Etapa a opta a fost cunoscut şi ca „Super Ica” din două motive: 1) traseul a parcurse secţiuni din Deşertul Ica, şi 2) startul a fost un „super send-off”, în care primii zece clasaţi în etapa a şaptea la categoriile auto, respectiv moto şi Top 5 de la camioane au început împreună proba specială de 359 km.
Procedura „super send-off” a oferit avantajul unui teren nederanjat primilor plecaţi în comparaţie cu plutonul urmăritor. Dezavantajul a fost că nu existau trase de la alţi concurenţi pentru indicii cu privire la terenul dificil şi o lungă aşteptare la sosire pentru a vedea dacă urmăritorii ar fi fost mai rapizi pe acelaşi traseu.
Dintre toate echipajele MINI, Jakub „Kuba” Przygonski (Polonia) şi navigatorul Tom Colsoul (Belgia) au reuşit să obţină maximum din traversarea Deşertului Ica pentru a-şi menţine o poziţie la jumătatea plutonului în prima parte a probei speciale. Evitând orice probleme serioase şi colaborând foarte bine cu Colsoul, Przygonski a reuşit în cele din urmă să claseze MINI John Cooper Works Rally pe locul al treilea.
Joan „Nani” Roma (Spania) şi navigatorul Alex Haro (Spania) au avut o cursă consistentă, fără probleme majore, astfel că au ocupat poziţia a cincea în ierarhia zilei. Acest rezultat duce echipajul MINI John Cooper Works Rally pe locul al doilea în clasamentul general, la 46’29” de lider.
Yazeed Al-Rajhi (Arabia Saudită) şi Timo Gottschalk (Germania), aflaţi tot într-un MINI John Cooper Works Rally, au avut o zi bună. Chiar dacă au pornit în al doilea val de maşini ce au luat startul în etapa a opta şi au parcurs un teritoriu ce purta urmele primului pluton, cei doi au reuşit să încheie etapa cu un timp care le-a asigurat locul al şaselea.
Echipajul francez format din Stéphane Peterhansel şi navigatorul David Castera nu a avut o zi bună, pentru că a rămas blocat în nisipul Deşertului Ica la începutul etapei. În ciuda acestui incident, echipajul MINI John Cooper Works Buggy a forţat şi a reuşit să încheie etapa pe poziţia a opta.
Boris Garafulic (Chile) şi navigatorul Filipe Palmeiro (Portugalia) au reuşit o evoluţie bună pe parcursul zilei, ducând MINI John Cooper Works Rally la limita Top 10, graţie unui loc al 12-lea foarte meritat.
Cyril Despres (Franţa) şi navigatorul Jean Paul Cottret (Franţa) au avut probleme din cauza nisipului din Ica. La un moment dat, cei doi au fost blocaţi în aceeaşi zonă cu Peterhansel, acesta fiind motivul principal pentru care au încheiat ziua doar pe locul al 17-lea. Carlos Sainz (Spania) şi navigatorul Lucas Cruz (Spania), aflaţi tot la comenzile unui MINI John Cooper Works Buggy, au avut o cursă similară şi au ajuns la sosire cu al 22-lea timp.
Jakub Przygonski: „A trebuit să traversăm multe dune cu nisip fin, în care erau ascunse multe pietre. În ciuda acestora, am rulat la turaţie maximă şi nu cred că putea spera la un rezultat mai bun astăzi.”
Nani Roma: „A fost o zi foarte dificilă. Ne-am blocat o dată, dar doar pentru scurt timp, aşa că am avut noroc. A fost ceva haos între dune, cu competitori peste tot. Trebuie să continuăm aşa şi mâine şi să nu facem erori. Nu schimbăm nimic. Trebuie să rămânem calmi, să pilotez ca astăzi şi vedem ce va fi mâine la finalul zilei!”
Yazeed Al-Rajhi: „A fost o zi bună, nimic special. Am rulat sigur, ceea ce a fost cel mai important, şi vom încerca să menţinem ritmul, să ne bucurăm de competiţie şi să ne asigurăm locul.”
Stéphane Peterhansel: „Primii 150 km au fost foarte rapizi şi am depăşit un trio de motociclete. Acest lucru a făcut să fiu primul între dune, aşa că nu erau urme pe care să le folosesc pentru orientare. Apoi, după 20 km, am rămas blocaţi. Nisipul era foarte fin şi dificil de citit. După care, cu 50 de kilometri înainte de sosire, am lovit o groapă mare în dune şi am rămas blocaţi din nou.”
Etapa următoare, a noua, va avea punctul de plecare şi de sosire la Pisco. Mai multe informaţii despre Dakar 2019 sunt pe site-ul competiţiei.
Raliul Dakar la televizor şi on-line
Reportaje şi ştiri pot fi urmărite zilnic pe Eurosport 1 şi pe platforma Eurosport Player. De asemenea, reportaje şi diverse materiale pot fi urmărite pe aplicaţia Red Bull TV, Red Bull fiind susţinătorul mai multor echipaje MINI.
Raliul Dakar 2019: echipajele MINI după etapa 8
Loc | Pilot | Navigator | # | MINI | Echipă | Timp |
2 | Joan Roma (Spania) | Alex Haro (Spania) | 307 | MINI John Cooper Works Rally | X-raid MINI JCW Rally Team | 30h02:19 +46:29 |
4 | Stéphane Peterhansel (Franţa) | David Castera (Franţa) | 304 | MINI John Cooper Works Buggy | X-raid MINI JCW Team | 30h09:20 +53:30 |
5 | Cyril Despres (Franţa) | Jean Paul Cottret (Franţa) | 308 | MINI John Cooper Works Buggy | X-raid MINI JCW Team | 31h31:17 +2h15:27 |
6 | Jakub Przygonski (Polonia) | Tom Colsoul (Belgia) | 303 | MINI John Cooper Works Rally | Orlen X-raid Team | 31h35:40 +2h19:50 |
8 | Yazeed Al-Rajhi (Arabia Saudită) | Timo Gottschalk (Germania) | 314 | MINI John Cooper Works Rally | X-raid MINI JCW Rally Team | 33h10:47 +3h54:57 |
9 | Carlos Sainz (Spania) | Lucas Cruz (Spania) | 300 | MINI John Cooper Works Buggy | X-raid MINI JCW Team | 35h58:05 +6h42:15 |
12 | Boris Garafulic (Chile) | Filipe Palmeiro (Portugalia) | 321 | MINI John Cooper Works Rally | X-raid MINI JCW Rally Team | 36h36:36 +7h20:46 |
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro