Alex Filip și Bogdan Iancu au luat startul în acest weekend la Raliul Insulelor Azore, etapa a patra din ERC. Aflat la primul raliu din acest sezon, Alex Filip a reușit să termine pe locul 8 și să obțină primele puncte în Campionatul European în 2015.
216 kilometri împărțiți în 17 probe speciale pe una dintre cele mai spectaculoase insule din lume. Așa ar putea fi descris în câteva cuvinte Raliul Insulelor Azore, etapa a patra din Campionatul European de Raliuri.
Pentru Alex Filip și Bogdan Iancu etapa din insulele portugheze a însemnat debutul în sezonul de raliuri 2015. “Mi-am dorit foarte mult să concurez în Azore. Este un raliu complet diferit față de ceea ce suntem noi obișnuiți, cu drumuri înguste, cu vizibilitate foarte mică din cauza vegetației, coborâri și urcări cu diferențe de nivel foarte mari și unde cea mai mică greșeală te costă scump”, a spus Alex Filip, care a luat startul în această etapă cu modelul Renault Clio R3 Maxi.
Raliul Insulelor Azore a început de joi cu trei probe speciale, vineri fiind programate opt probe speciale, iar sâmbătă ultimele șase probe speciale. “Știam că nu putem avea un obiectiv din punctul de vedere al rezultatului la prima noastră participare aici, așa că am abordat totul pas cu pas. Pentru noi obiectivul principal a fost să acumulăm experiență într-o noua etapă din Campionatul European. A fost o senzație incredibilă să mergem pe speciala Sete Cidades, aflată pe marginea unui vulcan”, a spus Alex Filip, citat de Autostiri.ro.
Lipsa de experiență într-un raliu dificil nu a fost însă singura problemă pentru Alex Filip si Bogdan Iancu. O setare greșită a frânelor și suspensiei pentru acest tip de suprafață, o pană de cauciuc după ce au lovit un bolovan scos în drum de un concurent din față, o ‘întrerupere’ sâcâitoare a motorului și, spre final, o problemă cu presiunea de ulei i-au pus la incercare pe cei doi. Cu toate acestea, echipajul românesc a reușit să termine pe locul 8 în clasamentul ERC 3, dedicat mașinilor cu tracțiune pe două roți, și a adunat primele puncte în Campionatul European de Raliuri din 2015. “Toate aceste probleme dau o savoare în plus aventurii noastre din mijlocul Atlanticului. Sunt bucuros că am ajuns la sosire și că am reușit să terminăm pe locul 8 dintr-un total de 20 de echipaje aflate la start în ERC 3. A fost o experiență incredibilă, de care sigur vom profita în viitor. Aș vrea să multumesc tuturor celor care ne-au susținut, echipelor de asistență tehnică de la Colina Motorsport și Napoca Rally Academy care au găsit soluții pentru toate problemele noastre“, a mai spus Alex Filip, citat de Autostiri.ro.
Următorul raliu la care va lua startul echipajul Alex Filip / Bogdan Iancu este Transilvania Rally, etapă din Campionatul Național de Raliuri. Programată în perioada 17 – 18 iulie, etapa de la Cluj este una pe asfalt și a fost inclusă în programul celor doi încă de la începutul anului. “Vom folosi etapele pe asfalt din campionatul intern ca parte a pregătirii pentru cele din ERC. Aștept cu nerăbdare revederea pe probe cu colegii din CNR și sper să obținem un rezultat bun în Transilvania Rally”, a concluzionat Alex Filip. Alex Filip si Bogdan Iancu sunt susținuți in 2015 de Orange, Renault, Rombat Batteries, Michelin, BCR Leasing, si Mobil 1 prin Star Lubricants si de partenerii sportsbusiness.ro, TopGear Romania, Colina Motorsport, PowerBar, Felt bicycles, Hotel Hilton Sibiu, Ludicass Traduceri si Automobil Clubul Român.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro