spot_img

Noile tehnologii sprijină siguranța la volan

La nivelul Uniunii Europene, aproape 20 de persoane per 1 milion de locuitori au decedat în accidente pe drumuri urbane în 2018. Statisticile arată că 53% din decesele din cauze rutiere au loc în zonele rurale, 38% în zonele urbane și 9% pe autostrăzi. Datele diferă semnificativ de la o țară la alta, cu valori sub medie în majoritatea țărilor nordice și din Europa de Vest. În România, Bulgaria, Croația, Cipru, Grecia, Malta, Polonia, Portugalia mai multe cazuri de decese rutiere au avut loc în zonele urbane față de rural.

Însă, pentru o treime din țările membre UE numărul de decese din cauză rutieră a scăzut cu 30% sau mai mult în perioada 2010-2019, Grecia înregistrând cea mai mare scădere (-45%), urmată de Suedia (-32%), Finlanda (-14%) și Letonia (-12%).

La fiecare persoană decedată din cauză rutieră, alte cinci suferă răni grave, care pot amenința viața. Rănile grave au, adesea, repercusiuni mai costisitoare pentru societate din cauza nevoilor medicale și de reabilitare.

Traficul a devenit din ce în ce mai aglomerat și oamenii petrec tot mai mult timp în mașină. Din acest motiv, ar trebui să ne preocupăm cu toții să facem spațiul rutier mai sigur, fără a pierde din vedere ceea ce simbolizează, la origini, mașina, și anume libertatea de mișcare. Pentru a fi în siguranță în trafic este necesar să respectăm câteva lucruri. Totul începe de la folosirea centurii de siguranță, după care folosirea unui scaun pentru copii poziționat corect, cu privirea către spatele mașinii sau a unui înălțător, dar și păstrarea unei viteze sigure”, spune Malin Ekholm, Președinte Centrul de Siguranță Volvo Cars, citata de autostiri.ro.

Distragerea atenției, perturbările și orice factor care duce la pierderea concentrării la volan reprezintă un pericol pentru toți șoferii. Volvo atrage atenția asupra acestor pericole și a dotat mașinile cu funcționalități Active Safety, pentru a veni în sprijinul conducătorilor auto. Compania abordează deja importanța menținerii unei viteze sigure, prin montarea limitatoarelor de viteză pe noile modele.

Dezvoltarea noțiunii de siguranță începe întotdeauna din teren, cu ce se întâmplă în viața reală. Volvo Cars dispune de o echipă proprie de Cercetare a accidentelor care efectuează investigații aprofundate pe mașinile Volvo din Suedia. Rezultatele oferă informații detaliate despre performanțele mașinii în acea situație particulară. Ulterior, sunt analizate informațiile din baza de date globală și posibilele scenarii care amenință viața oamenilor.

Noile tehnologii din mașinile Volvo și siguranța la volan

Siguranța este parte din patrimoniul Volvo Cars, iar dezvoltarea noilor tehnologii aduce și provocarea de a le folosi în cel mai bun mod cu putință în avantajul siguranței.

  • Realitatea virtuală – cu ajutorul tehnologiei, elemente virtuale se suprapun perfect cu realitatea și le permit  tehnicienilor să realizeze simulări și să evalueze diferite situații din trafic, care altfel ar fi imposibil sau riscant de realizat. Simulatorul auto creat de Volvo Cars folosește o combinație de elemente software și hardware inspirate din industria jocurilor video, facilitează dezvoltarea de mașini mai sigure, de elemente de asistență pentru șofer și funcții autonome autoturismului. În timpul simulărilor, pe lângă căștile VR, prin care echipele de cercetare urmăresc privirea șoferului și interacțiunea cu sistemele din mașină, șoferul poartă un costum Tesla echipat cu sistem haptic, compatibil cu calculatoarele, smartphone-urile și consolele de jocuri, ce folosește o tehnologie care poate crea o experiență a atingerii prin aplicarea de forțe, vibrații sau mișcări pentru utilizator.
  • Artificial Intelligence – Sistemul Google Assistant încorporat permite șoferului să își folosească vocea pentru a activa o serie de funcții ale mașinii, precum stabilirea unei destinații, controlul temperaturii, redarea de podcasturi sau playlisturi preferate, trimiterea de SMS-uri sau apelarea persoanelor care își serbează aniversarea în ziua respectivă. Folosirea acestuia permite șoferului să nu își ridice mâna de pe volan și să păstreze privirea la drum.
  • Sisteme de monitorizare video a șoferului – Acest sistem citește mișcarea ochilor și a corpului și acționează ca un senzor în momentul în care simte că nivelul nu este cel optim. Pe baza acestor date interpretează care este nivelul de atenție la care se află șoferul din punct de vedere mental. Iar prima reacție a sistemului este să pornească orice sistem de asistență care a fost oprit anterior de șofer, urmat de un tip de semnalizare, spre exemplu un sunet, o vibrație sau orice alt stimul vizual care să îl readucă pe șofer complet la modul de condus. Dacă niciunul din aceste lucruri nu are efectul dorit, dintr-un motiv sau altul, pasul următor va fi o oprire sigură, care este de fapt o formă de comunicare între șofer și mașină și de verificare a stării șoferului.
  • Tehnologie din aviația militară – Display-ul de bord Head-up disponibil pe anumite modele proiectează informații de pe tabloul de bord direct pe parbriz, precum navigația și limitările de viteză, iar imaginea poate fi sesizată doar din poziția șoferului, ceea ce contribuie la reducerea elementelor de distragere pe timpul condusului.
  • Oncoming Lane Mitigation – Sistemul automat de frânare de urgență și funcția automată de asistență la schimbarea direcției sunt tehnologii smart ce conduc la atenuarea impactului în cazul coliziunilor frontale.
  • Condusul autonom – are potențialul de a deveni una dintre tehnologiile cu cea mai mare relevanță în salvarea de vieți, dacă este introdus în mod responsabil și în siguranță. Mașinile din noua platformă SPA2 de la Volvo Cars vor fi pregătite din punct de vedere hardware pentru condusul autonom începând din 2022, cu tehnologia LiDAR de la Luminar integrată perfect pe acoperiș. Senzorii LiDAR emit milioane de impulsuri de lumină care detectează cu precizie unde se află obiectele, printr-o scanare 3D, și sunt esențiali pentru producția de mașini care se pot deplasa în siguranță prin medii complexe în modul autonom.
  • Silențiozitate – Laboratorul acustic Volvo pentru mașinile electrice este unul dintre cele mai moderne din industrie. La inaugurarea laboratorului, zgomotul înregistrat în interior era de 17 decibeli. Adică un nivel atât de scăzut, încât poți distinge când cineva vorbește în șoaptă din cealaltă cameră.
  • Electrificare totală – Volvo este primul producător care si-a asumat o electrificare totală a mașinilor sale până în 2025. În prezent, este lider de piață în ceea ce privește vânzările de mașini hibrid plug-in, iar în următorii cinci ani va lansa o gamă de mașini complet electrice. Până în anul 2025, obiectivul este ca 50% din vânzările globale să fie reprezentate de modelele complet electrice și hibrid.


Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,333FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,460AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri