La finalul acestei saptamani, in zilele de 12 si 13 octombrie, orasul Brasov va gazdui runda finala din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta Masters, unde la categoria istorice va fii prezenta si Clasa Nationala Dacia, reprezentata de nu mai putin de sapte modele Dacia 13xx, din care patru de grupa “C” si trei de grupa “1,5”. Astfel, la fel ca in fiecare an, pasionatii de masini istorice si in special “daciotii”, vor avea ocazia sa urmareasca evolutia clasicelor pe superbul traseu de pe Drumul Poienii, dar si sa admire splendidele modele in parcul service (curtea scolii), din zona Livada Postei.
De altfel, patimasii iubitori de masini autohtone cu origini frantuzesti vor descoperi cu surprindere, dar in acelasi timp cu placere, revenirea pe traseul de concurs a unor piloti de exceptie, la bordul unor modele consacrate. Primul revenit la un astfel de eveniment, este clujeanul Edwin Keleti, pilot, instructor, jurnalist si presedinte al Comisiei de Juniori din cadrul FRAS si a sa frumoasa Dacie alba de grupa “C”, urmat de timisoreanu Alexandru Krepelka, organizator de evenimente sportive, pilot campion national al grupei 7 din Campionatul National de Viteza in Coasta, care de aceasta data schimba a sa Honda, pe o clasica Dacie rosie de grupa “C”.
Dupa o absenta de un an, Dacia 1300 de culoare neagra, grupa “C”, reapare pe meleagurile brasovene, pilotata de seniorul bucurestean Mihai Alexandrescu, Maestru al Sportului, multiplu campion national de viteza in coasta, viteza istorice pe circuit sau super slalom, prezenta constanta in motorsportul romanesc si sustinator entuziast al marcii noastre autohtone.
Ultima prezenta la grupa “C”, dar nu cea din urma, este fosta masina de culoare argintie al lui Adrian Voicu, pilotata in ultimele doua sezoane de Mihai Pop, in numeroase competitii nationale, din care amintim CNVC, Viteza pe Circuit Istorice sau Time Attack.
Grupa “1,5”, va fii reprezentata de trei driveri de top, din care veteranul Dan Niristeanu se remarca de departe. Avand o vechime neintrerupta de peste 40 de ani in intrecerile sportive motorizate, sibianul Niristeanu nu este doar un extraordinar pilot, ci si un bun organizator de competitii. Presedinte onorific al comisiei de Slalom Paralel, el a promovat aceasta competitie in ultimii ani, pilotii de acolo accesand ulterior cu usurinta, campionatele superioare.
Un alt model de grupa “1,5”cunoscut in competitiile daciote ale ultimelor sezoane, este cel de culoare verde praz, participant in diverse campionate, pilotat de aceasta data de catre Adrian Dobre, driver cunoscut in special in intrecerile de anduranta, viteza istorice pe circuit, time attack sau super slalom si un bun preparator de masini de competitie.
Urmand sa evolueze pe traseul de “casa”, brasoveanu Bogdan Barbatu va lua startul la volanul magnificei Dacii 1300, de culoare gri, model ce a facut furori pe circuitele de viteza in anii trecuti, fiind admirata atat pentru performanta , cat si pentru aspectul sau deosebit. Modest, dar in acelasi timp tenace, Bogdan este foarte cunoscut printre pasionatii de vehicule istorice, atat ca excelent pilot, cat si ca un bun restaurator de masini traditionale.
In incheiere, reamintim iubitorilor de motorsport, dar si pasionatilor de masini istorice, ca in weekendul care urmeaza, vor avea ocazia sa urmareasca un spectacol deosebit, oferit de masina care de peste 50 de ani, este alaturi de romani atat in viata cotidiana, cat si in competitiile sportive!
Credit foto: Dan Strauti , Boboaca Ilie Marius.