Sezonul 2022 a fost unul de sacrificiu pentru Raul Badiu în Campionatul Național de Raliuri Betano. Cu un buget limitat, pilotul sibian a participat cu un program parțial, dedicat exclusiv etapelor desfășurate pe macadam. Astfel, Raul Badiu și copilotul Rareș Fetean au concurat în doar patru din cele nouă etape CNR 2022, cu obiectivul principal de a demonstra viteza și potențialul pentru sezonul următor.
În luna iulie, Raliul Sibiului a marcat debutul lui Badiu pe macadam la bordul unei mașini cu tracțiune integrală – un Mitsubishi Lancer EVO IX de clasa RC2N. Echipajul s-a acomodat rapid cu noul material de concurs și a reușit timpi în vârful clasamentului general încă din a doua cursă, Raliul Moldovei din Bacău, continuând cu Raliul Iașului și încheind cu Raliul Brașovului. Deși cei doi au concurat cu un automobil de generație veche (aproximativ 15 ani vechime), aceștia au reușit să lupte pentru primele locuri în clasamentul general, alături de echipaje ce au evoluat pe mașini cu performanțe și caracteristici cu mult superioare.
Badiu a încheiat primul în clasa RC2N în Campionatul Național de Raliuri pe Macadam
Cu două victorii în cadrul clasei RC2N, Raul și Rareș și-au asigurat primul loc în cadrul clasei în Campionatul Național de Raliuri pe Macadam – o categorie în care au luat startul patru echipaje. Mai mult decât atât, cei doi au reușit multiple victorii de probă specială și timpi de top 3 în clasamentul general la cursele din Bacău, Iași și Brașov.
Surprizele plăcute au început la Raliul Moldovei, unde Badiu și Fetean au fost cei mai rapizi pe trei probe speciale, ca mai apoi la Raliul Iașului echipajul să termine cursa pe locul patru în clasamentul general, după mai multe probe speciale pe care au stabilit timpi în topul 3. Sezonul s-a încheiat la Brașov, unde cei doi se aflau într-un duel strâns pentru primul podium din carieră, înaintea unui abandon survenit din cauza unei greșeli.
„Consider că am arătat mult potențial în acest sezon, când am încercat să fim cât mai rapizi în condițiile unui buget foarte redus. Am gândit această campanie de participare exclusiv pe macadam din cauza limitărilor financiare, dar și deoarece am considerat că putem demonstra că ne putem lupta pentru un loc în top, chiar și cu o mașină net inferioară. Cred că am reușit acest lucru, dar acum trebuie să progresăm și să pregătim sezonul următor.” a spus Raul Badiu, citat de autostiri.ro.
Obiectivul pentru 2023 este participarea cu un model Rally2
Ritmul de pe probele speciale, timpii de top obținuți în trei raliuri și două evoluții excelente pe Power Stage recomandă trecerea pilotului Raul Badiu la nivelul următor. Sibianul își dorește să facă următorul pas în cariera sa și să concureze pe un model Rally2, necesar în lupta pentru o șansă la titlul național absolut în România.
„Pentru 2023, ne dorim în primul rând să strângem bugetul necesar pentru participarea cu un model Rally2 de generație nouă, momentan având nevoie de ajutor pentru strângerea de fonduri. Apoi, la bordul unei mașini competitive, vom aborda fiecare cursă din sezonul următor cu gândul cel puțin la podium. Ne dorim să concurăm la cel mai înalt nivel din România, inițial să obținem podiumuri în clasamentul general, ca mai apoi să progresăm până ne putem lupta pentru titlul național” a completat Raul Badiu, citat de autostiri.ro, la finalul sezonului 2022.
Raul Badiu și Rareș Fetean au fost susținuți în sezonul 2022 de către partenerii Ion Moș, RBC – Romanian Business Consult, Isuzu, AAR – Bus Expert, Renomia SRBA – Insurance Broker și Smart ID.
Sursa si imagini (credit foto neprecizat): comunicat remis Autostiri.ro