Record de participanti cu modelul istoric Dacia, la Trofeul Sinaia

| 28 iulie 2021 | 0 Comments

Daca la intrecerea de la Resita, de pe Valea Domanului, au participat doar trei piloti, la volanul masinii noastre istorice nationale, iata ca la finalul saptamanii trecute, etapa a V-a din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta – Trofeul Sinaia, a adunat la startul competitiei, nu mai putin de sase modele Dacia 13xx, numarul fiind un record in CNVC, cel putin pentru Sinaia.

Patru dintre cochetele batranei marci, pilotate de Mihai Barbu Alexandrescu, Gabriel Conduris, Alexandru Cosmoiu si Valentin Nemtanu, au fost de grupa unu, in vreme ce masinile la bordul carora au evoluat Adrian Nicolae Voicu si Dan Spuderka,fiind de grupa doi.

Desfasurata pe parcursul a doua zile, in 24 si 25 iulie 2021, traditionala competitie de coasta a urmat acelasi traseu stradal marginit de borduri ,spectacolul oferit de piloti , frumusestea modelelor participante, vremea frumoasa si numarul impresionant de spectatori, facand din acest eveniment , unul de succes.

Elegantele ,,doamne” ale brand-ului national, au participat atat in cadrul Dacia Revival, cat si la categoria Istorice, frumoasele modele romanesti dupa o evolutie spectaculoasa, fiind rasplatite de publicul spectator , (in momentul coborarii traseului din regrupare la start) cu aplauze furtunoase.

La grupa unu, bucuresteanul Mihai Barbu Alexandrescu – Dacia 1310,cu un timp cumulat in cele doua manse de concurs de 5:26:588 si-a trecut in cont o noua victorie, devansandu-l pe Gabriel Conduris, ocupantul pozitiei secunde , cu aproape 16 secunde.

De altfel, batalia pentru treapta a doua a podiumului, desfasurata intre Conduris – Dacia 1310 si Alexandru Cosmoiu – Dacia 1300 a fost una foarte stransa, timpii din mansele de antrenament extrem de apropiati, doar mansele de concurs facandu-l pe acesta din urma sa obtina locul al treilea, avand un timp cumulat mai slab cu putin peste o secunda.

Pozitia a patra a grupei, de altfel si ultima, a revenit asa cum ne-a obisnuit, masinii azurii pilotate de seniorul Valentin Nemtanu, cu timpul adunat din ambele manse de 6:09:300.

Grupa a doua a revenit campionului en-titre Adrian Nicolae Voicu, care la volanul frumoasei si bine pregatite Dacia 1310 L, castiga in fata veteranului Dan Spuderka – Dacia 1310 Alpine, timpii obtinuti de el fiind extrem de apropiati de a unor modele de prestigiu ,ca Toyota Celica sau Ford Escort. De altfel, titratul pilot ne-a declarat, citez: ,,multumesc lui Gugu ,pentru nivelul tehnic la care se afla masina acum, aceasta versiune, fiind de departe cea mai buna”, am incheiat citatul. Ocupantul pozitiei secunde, a adus la start in acest an, un superb model Alpine , design-ul acestuia fiind unul deosebit.

Din pacate, problemele tehnice, ca ruperea unei planetare in cea de-a doua mansa de recunoastere,precum si cele de sanatate ,care l-au sacait pe pilotul brasovean,au facut ca acest weekend sa fie pentru el,unul mai putin performant si placut.

Nici castigatorul etapei, la Dacia Revival , A. Voicu nu a scapat de incidente,astfel,dupa finalul recunoastere 2, in regrupare, o scurgere de benzina pe galeria motorului a provocat un mic incendiu.Neplacutul eveniment a fost observant la timp de pilotul Toyotei Celica – Marius Baltateanu,acesta si-a anuntat colegii, interventia a fost prompta, incendiul stins si daunele minore.

De asemenea nici Dacia 1300, (verde inchis) a lui Alexandru Cosmoiu nu a scapat de probleme, acesta declarandu-ne in exclusivitate ca,citez: ,,am cautat sa merg cat de tare am putut, dar pierderea in totalitate a lichidului la amortizorul dreapta fata ,pe acest traseu destul de denivelat,m-a facut sa controlez masina cu greutate,iar acomodarea cu noul arbore cu came destul de grea, eu neavand timp de teste dyno, inaintea acestui concurs, am incheiat citatul.”

De altfel, pilotul bucurestean ,ne-a dezvaluit faptul ca v-a absenta la urmatoarea etapa, prioritatea lui fiind verificarea uzurii motorului si updatarea acestuia in limitele grupei. Chiar si cu aceste probleme, Cosmoiu considera ca a facut cateva greseli, din care v-a invata, materialul de concurs si capacitatile sale fiind mult mai bune decat a aratat aici.

        Clasament Open Dacia Revival -Etapa a V-a

   1.Adrian Nicolae Voicu – Dacia 1310L  5:03:407

   2.Dan Spuderka – Dacia 1310 Alpine  5:20:924

   3.Mihai Barbu Alexandrescu – Dacia 1310  5.:26:588

   4.Gabriel Conduris – Dacia 1310  5:42:154

   5.Alexandru Cosmoiu – Dacia 1300  5:43:759

   6.Valentin Nemtanu – Dacia 1310 TLX  6:09:300

De amintit faptul ca, Dan Spuderka cu al sau Alpine a urcat pe treapta a doua a podiumului si la categoria I1, in timp ce Mihai Barbu Alexandrescu a obtinut un loc 3 la I2. Tot la aceasta categorie, lui Gabriel Conduris i-a revenit pozitia a patra, iar braileanului Valentin Nemtanu, doar locul al cincelea.

        Clasament dupa cinci etape – Grupa 1

    1.Mihai Barbu Alexandrescu 156 pct.

    2.Valentin Nemtanu 128 pct.

    3.Gabriel Conduris 85 pct.

    4.Alexandru Cosmoiu 81 pct.

       Clasament dupa cinci etape – Grupa 2

    1.Adrian Nicolae Voicu 79 pct.

    2.Dan Spuderka 17 pct.

      Clasament general dupa cinci etape

    1.Mihai Barbu Alexandrescu 154 pct.

    2.Valentin Nemtanu 139 pct.

    3.Adrian Nicolae Voicu 111 pct.

    4.Gabriel Conduris 87 pct.

    5.Alexandru Cosmoiu 84 pct.

    6.Dan Spuderka 28 pct.

Pentru proiectul Dacia Revival ,runda de la Sinaia a fost per total una foarte buna, numarul de participanti, spectacolul oferit publicului si nu in ultimul rand podiumurile obtinute, aratand acest lucru.

Sa nu uitam ca ,deja binecunoscutul traseu din aceasta frumoasa statiune, comparat in foarte multe cazuri cu cel de la Monte Carlo ,este unul foarte tehnic, bordurile de pe marginile lui facandu-l dificil de abordat, orice eroare de pilotaj fiind dur sanctionata, iesirile in décor ducand in cele mai dese cazuri ,la distrugerea trenului de rulare, a amortizoarelor sau in unele cazuri la dauna totala.

Credit foto: Boboaca Ilie-Marius


Tags: , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul Clujului, 24-26 septembrie

Ne apropiem cu pași repezi de Raliul Clujului (24-26 septembrie), care va conta atât ca şi etapa a 9-a a...

Închide