Noul Jeep Grand Cherokee Trackhawk* – 707 cai putere pentru cel mai puternic și rapid SUV construit vreodată
- Cel mai puternic SUV din toate timpurile: 707 CP și 875 Nm, dezvoltați de un motor V8 de 6.2 litri, supraalimentat cu compresor mecanic
- Cel mai rapid SUV din toate timpurile: 0-100 km/h în 3,7 secunde; timpul de demaraj pentru primul sfert de milă (402 metri) este de 11.6 secunde, atingând viteza de 187 km/h
- Viteză maximă de 290 km/h
- Distanță de frânare de 34.7 metri până la oprire, de la viteza de 96 km/h
- Transmisie automată TorqueFlite cu opt rapoarte recalibrată și componente proiectate special pentru a face față surplusului de cuplu motor
- Noul sistem de frânare Brembo include cele mai mari frâne față instalate vreodată pe un model Jeep®
- Dinamică de top pe asfalt: transmisie automată TorqueFlite cu opt rapoarte, îmbunătățită, sistem Selec-Track cu cinci moduri de rulare și suspensie adaptivă Bilstein
- Elementele agresive dar în același timp funcționale de la interior includ o evacuare cu patru țevi de eșapament și o grilă redesenată care optimizează fluxul de aer și răcirea motorului
- Noile jante Titanium de 20 inchi contrastează cu etrierele Brembo de culoare galbenă
- Interior axat pe utilizator: instrumentar afișat pe un display de 7 inchi cu turometru central și vitezometru marcat până la 320km/h; ecran tactil de 8,4 inchi cu afișaj Trackhawk Performance Pages
- Peste 70 de sisteme de siguranță și confort
- Dotat cu cele mai avansate tehnologii: noul sistem de infotainment Uconnect 8.4 oferit standard include Apple CarPlay și Android Auto
Injectat cu 707 CP grație unui impunător V8 supraalimentat de 6,2 litri, cel mai premiat și capabil SUV de pe planetă devine și cel mai puternic și rapid SUV construit vreodată. Acesta este noul Jeep Grand Cherokee Trackhawk.
Noul motor supraalimentat dezvoltă 707 CP și este însoțit de o transmisie automată TorqueFlite cu opt rapoarte modificată pentru a prelua eficient suplimentul de cuplu, abilități dinamice de top și un sistem de frânare Brembo ce livrează un nou nivel de performanță: 0-96 km/h în 3,5 secunde/0-100 km/h în 3,7 secunde, 11,6 secunde pentru parcurgerea primului sfert de milă (402 m), atingând 187 km/h, o viteză maximă de 290 km/h, distanță de frânare de 34,7 metri până la oprire de la viteza de 96 km/h și accelerație laterală de 0,88G.
“Recunoscut dintotdeauna ca un lider abil în segmentul SUV-urilor mari, Jeep Grand Cherokee devine acum cel mai puternic și cel mai rapid SUV odată cu debutului noului Trackhawk cu 707 CP”, declară Mike Manley, Head of Jeep Brand – FCA Global, citat de autostiri.ro. “Noul Grand Cherokee Trackhawk livrează performanțe extraordinare susținute de ingineria SRT care combină abilitățile dinamice de top pe asfalt cu luxul, rafinamentul și oferta generoasă de tehnologii avansate”.
Asamblat în Detroit la uzina Jefferson North Assembluy Plant, Grand Cherokee Trackhawk va ajunge în showroom-urile Jeep din Statele Unite ale Americii în ultimul trimestru al anului 2017.
707 CP livrați de impunătorul motor V8 supraalimentat de 6,2 litri
Jeep Grand Cherokee Trackhawk dispune de un motor V8 supraalimentat de 6,2 litri care livrează 707 CP și un cuplu maxim de 875 Nm.
Dotat cu tehnologie de ultimă oră, motorul este construit din cele mai durabile și rezistente materiale. Blocul motor, din oțel, dispune de camere cu apă amplasate între cilindri pentru o răcire optimă.
Arborele cotit ranforsat, realizat din oțel forjat, este atât de rezistent, încât poate face față unor presiuni de descărcare a pistonului de 110 bari (1.600 psi) – echivalentul a cinci autovehicule de familie amplasate pe fiecare piston, la fiecare două rotații. Amortizorul arborelui cotit, creat special pentru acest model, a fost testat în condiții de vibrații torsionale la 13.000 rpm.
Pistoanele ultra-rezistente, din aliaj de aluminiu forjat – dezvoltate cu ajutorul unor măsurători avansate de telemetrie – sunt conectate la ochiurile bielelor, de inalta rezistență la solicitare, fiind prevazute cu strat protector de carbon.
Chiulasa, realizată din aliaj de aluminiu tratat termic, este optimizată pentru conductivitate termică superioară. Supapele de evacuare, de tip tijă tubulară racită cu sodiu, pot rezista unor temperaturi de până la 900 de grade Celsius.
Compresorul mecanic, de 2.380 cmc, include radiatoare de răcire/intercoolere și o supapă de retur ce modifică presiunea cu până la maximum 11,6 psi (80 kPa). Cele două rotoare ale compresorului dispun de un strat exterior protector ce conține:
- formulă proprie pe bază de poliamide și alte rășini
- particule nanometrice rezistente la uzură
- lubrifianți solizi, precum PTFE (Teflon)
Acest strat contribuie la un spațiu cât mai redus între rotoare, fapt care reduce pierderile interne de aer pentru o mai bună performanță și eficiență a compresorului. Stratul protector poate rezista fără probleme temperaturilor generate de compresie, oferind în același timp protecție de top împotriva coroziunii.
Compresorul mecanic este sigilat pe viață cu ulei sintetic premium, folosește un raport de transmitere de 2,36:1 și funcționează la o viteză maximă de 14.600 rpm. Acesta este prevazut și cu ambreiaj de cuplare/decuplare, care oferă un plus de rafinament și în același timp permite dozarea acelui sunet puternic care îi va captiva pe utilizatorii noului Jeep Grand Cherokee Trackhawk.
Sursele de aer pentru compresorul mecanic includ o priză de aer rece amplasată în partea de jos a grilei față, care înlocuiește astfel farul de ceață din partea stângă și ajută la alimentarea clapetei de aer de 92 mm.
Flanșa arborelui cotit acționează o pompă de ulei de tip gerotor, care la rândul său alimentează un circuit de lubrificare, care include opt jeturi de răcire a pistoanelor. Un radiator ulei/aer, amplasat în partea din față a noului Trackhawk, gestionează temperatura uleiului în condiții extreme de condus, ca de exmplu pe circuit.
Un sistem nou de răcire aer, format din ventilator, amortizor, radiator și conducte, are rolul de a menține scazuta temperatura aerului pe durata condusului sportiv. Sistemul este calibrat pentru a menține temperatura debitului de aer la intrare sub 60 de grade Celsius în condiții ambientale extreme, oferind în același timp un debit de aer de până la 30.000 de litri pe minut.
Un nou sistem de injecție, bazat pe două pompe de tip high-flow multimod, servește cerințele de performanță a motorului.
Componente de transmisie îmbunătățite, durabilitate și rafinament, contribuie la performanțe de referință în off-road.
Performanțele noului Jeep Grand Cherokee Trackhawk sunt amplificate de o serie de îmbunătățiri aduse sistemului de transmisie, pentru gestionarea mai eficientă a suplimentului de cuplu livrat de motorul supraalimentat.
Transmisia automată standard TorqueFlite cu opt rapoarte răspunde mai bine la schimbările de treapte, furnizând calitate și performanță. Soft-ul transmisiei ține cont de variabile precum fluctuațiile de cuplu, momentele de kick-down, accelerația longitudinală și laterală, aderența și retrogradarea pentru a actualiza/adapta corespunzător cutia de viteze.
Grand Cherokee Trackhawk este echipat cu sistemul de tracțiune integrală on-demand Jeep Quadra-Trac, ce include un diferențial electronic cu alunecare limitată și o cutie activă de transfer. Aceasta este complet nouă pentru Trackhawk, folosind pinioane din oțel forjat și un lanț mai lat, pentru mai multă forță și rezistență.
Un arbore cardanic ranforsat este conectat la o punte spate nouă, mai rezistentă. Diferențialul dispune de o carcasă redesenată, geometrie revizuită și de un sistem de prindere de ax în patru puncte pentru o mai bună distribuție e sarcinii, capacitate sporită de gestionare a cuplului și durabilitate pe termen lung. Cuplul motor este direcționat către roțile din spate cu ajutorul noilor arbori planetari din aliaj ultra-rezistent de oțel cu angrenaj de tip eight-ball/cu opt sateliți îmbunătățit.
Sistemul Launch Control, oferit standard, optimizează performanțele noului Grand Cherokee Trackhawk prin coordonarea motorului, a trasmisiei, a diferențialului și a suspensiei, pentru o plecare fulgerătoare de pe loc și accelerație constantă în linie dreaptă.
Noua funcție standard Torque Reserve oferă o livrare mai promptă a cuplului motor, și deci o accelerare mai rapidă în modul Launch Control, prin pre-poziționarea valvei de retur a compresorului mecanic, pentru a genera extra presiune și a reduce timpul de umplere a galeriei de admisie. În același timp, sistemul controlează alimentarea individual pe fiecare cilindru și gestionează timpii de aprindere prin durata scânteii. Acest proces activează o rezervă de cuplu care poate fi livrată instantaneu în timpul demarajului.
Sistemul Selec-Track oferit de Grand Cherokee Trackhawk folosește un soft avansat cu configurări variate de performanță care pre-configurează cinci moduri distincte de rulare – Auto, Sport, Track, Snow și Tow, permițând astfel utilizatorilor să aleagă o setare care se pretează ideal cerințelor acestora, dar și condițiilor ambientale. Modurile de rulare controlează separat sistemul de tracțiune integrală, transmisia, padelele de pe volan și direcția asistată electric.
Configurațiile dinamice oferite de cele cinci moduri de rulare constau în:
- Auto – adaptare automată la orice condiții, cuplul este împărțit 40% spre puntea față, 60% spre puntea spate;
- Sport – timpii de schimbare a treptelor de viteză sunt reduși cu 50% față de modul Auto – sistemul de tracțiune integrală, cel de direcție și controlul stabilității sunt calibrate pentru un stil de condus entuziast. Padelele de pe volan sunt activate, iar suspensia este întărită pentru a livra performanțe amplificate față de modul Auto. Cuplul este împărțit 35/65 între puntea față și cea spate;
- Track – timpii de schimbare a treptelor de viteză sunt reduși cu 68% față e modul Auto, la 160 de milisecunde. Sistemul de tracțiune integrală, cel de direcție și controlul stabilității sunt configurate pentru performanță maximă pe circuit. Padelele de pe volan sunt activate, iar suspensia trece pe configurarea cea mai rigidă pentru performanțe extreme pe suprafețe netede și uscate. Cuplul este împărțit 30/70 între puntea față și cea spate;
- Tow – Modifică livrarea cuplului la plecarea de pe loc pentru mai multă liniaritate și configurează suspensia pentru eliminarea tangajului și a devierilor laterale, asigurând performanțe de top la tractare. Cuplul este împărțit 60/40 între puntea față și cea spate;
- Snow – Amplifică tracțiunea pentru performanțe optimizate pe zăpadă sau gheață prin reducerea puterii motorului. Cuplul este împărțit 50/50 între puntea față și cea spate.
Trackhawk beneficiază și de Custom Mode, funcție care permite utilizatorului să personalizeze nivelul de performanță al autovehiculului prin selectarea unei multitudini de setări.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk utilizează un sistem de suspensie cu brațe independente pe față și arcuri elicoidale, amortizoare adaptive Bilstein, brațe de control din aluminiu și bare stabilizatoare. Suspensia spate oferă o configurație multi-link cu arcuri elicoidale, amortizoare Bilstein, brațe inferioare de control din aluminiu și bară de stabilizare. Jeep Grand Cherokee Trackhawk poate tracta până la 3.265 kg (3,3 tone).
Un nou nivel de referință pentru capacitatea de frânare
Noul sistem de frânare Brembo include cele mai mari frâne față oferite în standard de un vehicul Jeep. Pe față acesta dispune de discuri ventilate (400 mm) și etriere cu șase pistonașe vopsite în galben, în timp ce pe spate, Jeep Cherokee Trackhawk dispune de discuri ventilate (350 mm) și etriere galbene cu patru pistonașe, pentru o capacitate de frânare nemaiîntâlnită, durabilitate și gestionare eficientă a căldurii.
Noile frâne Brembo au nevoie de doar 35 de metri pentru a-l opri complet pe Grand Cherokee Trackhawk de la o viteză de 96 km/h. Sistemele ABS, ESC și controlul tracțiunii sunt calibrate special pentru mai multă siguranță.
Exterior agresiv și funcțional
Jeep Grand Cherokee Trackhawk este cu 2,5 cm mai aproape de sol decât variantele Grand Cherokee non-SRT, și se diferențiază de aceastea prin bosajele roților în culoarea caroseriei, praguri laterale mai proeminente și o capotă sculptată cu două prize de răcire.
Grila frontală definitorie cu șapte fante este încadrată de faruri Bi-Xenon adaptive și lumini de zi cu LED. Farurile noului model Trackhawk dispun de un fundal unic Gloss Black care le accentuează aspectul de piatră prețioasă. Lipsa farurilor de ceață de pe calandru optimizează fluxul de aer și răcirea motorului fără a compromite însă echilibrul vehiculului.
Și în partea din spate, Grand Cherokee Trackhawk primește tratamentul Gloss Black și patru evacuări finale vopsite în Black Chrome/negru cromat. Noul design cu patru țevi de eșapament oferă o notă sonoră încântătoare și distinctă în timpul accelerării puternice. Emblemele “Supercharged” de pe ambele uși față și “Trackhawk” de pe capota portbagajului sunt completate de inserții Liquid Titanium Chrome și un fundal negru mat.
Noile jante Titanium de 20 inchi cu element decorativ central Satin Chrome contrastează cu etrierele vopsite în galben. Disponibile ca dotare opțională, jantele Low Glos Black de 20 inchi din aluminiu forjat sunt cu 5,4 kg mai ușoare decât cele standard Trackhawk. Grand Cherokee Trackhawk vine dotat cu noile anvelope all-season Pirelli Scorpion Verde 295/45ZR20 sau cu noile Pirelli P Zero cu indice crescut de viteză.
Nouă culori de caroserie sunt disponibile pentru Jeep Grand Cherokee Trackhawk – Billet Silver, Granite Crystal, Diamond Black, Ivory Tri, Bright White, Velvet Red, Rhino (exclusiv), Redline 2 (exclusiv) și True Blue.
Interior puternic inspirat din lumea motorsport-ului
Designul habitaclului învăluie șoferul în materiale premium, finisaje Light Black Chrome și fibră de carbon și propune un display central de 7 inchi pe care sunt afișate informații relevante pentru utilizator, împreună cu un turometru amplasat central. Vitezometrul marcat până la 200 mph este situat în partea din stânga a instrumentului de bord.
Consola centrală este dominată de sistemul de infotainment Uconnect 8.4 cu ecran tactil și funcția Trackhawk Performane Pages care permite afișarea unor informații care includ puterea și cuplul instantaneu. Sistemul oferă și o funcție snapshot, care permite salvarea și descărcarea informațiilor pe un stick USB. Volanul în trei spițe, cu partea inferioară teșită oferit de Jeep Grand Cherokee Trackhawk, oferă un mix de confort, practicalitate, connectivitate și ergonomie cu ajutorul padelelor care controlează cutia de viteze.
Trackhawk dispune de scaune standard din piele Nappa și suede cu logo-ul Trackhawk. Pachetul Signature Leather Interior Package este disponibil opțional. Acesta oferă embleme ștanțate Trackhawk pe scaune și tapițerie de culoare neagră sau Dark Ruby Red. Scaunele încălzite (față și spate) și ventilate (față) sunt disponibile, de asemenea, opțional, precum și centurile de siguranță Dark Ruby Red și plafonul panoramic. Pentru un aspect metalizat, Jeep Grand Cherokee poate fi dotat în standard cu pachetul Premium Metal Package care decorează interiorul cu diverse accente metalizate.
Alte dotări premium la interior includ: Active Noise Cancellation, plafon premium, planșă de bord, uși, consolă centrală și cotieră îmbrăcate în piele, covorașe Berber cu sigla Trackhawk și, opțional, un sistem de entertainment cu Blu-ray și două ecrane pentru pasagerii din spate.
Clienții pot opta pentru unul din cele două sisteme audio, inclusiv un aranjament de 825 wați cu 19 difuzoare și două subwoofere, semnat de Harman Kardon.
Siguranță și Confort
Jeep Grand Cherokee Trackhawk oferă peste 70 de sisteme și funcții de siguranță, inclusiv Trailer Hitch Camera View at Speed, care permite utilizatorilor să monitorizeze încărcătura remorcii cu ajutorul unei camera amplasate în partea din spate a mașinii, dar și un mod Valet care permite următoarele configurații:
- Parametrii motorului sunt modificați, pentru a reduce puterea și cuplul, turația fiind limitată la 4.000 rpm
- Transmisia blochează accesul la treapta întâi și schimbă treptele de viteză mai devreme decât în mod normal
- Transmisia va considera poziția schimbătorului ca fiind în modul Drive
- Tracțiunea, direcția și suspensia sunt configurate conform programului Street
- Padelele de pe volan sunt dezactivate
- Modurile de rulare sunt dezactivate
- Sistemul ESC este activat în modul Full-on
- Funcția Launch Control este dezactivată
Utilizatorii pot activa și dezactiva modul Valet cu ajutorul unui cod PIN personalizat, din patru cifre.
Alte funcții și sisteme de siguranță, oferite în standard de Grand Cherokee Trackhawk, includ Cruise Control adaptiv, Advanced Brake Assist, Blind-spot Monitoring cu Rear Cross Path Detection; Full-speed Forward Collision Warning cu Crash Mitigation; Front and Rear Park Assist; Lane Departure Warning-Plus; Ready Alert Braking și SiriusXM Guardian plus comenzi pentru asistență rutieră.
Tehnologii avansate oferite de un sistem de infotainment modern
Jeep Grand Cherokee Trackhawk este echipat cu Apple CarPlay și Android Auto prin cea mai nouă versiune a sistemului de infotainment Uconnect 8.4.
Apple CarPlay
Integrează un iPhone cu sistemul de infotainment al vehiculului, păstrând activă funcia Siri Voice Control. Posesorii de iPhone pot iniția apeluri vocale, sau accesa muzica preferată, pot primi și expedia mesaje sau pot naviga cu ajutorul indicațiilor vocale adaptate condițiilor de trafic, rămânând astfel concentrați la drum.
Android Auto
Sistemul distribuie informații utile în timpul condusului și facilitează accesarea funcțiilor oferite de Google. Acesta include Google Maps cu ghidare vocală gratuită, informații în timp real despre trafic, acces la peste 30 de milioane de piese prin Google Play Music și posibilitatea de a iniția apeluri vocale, de a trimite sau primi mesaje, totul cu mâinile pe volan. Android Auto permite de asemenea accesarea diferitelor aplicații direct prin ecranul tactil al sistemului de infotainment Uconnect.
Cea mai nouă versiune Uconnect include funcții ușor de utilizat, display cu funcție pinch-to-zoom, putere mare de procesare și grafică la rezoluție înaltă. Utilizatorii și pasagerii au la dispoziție o gamă abundentă de soluții de infotainment prin SiriusXM Radio, Travel Link, Traffic and Guardian Connected Services, toate capabile să livreze informații în timp real.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro
Video: YouTube