spot_img

Opel Grandland X, nouă motorizare diesel

SUV-ul compact Opel Grandland X introduce un nou motor diesel avansat în portofoliul de sisteme de propulsie al mărcii. Noul motor diesel supraalimentat de 1,5 litri cu patru cilindri care își face debutul în echiparea modelului Grandland X este mai puternic și mai economic decât motorul pe care îl înlocuiește. Datorită unui catalizator de oxidare inovator / sistem de absorbție a oxizilor de azot, combinat cu tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR), noul sistem de propulsie îndeplinește cerințele stricte referitoare la emisii.

Opel lansează pe piață noul motor diesel de 96 kW/130 cp în echiparea modelului Grandland X, cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză (consum de carburant[1] urban 4,7-4,7 l/100 km, extra-urban 3,9-3,8 l/100 km, mixt 4,2-4,1 l/100 km, 110-108 g de CO2 pe km). Cuplul maxim este de 300 Nm la 1750 rpm. Noul motor este echipat cu sistemul Start/Stop pentru reducerea consumului de carburant.

Comparativ cu predecesorul său, motorul diesel de 1,6 litri, cu putere de 88 kW/120 cp și o transmisie manuală cu șase trepte de viteză (consum de carburant diesel NEDC urban 4,9-4,7 l/100 km, extra-urban 3,9-3,5 l/100 km, mixt 4,3-4,0 l/100 km, 111-104 g de CO2 pe km), motorul de 1,5 litri cu putere de 130 cp din dotarea modelului Grandland X oferă un consum de carburant redus cu până la 4%. Acest lucru a fost obținut datorită reducerii cilindreei și a frecării, sistemului de ardere optimizat cu geometrie patentată a pistoanelor și recirculării sporite a gazelor de eșapament.

Christian Müller, directorul departamentului de inginerie al Opel Automobile GmbH a declarat că: „Tehnologia noului motor diesel de 1,5 litri din echiparea modelului Opel Grandland X le permite clienților să beneficieze de atuurile unui SUV compact, economic, cu impact redus asupra mediului.”

Ecologic, compact: sistem de post-tratare complet integrat, cu sistem de absorbție a oxizilor de azot și tehnologie de reducere catalitică selectivă (SCR)

Chiulasa cu galerie de admisie integrată și carterul noului diesel de 1,5 litri sunt realizate din aluminiu ușor, iar cele patru supape per cilindru sunt activate de doi arbori cu came în chiulasă. Sistemul de injecție directă common rail funcționează până la o presiune de 2.000 bar, iar carburantul intră în camerele de combustie prin injectoarele cu opt orificii. Noul motor este echipat cu un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VGT), palele fiind activate electric.

Pentru o post-tratare optimă a gazelor de eșapament, sistemul de reducere a emisiilor – care constă dintr-un catalizator de oxidare pasiv/sistem de absorbție a oxizilor de azot, un injector AdBlue, un catalizator SCR și filtru de particule diesel (DPF) – este grupat ca o unitate individuală compactă cât mai aproape posibil de motor.

Sistemul de absorbție a oxizilor de azot funcționează ca un catalizator pentru pornirea la rece, reducând emisiile de oxizi de azot la temperaturi sub punctul de activare al sistemului SCR. Datorită acestei tehnologii inovatoare, noul motor diesel de 1,5 litri se încadrează în cerințele stricte ale standardului Euro 6d-TEMP pentru emisiile de oxizi de azot.

Designul avangardist al noului motor diesel reduce greutatea și oferă un potențial semnificativ pentru viitor, dimensiunile compacte permițând integrarea în autovehicule de diferite dimensiuni. Acest lucru le oferă designerilor mai multă libertate în materie de stil.

Transmisie automată cu opt trepte pentru un confort sporit și consum redus de carburant

Noul motor este, de asemenea, disponibil cu o nouă transmisie automată, cu opt trepte de viteză care oferă nu doar o schimbare lină a treptelor, ci, datorită designului cu frecare scăzută, poate reduce suplimentar consumul de carburant și emisiile (consum de carburant[2] urban 4,5-4,4 l/100 km, extra-urban 4,0-3,9 l/100 km, mixt 4,2-4,1 l/100 km, 109-108 g de CO2 pe km).

Cu noua unitate de propulsie de 1,5 litri și recent lansatul motor de 2 litri cu putere de 130 kW/177 cp (consum de carburant[3] urban 5,3-5,3 l/100 km, extra-urban 4,6-4,5 l/100 km, mixt 4,9-4,8 l/100 km, 128-126 g de CO2 pe km), clienții Grandland X pot acum alege dintre două motoare diesel puternice, însă foarte economice și ecologice, care respectă standardul strict Euro 6d-temp ce va deveni obligatoriu pentru autovehiculele noi înmatriculate începând cu septembrie 2019. Până în anul 2020, Opel va lansa și primul autovehicul hibrid plug-in (PHEV) al mărcii, în echiparea modelului Grandland X.

[1] Măsurătorile în ciclul WLTP au fost convertite în valori NEDC în vederea comparației.

[2] Măsurătorile în ciclul WLTP au fost convertite în valori NEDC în vederea comparației.

[3] Măsurătorile în ciclul WLTP au fost convertite în valori NEDC în vederea comparației.

VIA:OPEL

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri