil de concurs în Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop și în proaspăt înființatul Campionat Național de Viteză pe Circuit pentru Automobile Istorice.
Numai că socotelile au fost date peste cap în momentul în care o scăpare de fabricare a motorului a condus către o pauză forțată pentru Pantera. Cu un motor spart care a dat totul peste cap, Cătălin Ghigea a trebuit să se replieze, iar pentru campionatul în care urma să evolueze pe circuit, a apelat la o cunoștință mai veche de-a noastră: Alfetta Phoenix.
Iar strigătul de luptă nu a rămas fără ecou. Deloc surprinzător pentru mulți, a reușit trei victorii pe circuitul MotorPark România, impunându-se în stil de mare campioană de fiecare dată când a fost pusă la treabă de Cătălin Ghigea. În condițiile date, cuplul Ghigea – Phoenix a obținut un nou titlu, cel de Campioni Naționali ai Vehiculelor Istorice, în întreceri pe circuit.
„Credeam că Phoenix mi-a oferit deja totul. Se pare că am subestimat-o. Planul inițial prevedea că Alfetta va sta la odihnă, cuminte, în garaj, dar răsturnarea de situație m-a împins să apelez la ea. Eram foarte supărat pentru povestea cu motorul Panterei, dar zâmbetul mi-a revenit de la prima tură de circuit cu Phoenix.
Și de unde credeam că noi doi le-am trăit pe toate, după o comportare exemplare, iată că în 2018 am reușit încă o ispravă – avem un nou titlu de Campioni Naționali obținut în tandem, iar asta nu poate decât să mă bucure la maxim. Le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă această performanță și în special echipei de asistență tehnică coordonată de Văru’ Nicu.
Dar, poate că cel mai mare „mulțumesc” trebuie să i-l transmit chiar lui Phoenix, pentru bucuria enormă pe care mi-a produs-o. Fără să aibă nimic de obiectat că a fost lăsată acasă o perioadă, s-a reîntors în stilul ei de mare campioană”, a declarat emoționat Cătălin Cedric Ghigea, citat de autostiri.ro.
Pilotul Oldtimer Studio Racing a reușit să se impună în toate cele patru etape ale Campionatului Național de Viteză pe Circuit pentru Automobile Istorice, de trei ori la volanul Alfei Romeo Alfetta GTV. El a reușit să acumuleze 100 de puncte în clasamentul general al sezonului.
Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în sezonul 2018 sunt Autoitalia, importator Alfa Romeo, YACCO, Foerch, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.
Credit foto: Bogdan Para
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro