Peugeot în cadrul Salonului Auto International de la Frankfurt
La cea de-a 75-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt, PEUGEOT îsi dezvăluie noile dimensiuni ale ambitiei sale si ale strategiei de up-selling. În cadrul acestui eveniment, Marca lansează noul PEUGEOT 308 si propune o ofertă de modele restilizate: 3008 si 5008; modelele BlueHDi (tehnologie exclusivă de depoluare Diesel Euro6), oferta hibridă Diesel HYbrid4, modelul demonstrativ 208 HYbrid FE si conceptul 2008 HYbrid Air reprezintă dovada vie a inovatiei, atât în materie de mediu, cât si în ceea ce priveste tehnologia, se arata in comunicatul transmis publicatiei Autostiri.ro.
Nu în ultimul rânnd, concept car-urile RCZ-R, ONYX si victorioasele modele 208 demonstrează încă o dată că emotia auto continua să rămână unul dintre angajamentele majore ale Mărcii PEUGEOT. Printre cele 30 de autovehicule si concept car-uri expuse pe cei 2.900 m² ai stand-ului PEUGEOT de la Frankfurt, vizitatorii pot descoperi în spatiul dedicat noului PEUGEOT 308, nu mai putin de nouă modele reprezentative din oferta de lansare.
Noul PEUGEOT 308: design rafinat si PEUGEOT i-Cockpit pentru senzatii instantanee
Noul PEUGEOT 308 se pozitionează în inima pietei, pe strategicul segment C (mai mult de o treime din piata europeană). Pentru a face fată ambitiilor ridicate ale mărcii, designerii si inginerii au conceput, cu un interes sporit pentru calitate, un model îndrăznet, intuitiv si modern, cu un design pur si distinctiv.
Noua platformă modulară EMP2 (Efficient Modular Platform 2) face ca noul PEUGEOT 308 să devină cel mai usor model din categoria sa, precum si cel mai compact din segmentul său (4,25 m), în timp ce consolele reduse crează o siluetă deosebit de dinamică si un interior extrem de spatios.
Habitaclul rafinat al noului PEUGEOT 308, cu tesături si materiale de calitate superioară, se distinge prin PEUGEOT i-ckpit, inspirat de la concept car-ul SR1. Cu un volan compact ce sporeste senzatiile la bord, un afisaj de tip head-up pentru a citi cu usurintă informatiile dorite, o consolă centrală înălată si un touchscreen de 9,7’’ pentru un condus intuitiv, PEUGEOT i-Cockpit se detasează considerabil faă de concurentă.
Cele cinci motorizări pe benzină si diesel, cu un consum optimizat, disponibile la lansare, precum si aerodinamica îmbunătătită (Cx: 0,28, Scx: 0,63), reduc nivelul emisiilor până la 93 g/km CO2 (1.6 l HDi 92 CP). Din primăvara anului 2014, noile tehnologii, printre care se numără si ineditul motor turbo pe benzină cu trei cilindri (1.2 e-THP), versiunile BlueHDi – cu un nivelul record al emisiilor de doar 82 g/km CO2- asociate cutiilor de viteze automate cu 6 rapoarte de ultimă generaie, vor echipa noul PEUGEOT 308, propunând o ofertă largă de motorizări performante.
Noul PEUGEOT 308 va fi fabricat cât mai aproape de clienii săi: în primă fază, modelul va fi fabricat la Sochaux în vederea lansării pe pieele europene începând din septembrie, urmând a fi produs si în China pentru piata internă.
În spatiul special dedicat noului 308, concept-car-ul ultra sportiv 308 R Concept, ranforsează puritatea si identitatea stilistică a autovehiculului de serie. Gratie posturii coborâte, ecartamentului mărit, aripilor largi ce adăpostesc roile generoase de 19’’, 308 R Concept nu-si ascunde vocatia sportivă.
Caroseria bicoloră din carbon ascunde un propulsor RCZ R pe benzină, cu patru cilindri, de 1.6l din care inginerii PEUGEOT SPORT au stors cei 270 CP. Pentru a exploata la maximum puterea sa, 308 R Concept vine echipat cu un diferenial faă de tip Torsen, cu alunecare limitată si un sistem de frânare supradimensionat.
3008 si 5008: în căutarea succesului
În 2009, PEUGEOT a lansat două oferte, menite să crească semnificativ pozitia mărcii pe segmentul C; două autovehicule distincte, cu personalităi puternice si complementare, ce se
adresează unor categorii diferite de clieni, dar care împărtăsesc interesul sporit pentru tehnologie, confortul la volan, calitatea de înalt nivel si un comportament dinamic fără cusur. Patru ani mai târziu, Crossover-ul 3008 si monovolum-ul compact 5008 si-au respectat target-ul cu aproximativ 506.000, respectiv 237.000 unităti vândute per total la nivel mondial (la sfârsitul lui iunie 2013).
3008, în mod special, s-a bucurat de un succes mult peste asteptări, grtaie interesului sporit din China de la lansarea sa la începutul anului si, nu în ultimul rând, multumită versiunii 3008 HYbrid4, primul model echipat cu sistem de propulsie hibrid Diesel, inaugurat în 2012 în premieră mondială.
Pentru a se bucura în continuare de succes, 3008 si 5008 ni se dezvăluie la Frankfurt cu o parte frontală restilizată. Mai moderne, cu o calitate de înalt nivel, acestea adoptă noile codurile stilistice ale mărcii (grila fluidă, semnătura luminoasă…) Habitaclul, integrează o consolă centrală obtinută prin gravură laser si noi echipamente: cameră video marsarier si afisaj color de tip head-up.
PEUGEOT prezintă la Frankfurt cea mai nouă tehnologie a sa în materie de depoluare: Diesel BlueHDi
PEUGEOT prezintă la Frankfurt cea mai nouă tehnologie a sa în materie de depoluare: Diesel BlueHDi, ce echipează noile modele 308 si 508 SW. Prin combinarea în premieră a SCR (Reducere Catalitică Selectivă) si a filtrului de particule (FAP) cu aditivare, nivelul de NOx scade cu până la 90%, reducându-se automat nivelul de CO2 si consumul, eliminându-se astfel particulele până la 99,9 %. Tehnologia BlueHDi este deja în conformitate cu Norma Euro 6 Diesel, urmând să echipeze de la sfârsitul anului 2013 întreaga gamă de modele Diesel a Mărcii, consolidându-si astfel pozitia de lider în ceea ce priveste tehnologia DIESEL.
208 HYbrid FE
În vederea proiectării acestui model, PEUGEOT si TOTAL, parteneri din 1995, si-au pus laolaltă întreaga expertiză, angajându-se să învingă provocarea ambitioasă de a reduce emisiile fără a renunta la plăcerea condusului: 208 HYbrid FE emite doar 49 g/km de CO2 – adică de două ori mai putin comparativ cu eficientul 208 1.0 Vti.
Este vorba de un prototip full hybrid fără plug-in, pe care PEUGEOT doreste să-l dezvolte folosind principiile tehnologice elementare ale vehiculelor viitorului. Au fost urmărite mai multe piste: aerodinamică optimizată, greutate redusă cu 200 kg gratie utilizării preponderente a materialelor compozite si a policarbonailor, sistem de propulsie hibrid benzină ce combină motorul în trei cilindri asociat cutiei pilotate cu un motor electric si o baterie, rezultat al expertizei Endurance. 208 HYbrid FE vine echipat în premieră cu suspensii din materiale compozite, în timp ce anvelopele si jantele se caracterizează prin rezistenă redusă la rulare.
Strategie de up-selling si experiente unice la volan
În cadrul standului PEUGEOT de la Frankfurt, vizitatorii vor putea descoperi o altă realizare derivată din expertiza Mărcii în materie de design si senzaiti la volan. Exclusivistul RCZ R, versiune inspirată de emblematicul coupé sport RCZ, ce a atras deja peste 50.000 de pasionati, va deveni începând din 2014 cel mai puternic model de serie din istoria Mărcii.
Noul propulsor de 1.6 l si 270 CP – record de putere specifică pentru categoria sa – respectă normele Euro 6, reducând nivelul emisiilor de CO2 la 145g/km, poziionând astfel RCZ R la un înalt nivel de performantă si eficientă. Semnătura exclusivistă, senzatiile intense la volan, sasiul coborât si rotile pe 19’’ conferă RCZ-ului R o postură deosebit de expresivă.
Continuând traditia super-masinilor Mărcii, ONYX va frapa cu sigurantă imaginatia vizitatorilor Salonului de la Frankfurt.
Siluetă radicală si sculptată de 4,65 m, înfrumusetată de anvelopele pe 20’’, ONYX ascunde o inimă de atlet: sub carcasa de carbon, propulsorul V8 hibrid HDi 3,7 l de 600 CP, instalat în pozitie centrală în spate, cutia de viteze cu 6 trepte, suspensiile, sunt rezultatul know-how-ului concurential de înalt nivel.
Caroseria atrage prin contrastul materialelor si nobletea patinei lăsate de timp si kilometri: cuprupentru aripi si portiere, carbon negru mat pentru celelalte părti ale caroseriei.
2013 este un an de crestere a puterii pentru 208, dar si un an la superlativ pentru PEUGEOT SPORT gratie versiunilor de concurs ce poartă ADN-ul seriilor 2 PEUGEOT!
Cu ocazia lansării comerciale a modelului 208 GTi ce reînvie legenda, trei modele 208 GTi PEUGEOT SPORT s-au înscris în competitia extrem de dificilă «24 Heures du Nürburgring» 2013; propulsate de motorul de 1.6 l turbo pe benzină de 300 CP, modelele 208 cu cele trei litere magice, au câstigat cupa la categoria lor. Unul dintre aceste modele va fi expus la standul PEUGEOT de la Frankfurt.
Sursa si imagini: comunicat remis publicatiei Autostiri.ro de Mihaela Taflan