În ciuda unui weekend lipsit de nororc în Germania, echipa Citroën Total Abu Dhabi WRT a scos în evidență încă o dată calitățile modelului C3 WRC, cu o victorie de specială și timpi foarte buni obținuți pe altele.
După ce a terminat pe locul doi în Germania în 2017, modelul Citroën C3 WRC a produs un nivel ridicat de performanță și în acest an, fără a reuși însă să-și transforme ritmul într-un bun rezultat.
Trebuie spus că Craig Breen a fost deja deranjat în ziua de vineri de poziția sa de pe lista de start (al zecelea), cu mai mult noroi și pietriș aruncate pe șosea pe măsură ce mașinile din față terminau specialele. A fost apoi unul dintre puținii piloți care au înfruntat o ploaie torențială pe SS3, lucru ce l-a costat cel puțin 15 secunde. Ghinionul l-a plasat astfel pe locul opt la sfârșitul primei zile.
Între timp, Mads Østberg a încheiat speciala de debut pe locul unsprezece, încercând să-și adapteze stilul de condus pe asfalt, o suprafață pe care se simte mai puțin confortabilă. Norvegianul a avut parte de un tête-à-queue pe SS3 și de o problemă minoră la motor în după-amiaza aceleiași zile.
În ciuda dificultăților întâmpinate, Craig Breen a refuzat să predea armele. Acesta a revenit în luptă sâmbătă, cea mai dificilă etapă a weekendului cu cele două speciale desfășurate în interiorul bazei militare Baumholder, pe drumuri betonate.
Evoluția lui a inclus o victorie (SS11) și câțiva timpi foarte buni. Astfel, irlandezul a revenit pe poziția a șasea în clasament și a pus presiune asupra pilotului de pe locul cinci, când, din nefericire, a făcut o greșeală pe speciala finală a zilei.
Prin urmare, a coborât pe zece la general, chiar în spatele coechipierului Mads Østberg. Progresul norvegianului s-a concretizat prin locul al treilea pe SS11, cu un timp similar cu cel obținut de viitorul câștigător al Raliului Germaniei.
Cu toate acestea, etapele de duminică s-au dovedit a fi fatale pentru Østberg, acesta ieșind în decor chiar pe prima specială a zilei. Între timp, Craig și-a recăpătat rapid încrederea pe care a avut-o în mașină sâmbătă, pentru a încheia la final al șaptelea.
Totodată, el realizat o performanță excelentă pe Power Stage, ocupând locul patru, la doar 4.2 secunde în spatele cvintuplului campion mondial Sebastien Ogier, lupta având loc mai ales între piloții cu pretenții la câștigarea titlului suprem de anul acesta – pentru punctele bonus puse la bătaie.
VIA: Citroën