O gamă variată de inovaţii pune în evidenţă noua limuzină de lux BMW Seria 7. Varietatea de dotări noi include la structura Carbon Core a caroseriei şi tehnologia BMW eDrive a celor trei modele BMW iPerformance până la controlul BMW prin gesturi şi parcarea de la distanţă (Remote Control Parking). Acum, o nouă apariţie se adaugă grupului. Cel mai puternic motor diesel cu şase cilindri din lume îşi face debutul la BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive (consum mediu mixt: 5,9-5,7 l/100 km; emisii CO2: 154-149 g/km), versiuni care dispun în echiparea standard de tracţiune integrală. Noul propulsor generează o putere maximă de 294 kW/400 CP şi un cuplu maxim de 760 Nm.
Noul motor de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, a fost dezvoltat pe baza cele mai noi generaţii de propulsoare a BMW Group. Tehnologia BMW TwinPower Turbo include turbocompresie în mai multe etape, cu patru turbocompresoare şi injecţie directă common-rail, care în ultima actualizare generează o putere maximă de peste 2.500 bar.
Această arhitectură şi alte elemente tehnologice permit îmbunătăţiri semnificative ale livrării puterii, puterii de tracţiune şi eficienţei actualului motor. Noul BMW 750d xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde (BMW 750Ld xDrive: 4,7 secunde) – o îmbunătăţire de 0,3 secunde faţă de predecesorul său. O mare parte din creditul pentru această latură şi mai dinamică se datorează noii forme de turbocompresie în mai multe etape, care acum reuneşte patru turbocompresoare în locul celor trei de până acum. Acestea permit ca presiunea de supraalimentare să fie mărită mult mai repede la turaţii scăzute şi astfel să se obţină reacţii foarte rapide ale acceleraţiei la ralanti.
Eficienţă de top: putere a motorului mai mare cu 5%, consum mediu de combustibil redus cu 11%
Noua generaţie a celui mai sportiv motor diesel cu şase cilindri din lume îşi dezvoltă puterea maximă de 294 kW/400 CP la 4.400 rpm. Caracteristicile de performanţă optimizate sunt reflectate cel mai vizibil în dezvoltarea cuplului, prezent imediat şi de la turaţii mici. Concret, motorul oferă un cuplu de peste 450 Nm de la doar 1.000 rpm, în timp ce nivelul maxim de 760 Nm este disponibil între 2.000 şi 3.000 rpm. BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Performanţele obţinute reprezintă un nou record al raportului putere/cilindree şi cuplu/clindree pentru un motor diesel de serie.
În plus, cel mai puternic motor diesel oferit vreodată de BMW se evidenţiază şi prin echilibrul dintre performanţe şi economia de combustibil, fără egal la vreun concurent din acest segment de motorizare. Creşterea puterii – cu 14 kW/19 CP (5%) – şi a cuplului maxim – cu 20 Nm – este acompaniată de o reducere cu 11% a consumului mediu şi a emisiilor faţă de modelul anterior. Noile BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive înregistrează un consum mediu mixt de 5,9-5,7 l/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 154-149 g/km (date pe baza ciclului de testare EU, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).
Nouă vârf al gamei diesel dispune de numeroase punct de atracţie tehnologice – de la chiulasă la tratamentul evacuării
Noul lider al diviziei diesel reprezintă un exemplu elocvent al artei inginereşti şi încă o dovadă a experienţei pe care BMW Group o deţine în dezvoltarea sistemelor de propulsie. O serie de dotări inovatoare în construcţia motorului a permis beneficii semnificative pentru motoarele diesel în ceea ce priveşte livrarea puterii şi eficienţa – susţinute de principiul arderii sub presiune foarte înaltă -, care sunt demonstrate la cel mai înalt nivel.
Deja au fost puse bazele în dezvoltarea motorului de bază, un membru al celei mai noi generaţii a sistemelor de propulsie BMW Group. Soluţii specifice de detaliu se adresează atât sarcinilor termică, cât şi celor mecanice care vin cu puterile foarte mari şi cu creşterea presiunii maxime de ardere – de la 200 bar, cât avea precedentul motor, la 210 bar.
Cea mai nouă generaţie a tehnologiei de injecţie directă common-rail se ocupă de furnizarea combustibilului. Piezoinjectoarele, a căror presiune maximă de injecţie a fost mărită la peste 2.500 bar, asigură un control deosebit de precis şi o pulverizare fină a combustibilului. În consecinţă, eficienţa motorului a crescut, iar emisiile au fost reduse. Tehnologia de tratament al evacuării utilizată la BMW 750d xDrive şi BMW 750Ld xDrive include nu doar un filtru de particule diesel şi convertor catalitic de stocare a oxizilor de azot (NOX), care sunt poziţionate într-o carcasă comună aproape de motor, ci şi un sistem SCR (reducere catalitică selectivă) cu injecţie AdBlue. Acestă combinaţie garantează cel mai bun control al emisiilor de NOX.
Deschiderea unui nou drum: reunite ca o echipă perfect coordonată, patru turbocompresoare oferă mai multă plăcere a condusului
În mare măsură, eficienţa şi caracteristicile de performanţă ale noului motor sunt determinate de cea dintâi utilizare vreodată a unui al patrulea turbocompresor şi, mai presus de orice, de interacţiunea coordonată cu precizie a tuturor componentelor în sistemul de supraalimentare.
În general, cele două turbocompresoare de presiune joasă şi unul dintre cele două turbocompresoare de înaltă presiune funcţionează permanent. Doar la accelerări bruşte de la ralanti, cele două turbocompresoare de joasă presiune vor fi evitate prin intermediul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Aceasta permite ca presiunea de supraalimentare să fie crescută şi mai rapid, asigurând un răspuns prompt. Cel de-al doilea turbocompresor de înaltă presiune intră în acţiune la o turaţie de aproximativ 2.500 rpm.
O altă particularitate care nu este prezentă la actualul motor este recircularea gazelor de eşapament pentru etapa de joasă presiune a sistemul de supraalimentare, precum şi etapa de înaltă presiune. Aceasta înseamnă creşteri ale eficienţei turbocompresoarelor şi astfel a motorului ca ansamblu. În acest fel sunt reduse şi nivelurile emisiilor de oxizi de azot sub sarcini mari.
Pentru îmbunătăţirea eficienţei, motorul utilizează un sistem indirect de răcire a aerului de supraalimentare, cu capacitate mai mare decât cea folosită de actualul motor, precum şi răcire suplimentară a plăcii din spatele compresorului pentru turbocompresoarele de joasă presiune. Cheia pentru aceasta din urmă este un circuit de temperatură joasă separat – independent de sistemul de răcire a motorului -, care include regulatoare termice şi o pompă de răcire cu gestiune electrică.
Sursa: comunicat transmis Autostiri.ro