Opel, în topul testării flotelor în proiectul de cercetare simTD
Rüsselsheim. Îmbunătăţirea mobilităţii individuale pentru sporirea siguranţei şi eficienţei şi a protecţiei mediului înconjurător reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru societate.
În acest proces, conectarea participanţilor la trafic între ei (Autovehicul-Autovehicul) şi a lor cu mediul (Autovehicul-X) devine din ce în ce mai importantă. Începutul fazei de testare a proiectului simTD (Safe Intelligent Mobility – Mobilitate inteligentă şi sigură, cu teste pe teren în Germania) în landul Hessa este un punct de referinţă pentru implementarea acestui tip de tehnologie de comunicare între autovehicule.
simTD: unul dintre cele mai mari teste pe teren din lume pentru comunicarea Autovehicul-X va debuta în Hessa
„Rezultatele proiectului comun simTD vor impune tendinţele în întreaga Europă. Odată cu lansarea proiectului pilot simTD, este demarat unul dintre cele mai mari teste pe teren la nivel global în ceea ce priveşte comunicarea Autovehicul-X”, a declarat Dr. Burkhard Milke, Director Opel Inginerie Electrică/Electronică, adăugând: „Autovehiculele învaţă să facă schimb de informaţii în funcţie de un set de reguli standardizate. Ele învaţă, de asemenea, să proceseze datele transmise astfel încât să filtreze şi să afişeze în mod rapid şi sigur informaţiile relevante pentru şofer. În trecut, Opel a reuşit să pună bazele tehnologiilor de comunicare Autovehicul-X prin proiecte precum DIAMANT. Aceste descoperiri vor fi utilizate cu ocazia preluării ştafetei de la Continental, după pregătirea cu succes a testărilor şi asumarea statutului de lider în materie de testare a flotelor în cadrul simTD,” conform media.gm.com
După mai mulţi ani de pregătire intensivă, faza de testare va începe în zona metropolitană a oraşului Frankfurt am Main, cu o flotă de 120 de autovehicule oferite de producătorii germani. Testul pe teren va dura până la sfârşitul anului şi include mai multe studii referitoare la tehnologia de comunicare între autovehicule şi la impactul acesteia asupra siguranţei şi eficienţei sporite în trafic.
Vor participa aproximativ 450 de şoferi de teste. În timpul testelor pe teren, vor fi create o mulţime de situaţii de comunicare în vederea favorizării schimbului de date. Flota de testare cuprinde 20 de autovehicule Insignia Sports Tourer, dotate cu echipamente de ultimă generaţie pentru comunicare între autovehicule.
Datele rezultate în urma testelor vor fi analizate în strânsă colaborare cu Universitatea din Würzburg şi cu Universitatea Tehnică din München, cu ajutorul cărora universităţile vor asigura şi o statistică a şoferilor şi a rutelor de testare. Rutele au fost selectate în strânsă colaborare cu oraşul Frankfurt am Main şi compania Hessen Mobil. Baza principală pentru toate autovehiculele de testare este o bază pentru flotele de testare amplasată într-un complex industrial din districtul Höchst al oraşului Frankfurt. Flota este controlată de un Centru Rutier amplasat în vecinătatea Centrului de Control al Traficului din landul Hessa.
În fruntea listei de priorităţi: avertizarea privind condiţiile meteo la drum
Printre numeroasele aspecte testate în cadrul proiectului simTD, dezvoltarea funcţiei de avertizare privind condiţiile meteo la drum, de care se ocupă Opel, are un rol central. Conform studiilor, această informaţie se află în fruntea listei de priorităţi a şoferilor. Avertizările privind condiţiile meteo la drum combină date primite în timp real despre condiţiile rutiere şi raportul meteorologic cu avertizări în legătură cu condiţiile meteo periculoase, precum ploi torenţiale, ceaţă sau vânt puternic. Aceste date sunt foarte valoroase pentru şoferi şi conduc la o creştere semnificativă a siguranţei în trafic.
Cele patru staţii de informare privind condiţiile meteo la drum, amplasate în vecinătatea terenului de testare, care furnizează deja informaţii detaliate, de exemplu privind camioanele de împrăştiat piatra concasată, reprezintă o piatră de temelie pentru acest test. Parametrii critici monitorizaţi sunt temperatura punctului de rouă şi temperatura suprafeţei drumului.
În funcţie de aceste date, în autovehicul sunt generate şi afişate o serie de semnale de avertizare în funcţie de poziţie. Interfaţa HMI (Interfaţă Om-Maşină) utilizată de toţi partenerii pentru testele pe teren a fost dezvoltată de DFKI, Centrul de Cercetare German pentru Inteligenţă Artificială.Ministerul Federal al Economiei şi Tehnologiei (BMWi), Ministerul Federal al Educaţiei şi Cercetării (BMBF) şi Ministrul Federal al Transporturilor, Construcţiilor şi Dezvoltării Urbane (BMVBS) finanţează proiectul simTD, deoarece acest consorţiu are potenţialul de a promova o nouă dimensiune în ceea ce priveşte conducerea preventivă, controlul traficului şi evitarea accidentelor. Reprezentanţii ministerelor sunt convinşi că, pentru implementarea comercială a acestei tehnologii revoluţionare, este esenţială crearea unui standard stabilit de comun acord. simTD este un proiect comun iniţiat de importanţi producători auto germani, furnizori de componente auto, companii de comunicaţii şi institute de cercetare, cu sprijinul sectorului public.
Partenerii acestui proiect sunt, după cum urmează: Adam Opel AG, AUDI AG, BMW AG, BMW Forschung und Technik GmbH, Daimler AG, Ford Forschungszentrum Aachen GmbH, Volkswagen AG, Robert Bosch GmbH, Continental, Deutsche Telekom AG, Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten Forschung e.V., Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH (DFKI), Technische Universität Berlin, Technische Universität München, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Universität Würzburg, Hessisches Landesamt für Straßen- und Verkehrswesen, Stadt Frankfurt am Main. Proiectul este promovat şi sprijinit de Ministerul Federal al Economiei şi Tehnologiei (BMWi), Ministerul Federal al Educaţiei şi Cercetării (BMBF), Ministerul Federal al Transporturilor, Construcţiilor şi Dezvoltării Urbane (BMVBS) şi, de asemenea, de statul federal Hessa, de Asociaţia Industriei Auto din Germania şi de Consorţiul pentru Tehnologia de Comunicare Autovehicul-Autovehicul. BMWi, BMBF şi BMVBS sprijină proiectul simTD cu aproximativ 40 de milioane de euro, ceilalţi parteneri ai proiectului contribuind cu circa 31 de milioane de euro.Mai multe informaţii referitoare la proiect pot fi găsite pe pagina de internet http://www.simTD.deAceste eforturi au fost finanţate în cadrul proiectului simTD de către Ministerul Federal German al Economiei şi Tehnologiei şi cel al Educaţiei şi Cercetării şi sprijinite de Ministerul Federal al Transporturilor, Construcţiilor şi Dezvoltării Urbane.
Sursa si imaginea: Opel Romania, media.gm.gom, simTD.de
Un material publicat pe www.autostiri.ro