Etapa a III-a din Radical Romanian Cup a avut loc în weekend-ul 29-30 iulie pe circuitul Translvania Motor Ring din Mureș, având la start un număr de 8 mașini și 10 piloți în
cadrul celor trei categorii.
Printre cei 10 piloți se numără, în premieră în Radical Romanian Cup și CrisIan Ionescu, pilot ce a activat în trecut în cursele de anduranță din țară și care se întoarce la volan după o perioadă de doi ani de pauză. Două sesiuni de antrenamente și doua sesiuni de calificări au fost programate pentru ziua de sâmbătă, pe un circuit nou pentru o parte din piloții Radical Romania, Andrei Dună, Albert Iovan și Davide Amaduzzi fiind pentru prima dată pe asfaltul Mureșan.
În prima sesiune de calificări, Andrei Dună a reușit să obțină pole posiIon-ul în cadrul SR1 Cup, cu un Imp de 1:33.664, urmat de Luca Savu, la trei zecimi, pe locul trei fiind Albert Iovan. Victor Ionescu, din cauza unor probleme tehnice, reușește un singur tur cronometrat, însă cu un timp necompetitiv, care îl clasează pe ultima poziție între prototipurile SR1.
În cea de-a doua sesiune de calificări, Savu își ia revanșa în fața lui Dună cu un 1:33.407, care îi asigură prima poziție în grilă, Andrei fiind și el cu mai bine de o zecime mai rapid ca în prima sesiune de calificări, însă insuficient pentru pole. Albert Iovan este mai rapid cu două secunde față de Q1, intrând în timpii de 1:35, fiind al treilea și în această sesiune.
Problemele tehnice pe care le-a întâmpinat Victor Ionescu în Q1, însă, îl opresc să participe în Q2. La PRO1500, Alin Fulga stabilește ambii timpi de referință pentru cursele de duminică, Bogdan Dobranici și Davide Amaduzzi, la bordul Radicalului SR3 XX #53 s-au clasat pe poziția secundă în Q1, respectiv Q2.
Al treilea timp între modelele SR3 i-a aparținut lui CrisIan Ionescu în prima sesiune de calificări, respectiv lui CrisIan Moisescu în cea de-a doua sesiune de calificări, cei doi împărțind în acest weekend Radicalul SR3 RSX #63. Singurul participant al categoriei Masters, Cătălin Iuhasz, obține cei mai buni timpi ai zilei, așa cum era de așteptat, urmând să conducă plutonul în ambele curse de duminică.
Ziua de duminică începe cu un warm-up scurt, marcat de Luca Savu, care reușește să doboare vechiul record pe Transilvania Motor Ring din 2021 al lui Leo Borlovan, Luca reușind un 1:32.710 la bordul Radicalului SR1. Tot în warm-up, datorită unor probleme tehnice la motor, Dobranici și Amaduzzi au fost nevoiți să retragă prototipul cu numărul 53.
În prima cursă, lucrurile au fost destul de liniștite, SR1 Cup fiind singura categorie unde au existat dueluri pentru poziții. În primul viraj Iovan trece pe poziția a doua, poziție pierdută ulterior în fața lui Luca și Victor în T4. Trei tururi mai târziu, ghinionul lovește din nou și Radicalul SR1 #14 a lui Victor Ionescu se oprește în primul viraj, cu o cutie de viteze spartă, defecțiune ce îl împiedică pe Vicor să ia startul în cursa 2.
Pozițiile rămân la fel până la finalul cursei în cadrul categoriei, iar după două răsuciri în T6, Luca îi ușurează munca liderului, Andrei bifând astfel prima lui victorie la SR1 Cup. Fără echipajul #53, lucrurile la PRO1500 au fost destul de clare, cu un CrisIan Ionescu întors după doi ani de pauză, Alin Fulga a câștigat fără probleme cursa. La Masters, Cătălin Iuhasz rulează solitar în fruntea plutonului pe toată durata cursei și încheie prima întrecere fără emoții.
„More of the same” în cea de-a doua cursă a zilei
La SR1 Cup, Andrei Dună reușește să îl devanseze în T1 pe Luca Savu, iar mai apoi să își apere poziția de lider pe tot parcursul întrecerii, Albert Iovan completând podiumul categoriei.Alin Fulga reușește cea de-a patra victorie consecutivă în cadrul PRO1500, cu CrisIan Moisescu încheind pe poziția secundă, acuzând probleme tehnice la pompa de benzină
generate de voltajul bateriei prototipului ce l-au scos din eventuala luptă pentru prima
poziție.
Iuhasz mai bifează o victorie la volanul Radicalului SR10, fiind a șasea la rând, de
această dată, însă, fără a avea un adversar direct. Așa cum era de aștepta în urma rezultatelor, titlul de cel mai bun junior îi revine de această dată lui Dună.
Rezultate Cursa 1
SR1 Cup
1. Andrei Dună
2. Luca Savu
3. Albert Iovan
PRO 1500
1. Alin Fulga
2. CrisIan Ionescu
Masters
1. Cătălin Iuhasz
Rezultate Cursa 2:
SR1 Cup
1. Andrei Dună
2. Luca Savu
3. Albert Iovan
PRO 1500
1. Alin Fulga
2. CrisIan Moisescu
Masters
1. Cătălin Iuhasz
După un weekend frumos petrecut pe Transilvania Motor Ring, Caravana Radical
Romanian Cup se întoarce, la Motorpark România, pentru următoarea etapă pe 9-10
septembrie. Radical Romanian Cup are ca parteneri în 2023 pe MOTUL România, Hankook,
Smart Driving, Nazzuro Aqua și Cricova.
Credit foto: Mihnea Tatu
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro