Audi îşi continuă sistematic ofensiva electrică. La Salonul Auto de la Geneva din 2019, marca prezintă patru autovehicule pur electrice. Versiunea pentru producţia de serie a acestor modele va fi prezentată în premieră la finele anului 2020. Adiţional, marca prezintă în premieră mondială patru modele hibride plug-in, precum şi modelul pur electric de Formula E, Audi e-tron FE05.
Astfel, standul mărcii Audi va expune în acest an la Geneva exclusiv autovehicule electrice. Conceptcar-ul Audi Q4 e-tron şi conceptcar-ul prezentat în premieră în Europa, Audi e-tron GT vor fi dezvelite la conferinţa de presă a mărcii, la standul Audi, din Hala 1.
Preşedintele Consiliului de Administraţie Audi, Bram Schot: „Ne-am stabilit un obiectiv clar: unul din trei autovehicule Audi vândute va fi un autovehicul electric. Deja în 2025! Pentru că urmărim o viziune clară: mobilitatea cu emisii zero.”
Livrările primului membru al acestui cvartet de autovehicule electrice, Audi e-tron*, vor începe în curând. Compania va introduce versiunea pentru producţia de serie a modelului Audi e-tron Sportback ulterior, în 2019. În câteva săptămâni, în China va fi prezentat încă un automobil electric: Audi Q2 L e-tron. Şi acest model va ajunge la clienți începând cu anul 2019. În 2020 vor urma încă alte două modele de serie electrice: Audi e-tron GT şi Audi Q4 e-tron. Prototipurile prezentate la standul din Geneva oferă prime impresii despre felul în care vor arăta aceste două modele.
De asemenea, anul acesta, va fi implementată o ofensivă de modele plug-in ale mărcii, pe aproape toate pieţele. Noi în gamă sunt versiunile hibride ale modelelor de mare volum Audi A6, A7, A8 şi Q5. Acestea sunt, de asemenea, lansate public în premieră la Salonul Auto de la Geneva. Modelele plug-in deja consacrate, Audi A3 şi Audi Q7, vor fi, de asemenea, disponibile din nou pentru comenzi în 2019, fiind echipate acum cu tehnologii revizuite.
*Valorile comune pentru consumul de combustibil ale tuturor modelelor menţionate şi disponibile pe piaţa din Germania sunt indicate în lista de la finalul acestui material.
În viitor, acoperirea segmentelor, de la A la D, va fi asigurată de o bază de modele electrice compusă din, în total, patru platforme tehnice şi familii de produse. Colaborarea strânsă între divizia de Dezvoltare Tehnică şi alte mărci ale Grupului încurajează sinergia necesară pentru o gamă amplă şi fiabilă la nivel internaţional.
Audi e-tron şi e-tron Sportback folosesc componente ale platformei modulare longitudinale a mărcii Audi. Acestea, plus numeroase tehnologii inovatoare, mai ales în domeniul sistemelor de propulsie, dau naştere unei familii de produs separate de SUV-uri electrice cu tracţiune integrală quattro. Încărcarea rapidă la până la 150 kW şi autonomia mare promit condiţii optime pentru călătoriile de lungă distanţă şi pentru uzul cotidian.
Audi a prezentat deja primul membru al unei alte platforme electrice în 2018: showcar-ul Audi e-tron GT, un coupe extrem de dinamic, cu garda la sol redusă, a fost prezentat în premieră la Los Angeles Auto Show. Tehnologia acestui automobil a fost dezvoltată împreună cu Porsche. Designul şi caracterul prototipului e-tron GT sunt marcate de inconfundabilul ADN Audi.
Un alt proiect născut din colaborarea departamentelor de dezvoltare ale mărcilor Audi şi Porsche este platforma electrică premium – PPE (Premium Platform Electric). Aceasta va constitui baza pentru numeroase familii de modele Audi cu propulsie pur electrică, din segmentele de piaţă cu volum mare, de la clasa B la clasa D.
Pentru această platformă, atât SUV-urile, cât şi modelele cu caroserie clasică sunt planificate cu garda la sol coborâtă. Un punct forte important al platformei PPE este că a fost dezvoltată special pentru propulsia electrică. Astfel rezultă avantaje în privinţa înălţimii, a pachetului şi a proporțiilor caroseriei.
Mai multe mărci ale Grupului Volkswagen colaborează la dezvoltarea platformei modulare de electrificare – MEB (modular electrification platform), care serveşte ca bază pentru mai multe modele electrice Audi, cu precădere pentru segmentul A de mare volum.
AUDI AG îşi va extinde, de asemenea, gama de automobile hibride plug-in. „Pe viitor, practic fiecare segment al pieţei va include modele antrenate de o combinaţie de motor electric şi motor cu ardere internă. Acestea vor putea fi încărcate de la o priză electrică,” a explicat Preşedintele Consiliului de Administraţie Audi, Bram Schot.
Consumul de combustibil al modelelor menţionate anterior
(Consumul de combustibil şi emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcţie de nivelul de echipare ales)
Audi e-tron:
Consum electric mixt în kWh/100 km: 26,2 – 22,6 (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEDC); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0
Video: YouTube
VIA: AUDI AG