În orice sport de performanță, rezultatele și titlurile, mai ales la nivel mondial, se obțin cu mult talent, dar și cu foarte multă muncă și determinare. Cu mii de sportivi valoroși și rapizi, raliurile reprezintă una dintre ramurile cele mai dificile ale motorsportului, unde duelurile pentru un titlu național sau mondial sunt aprige, necesitând o sumedenie de calități. Concentrarea, viteza de reacție, adaptarea rapidă la orice situație, procesarea numeroaselor informații, experiența de-a lungul anilor competiționali, curajul și determinarea sunt doar câteva dintre valorile pe care un pilot trebuie să le aibă pentru a se detașa din mulțimea de sportivi dornici de victorie și succes.
După mai mulți ani în care și-a demonstrat calitățile și viteza pe probele speciale din România, Raul Badiu a făcut în 2019 cel mai important pas al carierei sale – participarea în Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori, principala competiție dedicată piloților sub 30 de ani.
Cu o adaptare rapidă pe suprafețele diverse de concurs și în duelurile strânse pentru podium, Raul și copilotul său, Gabriel Lazăr, au reușit un parcurs foarte bun în sezonul trecut, reușind să acumuleze experiența necesară pentru lupta în vârful clasamentului.
Din păcate, sezonul echipajului român a fost încheiat prematur în 2019 din cauza unei violente ieșiri în decor, în urma căreia sibianul Badiu a avut nevoie de recuperare pe durata unei perioade de câteva săptămâni.
Cu patru participări în sezonul trecut în Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori, Raul a descris anul său în mașina de concurs: ,,JWRC 2019 a fost un sezon de acumulare, iar ce am dobândit în doar un an depășește cu mult informațiile acumulate în 7 sezoane precedente de competiții interne. Rezultatele au fost în plan secund, dar cu toate acestea am reușit numeroase prestații promițătoare care ne dau încredere că în acest sezon putem avea evoluții foarte bune. Plecăm la prima etapă din 2020, în Suedia, încrezători și mai pregătiți ca oricând.”
Raul Badiu și Gabriel Lazăr vor lua startul în Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori și în 2020, sezon în care cele cinci etape programate vor reprezenta provocări diferite și interesante. La bordul aceluiași model Ford Fiesta R2T cu care au ”alergat” și în 2019, Raul și Gabi au planuri mari pentru acest an competițional în lupta pentru titlul mondial dedicat juniorilor, cel care aduce cu sine o serie de premii substanțiale: un Ford Fiesta R5 și acoperirea cheltuielilor pentru participări în 2021.
Deși a suferit modificări după anularea Rally Chile, calendarul Junior WRC 2020 este unul asemănător cu cel din sezonul trecut, un plus pentru Raul Badiu și Gabriel Lazăr, echipajul concurând deja pe majoritatea probelor speciale. Sezonul este deschis de competiția de pe zăpadă și gheață din Suedia (13-16 februarie), unul dintre cele mai rapide raliuri ale anului și probabil cel mai special datorită condițiilor unice, care va avea parte în acest an de o rută redusă din cauza lipsei zăpezii.
Italia este gazda celui de-al doilea raliu JuniorWRC din 2020, Raliul Sardiniei (4-7 iunie) fiind competiția pe macadam unde Raul și Gabriel au fost foarte aproape de podium în 2019. Luna august va purta echipajele în Finlanda (6-9 august) pentru cel mai rapid raliu al sezonului, desfășurat pe celebrele probe de macadam din Scandinavia, unde Badiu și Lazăr s-au aflat în lupta pentru podium în sezonul trecut.
O etapă nouă în calendar în 2020, Raliul Germaniei (15-18 octombrie) va reprezenta o provocare în care precizia și constanța vor fi foarte importante, combinația de drumuri înguste și șerpuite printre zonele viticole și cele rapide din zone militare vor genera lupte surprinzătoare pe probele speciale, ca mai apoi sezonul să se încheie cu etapa dificilă din Marea Britanie.
Cu drumuri rapide pe un macadam alunecos, Wales Rally (29 octombrie – 1 noiembrie) va încheia un sezon care va purta echipajele din Junior WRC pe toate suprafețele, în toate anotimpurile, de la temperaturi negative până la zilele călduroase din Italia, dar și pe probe tehnice sau de viteză, într-o înglobare perfectă de condiții excelente pentru experiența juniorilor.
,,Calendarul 2020 este unul complex, urmând a fi puși la încercare pe toate suprafețele: zăpadă, macadam dur, macadam rapid cu săritori, asfalt și noroi. Îmi plac provocarile, astfel încât abia aștept să înfrunt probele speciale din acest an. Colaborarea cu Gabi a mers excelent, mașina ne place mult din toate punctele de vedere, iar experiența din trecut o luăm cu noi pe probe.
Este necesar în continuare să efectuăm cât mai multe sesiuni de teste și să participăm la cat mai multe competiții, astfel încât să avem o pregătire care să ne permită să obținem rezultate de care susținătorii noștri să fie mândri că reprezentăm România.
Alături de rezultatul sportiv, completarea bugetului de participare și de pregătire reprezintă un obiectiv principal și esențial, astfel încât muncim în fiecare zi și propunem o mulțime de oportunități atractive celor pasionați și interesați să facă parte din acest proiect,” a continuat pilotul Badiu despre planurile pentru 2020, citat de autostiri.ro.
Cu o saptămână rămasă până la debutul sezonului 2020, Raul și Gabriel vor efectua o sesiune de teste în Norvegia pentru a pregăti primul raliu al anului, cel din Suedia, care se va desfășura pe zăpadă și gheață. Pe lângă antrenamentele din mașina de concurs, echipajul are parte de o atenție specială din partea experților de la Institutul Național de Cercetare pentru Sport, beneficiind de programe pentru dezvoltare fizică și psihică, astfel încât cei doi să obțină maximul în timpul competițiilor.
Antrenamentele și testele reprezintă un factor vital în acest an competițional, fiind calea prin care echipajul poate fi mai rapid în curse și poate avea ritmul dorit și necesar pe probele speciale. Însă, pentru toate acestea este nevoie de un buget care să acopere cheltuielile de participare la cât mai multe sesiuni de teste, aspect la care Raul și Gabi lucrează intens în prezent, echipajul având nevoie de sprijin în proiectul Junior WRC 2020.
,,Mă bucură și onorează faptul că avem în continuare susținerea partenerilor din anii trecuți, chiar mai mult, începem anul 2020 alături de noi parteneri care cred în proiectul nostru de participare în Campionatul Mondial de Raliuri. Este foarte important faptul că s-a înțeles că performanța se construiește de-a lungul mai multor sezoane, mai ales la cel mai înalt nivel competițional din WRC, acolo unde experiența se poate dobândi doar prin participare,” a menționat Raul, citat de autostiri.ro.
Campania Junior World Rally Championship 2020 a echipajului Raul Badiu & Gabriel Lazăr este posibilă mulțumită partenerilor Ion Moș, Smart ID Dynamics, Omniasig, Renomia SRBA Insurance Brokers, Lukamet, Porkprod, Filsam, Elta 90 Medical Research, Tano Prod, și partenerilor tehnici: Federația Română de Automobilism Sportiv, Aerotravel Lufthansa City Center, P1 Racewear, Institutul Național de Cercetare pentru Sport, Automobil Clubul Român, OsirioMediaProduction, Mediatech Services.
Sursa si imagine (credit foto neprecizat): comunicat remis Autostiri.ro