- Aniversare unică: renașterea legendarului Raliu Olympia din 1972 cu 197 de echipe din 9 țări
- Campionul mondial de raliuri Walter Röhrl va pilota modelele Opel Commodore GS/E și Ascona 400
- Opel Astra plug-in hybrid va participa în cadrul renumitei curse
Opel Classic va participa la Olympia Rally ’72 Revival, care va avea loc în perioada 8-13 August în Germania. 197 de echipe din 9 țări vor participa la cele 6 etape zilnice cu numeroase probe speciale, care se vor desfășura pe o distanță totală de 2.252 kilometri, de la Kiel în nord, până la München în sud. Legenda raliurilor și dublul campion mondial la raliuri Walter Röhrl, a cărui carieră debuta exact cu 50 de ani în urmă va lua parte la Olympia Rally.
„Suntem încântați că putem contribui cu adevărat la această mare renaștere cu modelele clasice Opel, cum ar fi Rallye Kadett din 1971 și Commodore GS/E Coupé. Bineînțeles că Opel Olympia va participa, de asemenea, la cursă, la fel ca noul model Astra plug-in hybrid. Acesta va atrage atenția prin designul său pur și îndrăzneț și prin tehnologiile inovatoare de la bord”, a declarat Harald Hamprecht, vicepreședintele Opel pentru comunicare.
Dublul campion mondial la raliuri Walter Röhrl va pilota modelele Opel Commodore GS/E și Ascona 400
În discursul său de bun venit la evenimentul aniversar, Walter Röhrl descrie Raliul Olympia din 1972 drept „Raliul Secolului”. Pentru că de aici a început totul pentru cel mai bun pilot de raliu din toate timpurile: „După acest raliu nimic nu a mai fost la fel ca înainte.” A urmat apoi primul său contract de pilot cu Opel. „Sub îndrumarea tuner-ului Opel Günter Irmscher, m-am pregătit pentru primul meu Raliu Monte Carlo și pentru un sezon ’73 foarte interesant împreună cu noul meu copilot Jochen Berger”, adaugă pilotului secolului. Bavarezul a câștigat Campionatul European de Raliuri din 1974 cu un Opel Ascona A și titlul de campionat mondial la piloți (pentru a doua oară) în 1982, cu modelul Ascona 400.
Röhrl a insistat să parcurgă câteva etape și probe speciale cu modelele istorice Opel Blitz la Olympia Rally ’72 Revival.
Joi, 11 August, Röhrl va conduce de la Köln la Pferdsfeld la bordul modelului Commodore GS/E oferit de Opel Classic. Ca model de top al seriei, GS/E este echipat cu un motor de 2,8 litri care dezvoltă 118 kW/160 CP. Cu o astfel de mașină Röhrl și Berger și-au făcut debutul împreună cu echipa Irmscher/Opel la Raliul de la Monte Carlo din 1973.
Röhrl va parcurge apoi cea de-a doua etapă de la Pferdsfeld cu un Opel Ascona 400 – vehicul cu care a obținut numeroase succese, în special victoria de la Raliul de la Monte Carlo din 1982. Destinația zilei va fi „Muzeul Technik” Speyer, gazda celei mai mari expoziții spațiale din Europa.
Pe lângă modelele clasice Opel conduse de Walter Röhrl, un model special, Opel Kadett B, va fi pilotat în cadrul Olympia Rally ’72 Revival de către președintele onorific al ADAC sport, Hermann Tomczyk și veteranul motorsportului, Günther Holzer. Aceștia vor co-pilota modelul Rallye Kadett condus de suedezii Anders Kulläng și Bruno Berglund în anii 1970.
Nu în ultimul rând, un „Olympia Rally” ar fi incomplet fără un Opel cu același nume. Vehiculul care participă la revitalizarea acestui legendar raliu este un Olympia 1100 SR din 1967. Modelul este echipat cu un motor 1100 SR care dezvoltă 44 kW/60 CP. Modelul Olympia 1900, mult mai puternic, putea atinge o viteză maximă de până la 170 km/h – teritoriul mașinilor sport la acea vreme.
Opel Astra plug-in hybrid – o mașină de curse cu un design pur și îndrăzneț
Pentru a asigura deplasarea organizatorilor Olympia Rally ’72 Revival. în același stil îndrăzneț și pur ca modelele clasice de la Rüsselsheim, Opel a lansat un nou model Astra plug-in hybrid. Modelul Astra electrificat oferă o putere de 133 kW/180 CP și un cuplu maxim de 360 Nm (consum combustibil combinat potrivit WLTP: 1,1 l/100 km, emisii de CO2: 26-24 g/km). În modul pur electric, organizatorii pot parcurge până la 60 de kilometri (WLTP[1]) cu zero emisii locale.
[1] Autonomie determinată în conformitate cu metodologia procedurii de testare WLTP (Regulamentul (CE) nr. 715/2007, Regulamentul (UE) nr. 2017/1151). Utilizarea de zi cu zi poate fi diferită și depinde de diverși factori. În particular: stilul personal de conducere, caracteristicile drumului, temperatura exterioară, încălzirea/aerul condiționat, precondiționarea.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro