- Primul vehicul hibrid din istoria Maserati
- Dezvoltat de Maserati Innovation Lab din Modena
- Vehiculul va fi produs la Uzina Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) din Grugliasco (Torino) începând cu luna septembrie.
Scânteia electrificării aprinde viitorul mărcii Maserati: cu noul Ghibli Hibrid, marca Trident intră în lumea electrificării.
Noul Ghibli Hibrid reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru Maserati, care după anunțul noului motor pentru mașina super sport MC20 pune acum sigiliul pe un alt pas înainte spre noua eră a mărcii.
Alegerea de a introduce tehnologia hibridă pe sedanul Ghibli nu este o coincidență: acest model, cu peste 100.000 de unități produse de la lansarea sa în 2013, întruchipează perfect ADN-ul producătorului de la Modena.
De fapt, provocarea cu care se confruntă Maserati a fost să intre în lumea electrificării fără a modifica filozofia și valorile de bază ale mărcii. Rezultatul? Crearea celui mai bun hibrid posibil. Mai mult decât atât, Ghibli Hybrid va păstra sunetul inconfundabil care a distins întotdeauna fiecare Maserati.
Sosirea noului Ghibli Hibrid extinde astfel gama Maserati, care este acum și mai competitivă și răspunde cerințelor pieței.
Design-ul
Ghibli Hibrid este ușor de recunoscut, datorită, în special, noului design exterior, dar și interior. Numitorul comun al restilizării, dezvoltat de Centro Stile Maserati, este culoarea albastră, aleasă pentru a identifica toate mașinile cu tehnologia hibridă și lumea nouă pe care o reprezintă.
La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei conducte de aer iconice laterale, etrierele de frână și tunetul în ovalul care închide Tridentul pe stâlpul din spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor. Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi conținuturi stilistice, pornind de la noua grilă față, cu bare reproiectate pentru a reprezenta o furculiță, un dispozitiv muzical care emite un sunet de o puritate extremă și care evocă și simbolul Trident în sine. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde grupurile de lumină au fost complet restilizate, cu un profil de tip bumerang inspirat de 3200 GT și mașina de concept Alfieri.
Hibrid Moderat
În perfectă armonie cu ADN-ul său, Maserati a ales o soluție hibridă axată în principal pe îmbunătățirea performanței, reducând totodată consumul de combustibil și reducerea emisiilor.
Tehnologia hibridă exploatează energia cinetică pe care o acumulează mașina atunci când este în mișcare, recuperând-o și transformând-o în electricitate în timpul decelerării și frânării și stocând-o într-o baterie.
Motorul inovator, rezultatul lucrărilor de dezvoltare în profunzime a tehnicienilor și inginerilor Laboratorului de Inovație Maserati din Modena, combină un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, deplasare de 2,0 l) cu un alternator de 48 de volți și un suplimentar supra-alimentator electric (e-Booster), suportat de o baterie. Această soluție este unică în segmentul său și este prima dintr-o nouă generație de sisteme de tracțiune, cu o compensarea perfectă între performanță, eficiență și plăcere de a conduce.
Bateria este montată în partea din spate a mașinii, cu avantaje în ceea ce privește distribuția îmbunătățită a greutății.
Această versiune cântărește cu aproximativ 80 kg mai puțin decât Dieselul.
Datorită puterii maxime de 330 CP și cuplului de 450 Nm livrat de la doar 1.500 rpm, datele de performanță ale noului Ghibli Hibrid sunt foarte impresionante: viteză maximă de 255 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.
Pasagerii Ghibli Hibrid se vor bucura în continuare de sunetul inconfundabil care caracterizează toate modelele Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare special concepute.
Conectivitate
Ghibli Hybrid marchează și debutul noului program Maserati Connect, care permite o conexiune constantă cu mașina: schimbul de informații continuă atunci când este în mișcare, pentru a îmbunătăți serviciile oferite șoferului. Pe lângă actualizarea pachetelor software, sistemul efectuează verificări pe mașină și monitorizează serviciile de securitate în caz de urgență.
Sistemul multimedia Maserati Intelligent Assistant este de ultimă generație, bazat pe intrări digitale de la Android Automotive, software care oferă o experiență inovatoare utilizatorului, complet personalizabilă în funcție de preferințele personale ale șoferului. Ecranul HD al sistemului multimedia, cu o grafică nouă, mai ușor de utilizat și fără surround, are o dimensiune crescută de la 8”4 la 10”1. De asemenea, este introdus un nou panou de instrumente cu dispozitive digitale și grafică nouă.
Electrificarea, noul drum Maserati
Noul Ghibli Hibrid reprezintă primul pas într-un plan care va duce la electrificarea tuturor noilor modele Maserati. Primele mașini electrice ale mărcii vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, programate pentru 2021.
SPECIFICAȚII TEHNICE | |
GHIBLY HYBRID | |
MOTORUL | |
Configurație | L4 Mild Hybrid cu eBooster și 48V BSG |
Cilindree (cmc) | 1,998 |
Diametru interior x cursă (mm) | 84 x 90 |
Raport compresie | 9.5 : 1 |
Ieșire max. putere | 330 @ 5,750 |
(hp @ rpm) | |
Cuplu maxim | 450 @ 4,000 |
Injector combustibil | Injector Direct Benzină GDI |
Inducție | 1 monocompresor turbo scroll |
Arbore cotit | Oțel forjat |
Lubrifiere | Pompă ulei deplasare variabilă |
Sistem coordonare | 1 arbore cu came aerian cu acțiune cu Multiair |
PERFORMANȚĂ | |
0-100 km/h (s) | 5.7 |
Viteză maximă (km/h) | 255 |
Distanță frânare | 35.5 |
de la 100 la 0 km/h (m) | |
CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2 | |
WLTP combinat | 8.5 – 9.6* |
ciclu (l/100 km) | |
ciclu combinat WLTP (g/km) | 192-216* omologare în curs de desfășurare |
TRANSMISIA | |
Cutia de viteze | cutie cu viteze automată cu opt viteze ZF |
Raporturi de viteze: | Prima: 5; a doua: 3.2; a treia: 2.14; a patra: 1.72; a cincea: 1.31; a șasea: 1.00; a șaptea: 0.82; a opta: 0.64; marșarier: 3.46; final: 2.80 |
Transmisia: | tracțiune cu roțile din spate cu diferențial mecanic cu autoblocare alunecare spate limitată |
SUSPENSII | |
Față | Braț triunghiular dublu, bară antiruliu |
Spate | Multi-link, bară antiruliu |
FRÂNE | |
Față: |
Discuri ventilate 345×28 mm, |
Etriere fixe Brembo | |
cu patru pistoane | |
Spate | Discuri ventilate 330×22 mm,
etriere cu un singur piston |
DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI | |
Roți față/spate | 235/50 R18 |
L x D x H (mm) | 4,971 x 1,945 x 1,461 |
Ampatament (mm) | 2,998 |
Ecartament față/spate (mm) | 1,635 / 1,653 |
Capacitate portbagaj (l) | 500 |
Capacitate rezervor combustibil (l) | 80 |
Greutate omologată | 1,878 |
Greutatea medie | 1,950 |
Video: YouTube
Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro