Noul Clio obtine trofeul Volanul de aur 2012, editia europeana, la categoria « Masini de clasa mica »
La putin timp dupa ce a fost recompensat cu premiul .Cea mai buna masina de serie de la Salonul Auto International de la Paris” decernat de postul de radio RTL si de revista Auto Plus, Noul Clio obtine o noua distinctie internationala, Volanul de Aur 2012, inmanat aseara la Berlin domnului Stefan Mueller, Director regional de operatiuni pentru Europa. Acest premiu, obtinut la categoria.Masini de clasa mica”, este acordat de publicatii apartinand trustului Axel Springer: saptamanalul BILD am SONNTAG, cea mai bine vanduta publicatie duminicala din Germania si AutoBILD, cea mai vanduta revista auto de specialitate din lume.
Pe langa editiile sale din Europa occidentala, AutoBILD publica si numeroase editii locale in Europa de Est si Asia, astfel ca in total 73 de milioane de cititori au fost invitati sa-si voteze modelul preferat. La cea de-a 37-a editie a sa, trofeul Volanul de Aur a reunit 44 de concurenti grupati in sase categorii. Castigatorii din categoriile coupé-uri/decapotabile au fost desemnati direct de catre cititori. La celelalte patru categorii, votul final a fost precedat de teste ale celor cinci masini finaliste, efectuate de un juriu constituit din personalitati, pe pistele de la Balocco, in Italia.
Pe lista pilotilor de incercare se regasesc nume sonore din lumea sporturilor auto: Mattias Ekström, Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Christina Surer si Vanina Ickx carora li s-au alaturat redactorii sefi ai publicatiilor auto europene din trustul AutoBILD. In sprijinul lor au venit vedete din lumea divertismentului si a sportului printre care Franz Beckenbauer si Boris Becker.
Renault, de 10 ori castigator al Volanului de Aur
Trofeul Volanul de Aur are o traditie de 37 de ani, fiind decernat pentru prima data in anul 1976. Cu 10 victorii la activ, Renault este unul dintre cei mai premiati participanti. Trofeul a fost castigat de modelele sale Fuego coupé (1980), Renault 9 (1981) in segmentul masinilor compacte, de berlina sa de lux Renault 25 (1984), de Clio (1990), de a doua generatie a Espace (1991), de modelul compact Renault 19 (1992), de a treia si a patra generatie a Espace (1997 si 2002), de monovolumul compact Scénic (2009) si recent de Noul Clio (2012).
Noul Clio sau motivele din spatele premiului
Votul cititorilor pasionati de auto si al unui juriu de specialisti este dovada bunei primiri de care se bucura noul stil Renault in randul publicului. Noul Clio este primul model care concretizeaza noua identitate Renault ce are la baza noul concept al companiei in materie de design. Printre caracteristicile care reflecta noua identitate de marca Renault se regasesc logo-ul bine evidentiata, liniile curbe seducatoare si silueta rafinata a caroseriei.Atractivitatea Noului Clio este sporita de gama de motoare reinnoita, caracterizata printr-o cilindree mai redusa ce conduce la o diminuare de pana la 20% a consumului comparativ cu generatiile anterioare.
Versiunea cu cele mai scazute emisii de CO2 a noului motor turbo cu trei cilindri ENERGY TCe 90 consuma doar 4,3 l/100 km, nivelul emisiilor fiind de 99 grame CO2 pe kilometru*. La capitolul diesel, Noul Clio dotat cu motorul ENERGY dCi 90 eco2 atinge un consum redus record in categoria sa, cu numai 3,2 l/100 km, respectiv emisii de 83 grame CO2 pe kilometru.Datorita arhitecturii si a trenului de rulare al caror ampatament si ecartament au fost marite, sasiul Noului Clio ramane o referinta in segmentul sau.
Cele 5 stele obtinute la crash-testele EuroNCAP fac din Noul Clio si o referinta in materie de siguranta pasiva, cu cea mai buna nota obtinuta pe segmentul citadinelor la 3 din cele 4 criterii. Un alt atu incontestabil al Clio consta in sistemul multimedia incorporat care ridica si mai sus stacheta in acest segment. Sistemul MEDIA NAV incorporat cu ecran tactil de 7 inch (18 cm) se regaseste ca si echipament de serie pe 80% dintre versiunile modelului. Noul Clio se lauda si cu un sistem audio 4 x 20-Watt cu Bass-Reflex si conectivitate completa: interfata Bluetooth®, prize USB si jack.
Sursa si imagine: Renault Romania
Un material publicat pe www.autostiri.ro