Un exemplar rar din prima generație a modelului Corsa în standul Opel. Călătorie în timp: modelul 1987 din categoria „young-timer” parcurge 2.700 km din Portugalia până la Salonul auto IAA. Premieră mondială: a șasea generație a modelului Corsa în lumina reflectoarelor la Salonul Auto de la Frankfurt. Standul Opel: de la sportivul Corsa GT la modelul electric pe baterie Corsa-e Rally.
Opel sărbătorește trei premiere mondiale la ediția de anul acesta a Salonului Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt (zile deschise publicului: 12-22 septembrie). Noul Astra cu motoare de înaltă eficiență, modelul Grandland X Hybrid4 cu tracțiune integrală (WLTP[1] consum de carburant ponderat, mixt: 1,6 l/100 km, 37 g/km CO2; NEDC[2]: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2) și cea de-a șasea generație complet nouă a modelului Corsa.
Cel mai bine vândut model de mici dimensiuni (cu peste 13,6 milioane de unități vândute) este electrificat și, cu ajutorul modelului Corsa-e Rally, care își face de asemenea debutul în cadrul IAA, formează bazele unui autovehicul de curse electric. În cadrul Salonului Auto Internațional (IAA), noului Corsa i se va alătura un invitat special: un exemplar rar al modelului Corsa GT fabricat în 1987.
Modelul din categoria „nu atât de old-timer” a fost condus de la ultimul său sediu, din Portugalia, către service-ul auto Opel Classic din Rüsselsheim și de acolo la Salonul Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt.
2.700 km de la Porto la Rüsselsheim, via Zaragoza
Echipa Opel Classic a avut nevoie de ceva timp pentru a găsi un exemplar rar din prima generație a modelului Corsa GT. Călătoria către Frankfurt a acestui model Gran Turismo de mici dimensiuni, a început dintr-o parcare din orașul portuar Porto.
Opel a oferit modelul GT din aprilie 1985 până în toamna anului 1987. Era succesorul modelului Corsa SR, cu un motor cu carburator de 1,3 litri ce dezvolta o putere de 70 cp. Modelul GT oferea transmisie manuală cu cinci trepte de viteză.
Chiar și astăzi, conducerea modelului Corsa GT este surprinzător de silențioasă și fără efort. Fără rigiditatea inutilă a șasiului, fără slăbirea direcției și fără vreo informație de prisos pe panoul de bord: în afară de cadranele obișnuite, există doar un contor de turație și un manometru. Consumul de carburant respectă cifrele oficiale ale timpului respectiv: cu greu sunt consumați mai mult de șase litri per 100 km. Masa proprie de 750 kg este foarte utilă în acest caz, și, de asemenea, raportul putere-greutate de 10,71 kg per cp.
Pe drumul său din Portugalia către Rüsselsheim, modelul GT a trecut prin Zaragoza, unde a fost fabricat în anul 1987. Autovehiculului i s-a permis chiar să “viziteze” fabrica de producție. Un număr mare de angajați a venit să vadă modelul Corsa care s-a oprit la linia de asamblare, ca și cum ar fi vrut să salute un prieten pierdut de mult timp.
Călătoria spre est a trecut prin Barcelona, prin Franța și prin Basel, de-a lungul Rinului. Modelul cu o vechime de 32 de ani a parcurs în total 2.700 de kilometri, fără nicio problemă în cadrul lungii călătorii. Echipa Opel Classic a așteptat cu nerăbdare sosirea la Rüsselsheim a modelului GT.
Proiectul „IAA 2019”: de la un pensionar îndrăzneț la o vedetă
Soarele cald din Spania (acolo unde a fost înmatriculat prima dată) și Portugalia i-a făcut bine modelului Corsa GT. O viață fără drumuri cu sare înseamnă lipsa ruginii și a deteriorărilor. Modelul clasic de culoare galbenă este încă în stare bună, TÜV și-a dat acordul și, după verificarea pentru înmatricularea în Germania, inspectorii și-au pus autocolantul prețios pe plăcuța de înmatriculare.
Dar acum urmează un obstacol mult mai mare: experții de la Opel Classic efectuează o examinare minuțioasă a noului sosit. Mai multe perechi de ochi extrem de atenți descoperă numeroase imperfecțiuni, mai mult sau mai puțin grave: adâncituri în acoperiș, embleme neoriginale, sticlă zgâriată, perne de scaun uzate. Chiar și claxonul sună greșit! La final, autovehiculul este complet dezasamblat.
Thorsten Götz și Dieter Eder conduc „Proiectul IAA 2019”. Aceștia reconstruiesc puzzle-ul Corsa piesă cu piesă. La început este recondiționat motorul, apoi suspensiile, amortizoarele și arcurile. Caroseria proaspăt vopsită este echipată cu ornamente noi și embleme GT corecte. Apoi vine rândul jantelor originale din aliaj ușor. În final sunt montate geamurile, datorită unui dealer Opel binevoitor, care le are în stoc, desigur.
Modelul Corsa GT este acum gata pentru o a doua viață, care va începe în stil mare: la cea de-a 68-a ediție a Salonului Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt. Vizitatorii pot admira modelul Corsa GT proaspăt restaurat în cadrul standului Opel D31, hala 11.0.
[1] Datele privind consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt preliminare și au fost stabilite pe baza procedurii de testare WLTP (R (CE) nr. 715/2007, R (UE) nr. 2017/1151). Aprobarea de tip CE și certificatul de conformitate nu sunt disponibile încă. Valorile preliminare pot diferi de datele oficiale din aprobarea de tip finală.
[2] Datele privind consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt preliminare și au fost stabilite pe baza procedurii de testare WLTP, iar valorile relevante sunt convertite în valori NEDC în scopuri de comparație cu alte autovehicule, conform regulamentelor R (CE) nr. 715/2007, R (UE) nr. 2017/1153 și R (UE) nr. 2017/1151. Aprobarea de tip CE și certificatul de conformitate nu sunt disponibile încă. Valorile preliminare pot diferi de datele oficiale din aprobarea de tip finală.
VIA: OPEL