Prima jumătate a Raliului Dakar 2019 s-a încheiat: echipajele au parcurs cinci dintre cele 10 etape din programul competiţiei, iar în urmă au lăsat 3.600 de kilometri. X-raid se poate mândri cu o performanţă solidă a întregii echipe. Două modele MINI John Cooper Works Buggy şi trei MINI John Cooper Works Rally se află în Top 10 la jumătatea competiţiei.
A doua şansă
Orlando Terranova şi Bernardo „Ronnie” Graue (ambii Argentina) revin în competiţie cu modelul MINI John Cooper Works Rally. O nouă regulă, introdusă de ASO din acest an, permite sportivilor din categoriile car, SxS şi camioane să revină în competiţie în cea de-a doua săptămână.
Cu toate acestea, ei o vor face în propria lor competiţie. Terranova a fost obligat să abandoneze după durerile puternice resimţite la spate în etapa a doua. „Am petrecut mult timp deliberând ce ar trebui să fac”, a declarat Terranova. „Deja îmi rezervasem bilet de avion pentru a reveni acasă. Dar nu am vrut să plec fără să mai încerc o dată.”
Poveşti din afara categoriei auto
Cum doar competitorii se pot ajuta unii pe alţii la Dakar, multe echipe au camioane de cursă încărcate cu echipament şi piese de rezervă. Doi dintre aceşti „coloşi” sunt acolo pentru a ajuta echipajele X-raid în caz de nevoie. Copiloţii X-raid Paulo Fiuza (Portugalia) şi Phillip Baier (Germania) sunt fiecare în câte un camion.
Ei cunosc maşinile de cursă şi pot efectua reparaţii rapid. Unul dintre aceste camioane l-a ajutat pe Carlos Sainz în etapa a treia, de la Marcona la Arequipa. Din păcate, Fiuza şi echipajul lui nu au fost recompensaţi pentru asistenţa oferită – ei s-au răsturnat imediat după intervenţie şi nu au ajuns la bivuacul din Arequipa decât a doua zi.
Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro