spot_img

Premieră în segment: viitoarea generaţie a modelului Opel Astra, iluminare cu matrice cu LED-uri IntelliLux

1431428250801Sistemul inteligent de iluminare al viitorului îşi va face debutul pe noua generaţie a modelului Opel Astra în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt (17 – 27 septembrie 2015), potrivit Opel Romania. Cu noul Astra, revoluţionarul sistem de iluminare cu matrice cu LED-uri, care permite conducerea cu fază lungă cu funcţie anti-orbire, va deveni pentru prima oară disponibil în clasa autovehiculelor compacte, făcând tehnologia de iluminare vârf de gamă accesibilă publicului larg. După lansarea sistemului de iluminare adaptivă bi-xenon odată cu generaţia actuală a modelului Astra, Opel îşi asumă încă o dată un rol de pionierat în domeniul tehnologiei iluminării, cu cel mai bine vândut autovehicul din clasa compactă.

„Democratizăm tehnologia făcând inovaţiile accesibile şi integrându-le în autovehicule cu volume mari de producţie. Sistemul nostru de iluminare cu matrice cu LED-uri, IntelliLux, este exemplul perfect. Prin introducerea acestei tehnologii de iluminare în clasa autovehiculelor compacte, Opel devine primul producător auto care oferă acest sistem de iluminare de înaltă performanţă şi eficienţă în acest segment. Integrarea tehnologiei cu LED-uri asigură o performanţă uimitoare pe timp de noapte, ceea ce sporeşte siguranţa pentru şofer şi persoanele din jur,” afirmă Charlie Klein, Vicepreşedintele Inginerie Auto din cadrul Opel, citat de Opel Romania.

Lumină ca pe timpul zilei: lumini fază lungă pentru şofer, fără orbirea celorlalţi participanţi la trafic

După ce au făcut deja sistemul de iluminare adaptivă bi-xenon mai accesibil şi disponibil pe majoritatea modelelor, inclusiv pe modelul actual Astra, din care au fost vândute peste 200.000 de unităţi cu sistemul inclus, inginerii din cadrul Centrului Internaţional de Dezvoltare Tehnică Opel din Rüsselsheim şi-au îndreptat atenţia către dezvoltarea, îmbunătăţirea şi reglarea cu precizie a sistemului de iluminare al noii generaţii. După ani de pregătire, noul sistem patentat Opel de iluminare completă cu LED-uri, IntelliLux, este acum gata să intre în producţie. Până în prezent, acest tip de sistem a fost rezervat pentru autovehiculele specifice clasei de lux. Opel îl va lansa pe noua generaţie a modelului Astra, care va avea premiera în cadrul Salonului Auto Internaţional (IAA) din Frankfurt, în septembrie. Acest lucru a fost posibil datorită soluţiilor inteligente şi LED-urilor de ultimă generaţie, care asigură o iluminare puternică, aproape ca cea din timpul zilei.

Compus din segmente de 16 LED-uri – opt pe fiecare parte a autovehiculului – noul sistem cu matrice cu LED-uri adaptează, în mod automat şi constant, lungimea şi distribuţia fasciculului luminos la fiecare situaţie din trafic. Între timp, comunică cu camera video frontală Opel Eye care, de exemplu, detectează prezenţa altor autovehicule aflate în mişcare, astfel încât segmentele cu LED-uri individuale, care ar putea orbi şoferii ce se deplasează din sens opus, sunt pornite sau oprite automat.

Imediat ce autovehiculul iese din zonele urbane, faza lungă este activată automat şi rămâne activată în permanenţă. Acest lucru duce la o creştere considerabilă a nivelului de siguranţă, fapt confirmat de studiul efectuat de Universitatea Tehnică din Darmstadt şi iniţiativa europeană LightSightSafety. Studiul arată că la o viteză de conducere de 80 km/h, şoferii detectează obiectele de pe marginea drumului cu aproximativ 30 – 40 de metri mai repede decât cu ajutorul sistemului de iluminare convenţional cu fază scurtă cu halogen sau xenon. Acest lucru le oferă un timp de reacţie cu aproximativ 1,5 secunde mai mare, de exemplu atunci când animalele traversează brusc carosabilul.

1431428248821Nu doar şoferii autovehiculelor Astra beneficiază de pe urma acestui sistem – aceştia se bucură de condiţii de lumină şi vizibilitate excelente şi nu îi orbesc pe ceilalţi participanţi la trafic. Atunci când camera detectează surse de lumină de la autovehicule care se deplasează din sens opus sau în faţă, sunt dezactivate LED-urile individuale din zona relevantă, „eliminând” pur şi simplu iluminarea zonei din jurul autovehiculelor. Restul drumului şi zonele din jur rămân puternic iluminate. Datorită acestui grad de precizie şi adaptare, iluminarea cu matrice cu LED-uri duce tehnologia de iluminare la nivelul următor.

Inginerii de lumini Opel nu doar au făcut un sistem inteligent de iluminare completă cu LED-uri mai accesibil, ci l-au dus, de asemenea, la un nou nivel de inteligenţă. Deoarece nu toţi clienţii Astra vor opta pentru un sistem de navigaţie integrat, sistemul de iluminare trebuie să poată detecta în mod independent dacă autovehiculul se află într-o zonă urbană sau, de exemplu, circulă pe autostradă. Sistemul IntelliLux din dotarea Astra va fi primul sistem de iluminare cu matrice care este optimizat în mod continuu într-un autovehicul de serie, fără să fie conectat la sistemul de navigaţie. Pe lângă numeroase variante automate de combinaţii fază lungă – fază scurtă, sistemul cu LED-uri IntelliLux asigură, de asemenea, un mod de iluminare special pentru autostradă, care sporeşte şi mai mult siguranţa pe timpul nopţii, conform Opel Romania. Iar o funcţie specială de iluminare de întâmpinare face urcarea şi coborârea de la bordul Astra mult mai confortabilă pe întuneric.

Mai luminos, mai rezistent, mai eficient: sistemul cu LED-uri Opel IntelliLux punctează de trei ori

Eficienţa sporită a sistemului de iluminare cu matrice cu LED-uri aduce un plus de siguranţă şi confort. Sistemul nu doar luminează zonele din jur mai bine decât sistemele convenţionale de iluminare, ci dispune şi de o durată de viaţă semnificativ mai mare decât lămpile cu halogen sau xenon. Un alt avantaj este reprezentat de faptul că mişcările mecanice nu mai sunt necesare la nivelul farului – segmentele individuale cu LED-uri se aprind şi se sting în funcţie de situaţie, fapt ce contribuie, de asemenea, la durabilitatea care depăşeşte cu mult durata de viaţă a unui autovehicul, potrivit Opel Romania.

Nu în ultimul rând, noul sistem de iluminare a făcut designerii foarte fericiţi. Înainte, dimensiunea carcaselor farurilor depindea, în principal, de cea mai costisitoare tehnologie pe care o proteja, dar în prezent, lampa de bază determină partea vizibilă a farului. Datorită LED-urilor de mici dimensiuni utilizate în sistemul de iluminare cu matrice, în viitor, lămpile pot fi concepute cu o mai mare fineţe; prin urmare, unităţile de comandă mecanice, complicate care necesită mult spaţiu şi carcasele supradimensionate sunt depăşite.

VIA: Opel Romania

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri