AUTOBEST, cel mai mare juriu de automobilism din Europa, împreună cu principala revistă auto online din Spania, coches.net, în colaborare cu Circuitul Barcelona-Catalunya, au organizat primul test european independent pentru stabilirea autonomiei reale a automobilelor electrice.
Jurnaliștii auto profesioniști ai AUTOBEST au condus zece automobile electrice disponibile în Europa (toate cu o autonomie omologată WLTP de peste 200 de kilometri) pentru a răspunde întrebării cruciale pe care o iau în considerare cumpărătorii atunci când cumpără un automobil electric: ”Care este autonomia la care trebuie să mă aștept când cumpăr un automobil electric pe care-l conduc zilnic?”
„Cel mai important rezultat al acestui test comparativ este legat de autonomia reală de peste 200 de kilometri atinsă de toate cele zece automobile vândute în Europa în zilele noastre. Această distanță este cu mult peste orice deplasare care poate fi realizată într-o zi în Europa, de aceea, oricare dintre aceste automobile este potrivit pentru condusul zilnic. Este o realizare crucială a industriei auto, care semnalizează sfârșitul anxietății autonomiei”, spune Dan Vardie, fondator și Președinte al AUTOBEST. „În plus, nu mai puțin de 4 automobile au depășit autonomia reală de 300 km: cele două modele Tesla – Model S și Model X – Opel Ampera-e și Jaguar I-Pace, o autonomie reală remarcabilă ce permite oferirea unei mobilități electrice deosebite. Acest lucru este deja o mare realizare a automobilelor electrice. Suntem convinși că acesta va fi standardul de aici înainte. De la următorul test comparativ de anul viitor ne așteptăm ca numărul automobilelor electrice care vor oferi o autonomie de +300 km și o autonomie declarată mai reală să fie mult mai mare!” a adăugat Vardie.
Joan Dalmau, editor al revistei online coches.net și membru al juriului AUTOBEST, spune: „Suntem suprinși că unele automobile au atins și chiar au depășit cifrele de autonomie conform standardului WLTP. Autonomia reală obținută prin acest test, evoluția stațiilor de încărcare și viteza de încărcare în modul rapid transformă automobilelor electrice într-o alternativă viabilă atât în mediul urban cât și pentru utilizarea pe autostradă”.
Câteva dintre modelele testate, cum ar fi Hyundai Ioniq, BMW i3, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf sau Opel Ampera-e au atins și chiar au depășit cifrele de autonomie omologate WLTP (peste 100%). Alte modele, cu sunt Renault Zoe sau chiar Tesla Model S și Model X au trecut dincolo de procentul de 90% din autonomia lor confirmată de WLTP, plasând pe un loc inferior Nissan Leaf și noul Jaguar i-Pace în clasamentul `AUTOBEST Index 1`, față de cifrele omologate.
Cu ocazia acestui eveniment, AUTOBEST introduce două secțiuni noi dedicate automobilelor electrice. ‘AUTOBEST EV Index 1’ reprezintă procentajul autonomiei reale versus autonomia omologată conform WLTP. A doua secțiune, ‘AUTOBEST EV Index 2’ se concentrează pe eficiența bateriei, indicând autonomia reală pentru fiecare kWh consumat de baterie. „Acestea sunt primele două index-uri propuse de AUTOBEST pentru a oferi o perspectivă nouă asupra performanțelor automobilelor electrice. Mai târziu, vom adăuga index-uri noi, mai inovative, o evaluare neliniară pentru a face comparații între automobile din segmente diferite. Acest lucru se aliniază strategiei AUTOBEST Credo lansată în luna februarie a anului trecut în perioada desfășurării Galei AUTOBEST, desfășurată în Lisabona, Portugalia”, a precizat Dan Vardie.
Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf și Hyundai Ioniq sunt cele trei performere de top ale AUTOBEST EV Index 1, toate cele trei modele depășind autonomia oficială propusă, un rezultat extraordinar pentru un test pentru consumatori. Pentru AUTOBEST EV Index 2, cele mai bine clasate au fost modelele BMW i3, Hyundai Ioniq și Renault Zoe. Toate rezultatele și index-urile AUTOBEST sunt oferite în tabelele incluse acestui comunicat.
Concluziile testului de autonomie reală:
– Automobilele electrice Tesla (Model S și Model X) comercializate în acest moment au o autonomie extinsă (peste 400 km pentru ambele modele). Modelele utilizate în acest test au fost cele cu o baterie cu capacitate de 100 kW/h. Ambele modele sunt disponibile, de asemenea, cu o baterie de 75 kW/h.
– Jumătate dintre automobile au atins cifrele omologate WLTP, ceea ce arată că acest protocol este foarte apropiat de realitate în comparație cu ciclul anterior NEDC. Standardul WLTP este obligatoriu pentru toate automobilele de pasageri vândute în Europa începând cu 1 Septembrie 2018.
– Jaguar i-Pace și Nissan Leaf sunt modelele a căror autonomie a fost sub cea omologată WLTP. Jaguar a fost singurul automobil dintre cele care au participat la test care nu a intrat în producție. Unitatea disponibilă a provenit de la lansarea de presă în Europa, un prototip care rulează cu un software prototip care nu dispune de ultimele evoluții în domeniu.
– Hyundai Ioniq și Volkswagen e-Golf sunt automobilele electrice cu o autonomie de peste 200 km care consumă cel mai puțin, cu puțin peste 12 kW/h.
– Condițiile de mediu, stilul de condus, încărcarea automobilului, utilizarea anumitor echipamente cum ar fi sistemul de climatizare și condițiile de trafic sunt factori critici în măsurarea autonomiei. Noi considerăm că este posibil să se atingă rezultate mai bune utilizând modul eco în anumite automobile, condusul cu atenție și neutilizarea sistemului de climatizare, însă scopul acestui test a fost de a reproduce cu fidelitate traficul în condițiile normale din împrejurimile unui oraș mare și de a lua în considerare situațiile reale întâlnite de proprietari.
Dan Vardie, Președinte al Juriului Autobest, explică: „Acesta nu a fost un test de performanță sau manevrabilitate, nici măcar un test de verificare a autonomiei maxime. Obiectivul nostru a fost de a verifica autonomia reală a acestor modele pentru a ști cât de departe sunt de cifrele de autonomie WLTP anunțate (și având ca punct de referință vechiul standard NEDC), și de a arăta potențialilor utilizatori ale acestor automobile care este autonomia la care se pot aștepta în cazul în care achiziționează un automobil electric. Totuși, AUTOBEST nu revendică faptul că aceste cifre reprezintă autonomia reală pentru majoritatea clienților din Europa, dintr-o perspectivă științifică. Informațiile pentru acest test sunt de referință, sunt autentice și reprezintă realitatea din testul pe care l-am desfășurat în împrejurimile Barcelonei. În cadrul proiectului ECOBEST Challenge lucrăm pentru a îmbunătăți acest test pentru anul următor, dintr-o perspectivă științifică.”
Despre primul test comparativ independent de autonomie reală a automobilelor electrice:
Testul a început și s-a finalizat pe circuitul Barcelona-Catalunya unde automobilele au și fost reîncărcate. Toate automobilele testate au fost modele de producție (mai puțin modelul Jaguar, o unitate prototip de pre-producție care rulează cu un software prototip), cu o singură persoană la bord, sistemul de climatizare funcțional și presiunea anvelopelor setată conform recomandărilor producătorului mărcii respective.
Mediu mixt de testare: drum național, autostradă și mediu urban
Toate automobilele au parcurs 180 km într-un mediu mixt de testare, autostradă, drumuri naționale și mediul urban. Automobilele cu o autonomie extinsă față de cea omologată au parcurs o nouă călătorie cu caracteristici similare. Toate automobilele au fost rulate în modul normal (fără modul Eco sau Sport) și toate au fost echipate cu un dispozitiv de măsurare furnizat de Blunik. Acest hardware este folosit în raliurile de regularitate și este cunoscut pentru precizia în măsurarea distanțelor.
Toți șoferii au schimbat automobilele la 30-40 km pentru a preveni afectarea rezultatului final datorită stilului de condus. Toate automobilele au fost conduse în convoi, în spatele unui automobil care indica traseul corect și stabilea viteza medie.
AUTOBEST și coches.net au realizat testul de două ori pentru a obține măsurători diferite și o autonomie medie reală. Doi inspectori ai Bureau Veritas au supervizat testul pentru o posibilă validare oficială a viitoarelor ediții ale acestui test în anii care vor urma.
Toate automobilele au intrat pe circuitul Barcelona-Catalunya GP Track cu combustibil pentru o autonomie de mai puțin de 50 km și au rulat cu o viteză medie de 70 km/h până în momentul în care acul indicatorului a anunțat un nivel de încărcare de 0%. Apoi, automobilele au continuat să ruleze până la oprirea completă.