Noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé

| 11 decembrie 2014 | 0 Comments

P90169561-lowResNoile BMW M6 Coupé şi BMW M6 Gran Coupé şi noul BMW M6 Cabriolet permit ca BMW M GmbH să-şi reafirme poziţia de lider în segmentul de lux al automobilelor de înaltă performanţă.

Modelele deja prezente pe piaţă au stabilit noi standarde prin echilibrul perfect între putere, eficienţă, agilitate, confort şi lux, calităţi specifice modelelor M. Acum, noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé sunt pregătite să scrie un nou capitol al acestei poveşti de succes, alimentat de un concept general cu soluţii bune şi mai rafinate.

Apariţie puternică şi sportivă

Noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé îşi anunţă calităţile de înaltă performanţă încă dinainte de a se pune în mişcare – datorită aspectului atletic şi dinamic. Partea frontală marcată de noile faruri LED disponibile standard inspiră sportivitate. Se remarcă şi grila radiatorului specifică M – cu bare duble – şi bara faţă cu prize largi de aer sunt dovezi elocvente. Puternic sculptate, aripile faţă – cu tradiţionalele „branhii” M ce includ semnalizatoare integrate -, pargurile evazate şi jantele M din aliaj uşor, de 19 ţoli (BMW M6 Gran Coupé dispune şi de jante M din aliaj uşor, de 20 de ţoli) întăresc prezenţa de forţă celor trei modele. Aspectul sportiv ale noilor BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé este completat de bara spate cu inserţie a difuzorului integrat, două seturi de evacuări duble specifice M şi logo M6 pe capota portbagajului. Un alt detaliu exclusiv M este acoperişul ultrauşor, conturat şi din carbon, al noilor BMW M6 Coupé şi BMW M6 Gran Coupé, care contribuie la reducerea vizuală a centrului de greutate al automobilelor.

Esenţa sportivă şi luxoasă de înaltă performanţă a BMW M GmbH străluceşte şi în interiorul noilor BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé. Aici, elementele principale sunt volanul M îmbrăcat în piele, cu clapete de schimbare pentru transmisia M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic şi M Drive, levierul M al schimbătorului de viteze, Central Information Display tip iPhone, consola centrală în design black panel şi versiunea M a BMW Head-Up Display. Interiorul este echipat integral cu piele Merino şi decorat cu cusături contrastante este completat scaunele sport M ce pot fi reglate electric, finisajele M luminoase pentru pragurile uşilor, cu logo M6 logo, şi sprijinul M pentru piciorul conducătorului.

Performanţe excelente şi eficienţă remarcabilă

Noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé se bucură de performanţe excelente şi eficienţă remarcabilă, la baza cărora stă motorul V8 turbo de 4,4 litri. Acest propulsor high-tech impresionează prin tehnologia M TwinPower Turbo inovatoare – o pereche de turbocompresoare TwinScroll, galerii de evacuate încrucişate, injecţie directă pe benzină High Precision, dublu VANOS şi VALVETRONIC – şi oferă calităţile M tradiţionale, precum cuplul puternic şi susţinut încă de la turaţii joase, reacţii instantanee, un apetit deosebit pentru turaţii, livrare liniară a puterii şi acustica M specifică. Totodată, motorul turbo M este foarte eficient pentru nivelul de performanţe oferit.

La noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé, motorul V8 turbo de 4,4 litri dezvoltă 412 kW/560 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 6.000 şi 7.000 rpm, iar vârful curbei de cuplu – atins la 680 Nm – este disponibil pe un interval larg de turaţii: 1.500-5.750 rpm. În acelaşi timp noile BMW M6 Coupé şi BMW M6 Gran Coupé obţine, în ciclul de testare ECE, un consum de 9,9 l/100 km*, echivalentul unor emisii CO2 de 231 g/km* (BMW M6 Cabriolet: consum mediu mixt: 10,3 l/100 km*; emisii CO2: 239 g/km*). Aceste date privind consumul şi emisiile sunt dovada eficienţei superioare a motorului M turbo. Livrarea excelentă a puterii permite ca noul BMW M6 Coupé să accelereze de 0 la 100 km/h în 4,2 secunde (BMW M6 Cabriolet 4,3 secunde, BMW M6 Gran Coupé 4,2 secunde). Viteza maximă a noului triumvirat BMW M6 este limitată electronic la 250 km/h.

Noile modele BMW M6 transferă puterea motorului către roţile spate prin intermediul unei transmisii M cu dublu ambreiaj (M DCT) cu Drivelogic, cu şapte trepte. M DCT schimbă vitezele fără a întrerupe fluxul de putere şi dispune de funcţia Low Speed Assistant. De asemenea, conducătorul poate opta pentru schimbarea manuală a vitezelor cu ajutorul clapetelor de pe volan. Disponibil standard, diferenţialul M activ repartizează puterea motorului între cele două roţi ale punţii spate în funcţie de situaţie şi de condiţiile de pe traseu, ceea ce îmbunătăţeşte tracţiunea, agilitatea şi siguranţa. Frânele M din carbon ceramic pot fi comandate opţional pentru noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé.

Disponibil opţional – pachetul Competition

Conducătorii cu ambiţii sportive înalte ar prefera ca automobilele lor să fie echipate cu pachetul Competition, disponibil opţional. Conceput să îmbunătăţească manevrabilitatea modelelor M cu o precizie sporită, pachetul Competition aderă la principiul aplicat în dezvoltarea tuturor automobilelor BMW M: reglaj detaliat al suspensiei pe baza caracteristicilor de performanţă ale motorului cu scopul de a combina performanţele maxime cu reacţiile controlabile cu precizie, chiar şi în situaţii de condus dinamic extrem.

Pachetul Competition măreşte puterea motorul M turbo la 423 kW/575 CP, plafon disponibil între 6.000 şi 7.000 rpm, iar cuplul maxim ajunge la 680 Nm, atins între 1.500 şi 6.000 rpm (consum mediu mixt: 9,9 l/100 km; emisii CO2: 231 g/km pentru Coupé şi Gran Coupé / consum mediu mixt: 10,3 l/100 km; emisii CO2: 239 g/km pentru Cabriolet)*. Toate acestea scad o zecime de secundă din timpul necesar pentru sprintul de la 0 la 100 km/h pentru noile modele BMW M6. Pachetul Competition dispune şi de sistem sport de evacuare, cu ţevi de eşapament în nuanţă negru crom, de jante M din aliaj uşor, de 20 de ţoli, de direcţie mai directă şi de reglaj specific al suspensiei.

Echipare exclusivă şi opţiuni inovatoare

Noile BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet şi BMW M6 Gran Coupé părăsesc uzina cu o gamă vastă şi exclusivă de echipamente disponibile standard. Dotări noi sunt culoarea Jatoba metalizat pentru caroserie, echiparea integrală cu piele Merino Aragon şi accentele stilistice în nuanţa elegantă negru crom. Clienţii pot oferi automobilului o amprentă personală prin echiparea cu opţiuni din portofoliul BMW Individual. Acesta oferă 11 culori BMW Individual pentru exterior, cinci variante BMW Individual de tapiţerie cu piele şi trei elemente BMW Individual pentru decorarea interiorului.

Clienţii M6 vor avea la dispoziţie şi soluţiile inovatoare privind sistemele de asistare a conducătorului de la BMW ConnectedDrive. Conducătorii cu înclinaţii mai sportive sunt publicul-ţintă pentru BMW Head-Up Display color, cu design specific M, care include vitezometru, turometru şi Shift Lights (indicator luminos de schimbare a vitezelor). Alte noutăţi sunt aplicaţia BMW M Laptimer, concepută pentru a ajuta conducătorii să-şi analizeze stilul de condus, şi aplicaţia GoPro, prin care se poate conecta o cameră GoPro pentru înregistrarea tururilor rapide de pe circuit, de exemplu.

* Datele de consum sunt calculate pe baza ciclului de testare ECE.

Noile BMW Seria 6 Cabriolet, BMW Seria 6 Coupé şi BMW Seria 6 Gran Coupé trebuie să îndeplinească cele mai înalte aşteptări ale unui automobil sport de lux în privinţa dinamicii, confortului, tehnologiei avansate şi eleganţei şi întăresc prezenţa mărcii într-un segment de piaţă al superlativelor, al pasiunilor şi emoţiilor puternice. Noile modele vor fi prezentate în premieră la Salonul Auto de la Detroit şi îşi vor face debutul pe piaţă, inclusiv în România, în prima parte a anului viitor.

BMW oferă o combinaţie unică – o gamă de modele cu trei interpretări diferite: plăcere exclusivistă a condusului decapotabil la BMW Seria 6 Cabriolet, performanţe maiestuoase la BMW Seria 6 Coupé, estetică irezistibilă la BMW Seria 6 Gran Coupé.

Noul BMW Seria 6 Cabriolet înseamnă – în egală măsură – plăcerea exclusivistă a condusului unei decapotabile, confortul maiestuos al călătoriei şi atribute de performanţă. Realizat din stofă, soft topul sofisticat de la Seria 6 Cabriolet se evidenţiază prin arhitectura unică de „aripioară”, completată de o lunetă din sticlă care se deschide separat, şi oferă posibilităţi nelimitate de utilizare în orice sezon şi un confort acustic de neegalat.

Noul BMW Seria 6 Coupé întruchipează caracterul clasic al unui grand tourer exclusivist. Caroseria cu două uşi denotă o estetică atletică şi elegantă, în timp ce ambianţa modernă a interiorului este concepută să poarte patru persoane în experienţa dinamică a condusului. Datorită celor mai noi actualizări ale designului şi sistemului de propulsie, apariţia musculoasă şi potenţialul sportiv ale modelului cu două uşi se bucură de un plus de forţă.

Noul BMW Seria 6 Gran Coupé evocă un nou echilibru între excelenţa dinamică, eleganţă şi lux. Cel mai nou membru al gamei BMW Seria 6 combină performanţele sportive şi estetica unui coupé cu funcţionalitatea extinsă a unui automobil cu patru uşi. Proporţiile distinctive şi ampatamentul mai lung potenţează eleganţa exteriorului. Interiorul modelului BMW Seria 6 Gran Coupé oferă confort luxos pe distanţe lungi pentru conducător şi pasageri sub forma a patru scaune full-size şi un al treilea loc în spate care este potrivit pentru călătorii scurte.

Designul nou pentru grila BMW a radiatorului, bara faţă şi cea spate accentuează lăţimea caroseriei, precum şi puterea şi robusteţea automobilului. Evacuarea este pusă în valoare prin elemente de decor de dimensiuni mai mari. Nou dezvoltate, farurile LED integrale, disponibile standard,  emană o imagine sofisticată şi vin cu o interpretare nou a eblematicilor faruri duble BMW. Astfel lumina de fază scurtă este emisă din jumătatea superioară a celor două cercuri duble, faza lungă este poziţionată în partea inferioară, iar semnalizatoarele sunt acum integrate în linia de accent superioară. Ca opţiune sunt disponibile farurile LED adaptive cu BMW Selective Beam cu funcţie de asistare a fazei lungi şi efect antiorbire.

Modificăril pentru exterior sunt completate şi de o gamă nouă de culori: Jatoba metalizat, Cashmere Silver metalizat, Glacier Silver metalizat, Mediterranean Blue metalizat şi Melbourne Red metalizat – adaugă o notă de prospeţime. Opţional sunt disponibile nou dezvoltatele jante din aliaj, de 20 de ţoli, în design multi-spoke exclusiv.

Interiorul oferă o ambianţă exclusivistă şi noi suprafeţe de calitate. O atmosferă unică este asigurată acum prin echiparea cu piele în două culori este disponibilă opţional. Noul display iDrive se remarcă printr-un design modern fără ramă, iar interioul este acum marcat de folosirea suprafeţei negre high-gloss pentru zona centrală de de control a climei.

Introducerea liniilor de echipare Design Pure Experience şi Design Pure Excellence aduce un plus de strălucire faţetelor sportive şi luxoase ale noilor BMW Seria 6. Acestea sunt completate de o gamă extinsă de opţiuni BMW Individual, aşa cum este culoarea mată Frozen Brillian White.

Sunt disponibile motoare cu şase cilindri dispuşi în linie, diesel sau benzină, şi V8 benzină, toate cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Toate modelele cu motorizare pe benzină beneficiază de un sunet cu un plus de dramatism datorită unui sistem nou de evacuare, disponibil santard, cu clapete pentru reglarea acusticii .

Performanţe sportive şi confort călătoriei sunt susţinute de o serie de sisteme inovatoare în segment aşa cum sunt barele stabilizatoare active, Dynamic Drive, Integral Active Steering (direcţie integral activă). Sistemul de tracţiune integrală  BMW xDrive asigură un plus de performanţă dinamică. Cel mai rapid model este  astfel BMW 650i xDrive Coupe care realizează sprintul 0-100 km/h în numai 4,4 secunde suţinut de motorul V8 pe benzină, de 330 kW/450 CP.

Cea mai nouă generaţie BMW HeadUp Display promovează concentrarea pe drumul din faţă. Folosind o grafică color 3D acesta oferă informaţii de navigaţie, inclusiv banda care trebuie aleasă, preia mesajele de eroare sau oferă informaţii despre restricţiile de viteză sau depăşire.

Variante de model:
BMW 650i Cabriolet (BMW 650i xDrive Cabriolet): motor V8 pe benzină cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 4,6 secunde (4,5 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 9,1-8,9 l/100 km (9,5-9,3 l/100 km), emisii CO2*: 213-208 g/km (221-217 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 640i Cabriolet (BMW 640i xDrive Cabriolet): motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 2.979 cmc, putere: 235 kW/320 CP între 5.800 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0–100 km/h]: 5,5 secunde (5,4 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 7,9-7,6 l/100 km (8,4-8,0 l/100 km), emisii CO2*: 184-176 g/km (195-187 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 640d Cabriolet (BMW 640d xDrive Cabriolet): motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor în mai mult etape, cu presiune mare, cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 230 kW/313 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 630 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0–100 km/h]: 5,5 secunde (5,3 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,8-5,4 l/100 km (6,0-5,6 l/100 km), emisii CO2*: 153-144 g/km (158-149 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 650i Coupé (BMW 650i xDrive Coupé): motor V8 pe benzină cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 4,6 secunde (4,4 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 8,8-8,6 l/100 km (9,1-9,1 l/100 km), emisii CO2*: 206-199 g/km (217-213 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 640i Coupé (BMW 640i xDrive Coupé): motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 2.979 cmc, putere: 235 kW/320 CP între 5.800 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0–100 km/h]: 5,3 secunde (5,2 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 7,7-7,4 l/100 km (8,2-7,9 l/100 km), emisii CO2*: 180-172 g/km (191-183 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 640d Coupé (BMW 640d xDrive Coupé): motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor în mai mult etape, cu presiune mare, cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 230 kW/313 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 630 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0–100 km/h]: 5,3 secunde (5,1 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,5-5,2 l/100 km (5,8-5,5 l/100 km), emisii CO2*: 147-139 g/km (154-146 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 650i Gran Coupé (BMW 650i xDrive Gran Coupé): motor V8 pe benzină cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 4,6 secunde (4,4 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 8,8-8,6 l/100 km (9,4-9,2 l/100 km), emisii CO2*: 206-199 g/km (219-215 g/km), standard emisii: EU6.
BMW 640i Gran Coupé (BMW 640i xDrive Gran Coupé): motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor TwinScroll, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 2.979 cmc, putere: 235 kW/320 CP între 5.800 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0–100 km/h]: 5,4 secunde (5,3 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 7,8-7,5 l/100 km (8,2-7,9 l/100 km), emisii CO2*: 182-174 g/km (192-184 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 640d Gran Coupé (BMW 640d xDrive Gran Coupé): motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor în mai mult etape, cu presiune mare, cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 230 kW/313 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 630 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0–100 km/h]: 5,4 secunde (5,2 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,7-5,4 l/100 km (6,0-5,6 l/100 km), emisii CO2*: 152-143 g/km (158-149 g/km), standard de emisii: EU6.

* Date în conformitate cu ciclul de testare EU, pot varia în funcţie de formatul anvelopelor specificate. Toate datele privind performanţele, consumul şi emisiile sunt provizorii.

Performanţe sport şi lux – o combinaţie cu tradiţie bogată la BMW

Noua gamă BMW Seria 6 continuă tradiţia BMW privind legendarele automobile de vis, una care se întinde pe mai bine de 75 de ani. Prezentat în 1937, BMW 327 Sports Coupé era cel mai exclusivist model din portofoliul mărcii la acea vreme şi împrumuta ADN-ul sporiv al legendarului BMW 328 care aducea marca în prim-plan pe circuitele internaţionale.

Au urmat BMW 503 Coupé şi BMW 507 Roadster, care erau propulsate de primul motor cu opt cilindri cu carte din aluminiu din lumea auto. Cele două modele au fost adevărate simboluri de design ale anilor ’50 şi şi-au câştigat numele de „îngerul baroc”. Din 1968, BMW 2800 CS a deschis o eră a automobilelor de lux, care a însemnat o nouă abordare pentru combinarea performanţelor sportive şi a luxului. În anii ce au urmat până în 1973, BMW 3.0 CS, BMW 3.0 CSi şi BMW 3.0 CSL au continuat drumul deschis de 2800 CS. Concepute pentru acţiune în motorsport, aceste trei modele s-au bucurat de numeroşi ani de dominaţie pe scena curselor. Pe şosea, ele au reprezentat un reper de stil şi o expresei a bucurie în performanţe superioare.

Cu începere din 1976, aceste caracteristici inconfundabile au fost grupate în portofoliul BMW sub denumirea de model „6”. Prima generaţie BMW Seria 6 a strălucit nu numai prin dinamica remarcabilă, ci şi prin tehnologia ultramodernă pentru confort şi siguranţă. Succesorul prezentat în 2003 radia o imagine progresivă, apariţia dinamică fiind completată de o gamă largă de inovaţii. Noile variante ale gamei Seria 6 au deschis noi teritorii – şi au îmbogăţit fundamental experienţa condusului în clasa de lux. Lansarea BMW Seria 6 Cabriolet în 2004 a adus plăcerea condusului într-un automobil sport exclusivist şi, în premieră, plăcerea tehnologiei avansate a fost combinată experienţa unică a condusului decapotat. Cel mai sportiv motor diesel cu şase cilindri din lume, introdus în 2007 pe modelele BMW 635d Coupé şi BMW 635d Cabriolet, a adăugat o altă faţetă atractivă plăcerii condusului oferită de automobilele din acest segment: cuplul şi puterea impresionante într-o combinaţie fără egal cu eficienţa au fost calităţile emblematice.

O gamă de modele, trei caractere diferite

Cea mai nouă generaţie BMW Seria 6  departe dinamica, estetica, luxul şi inovaţia. Mai mult, extinderea gamei la trei variante de caroserie a asigurat că plăcerea condusului într-un BMW de lux poate fi experimentată în şi mai multe moduri. BMW Seria 6 Cabriolet, BMW Seria 6 Coupé şi BMW Seria 6 Gran Coupé oferă clienţilor trei caractere distincte – lansarea primului coupé cu patru uşi din istoria mărcii a dat un impuls popularităţii de care se bucura BMW Seria 6. Acum, aproape unul din două automobile BMW Seria 6 nou înmatriculate este un model Gran Coupé. La nivel mondial, aproximativ 80.000 de unităţi din actuala generaţie BMW Seria 6 au fost vândute de la lansarea pe piaţă , în martie 2011.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Video: YouTeb – BMW, BMW M, BIMMERPOST


Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Campionatul Național de Rally Raid: Baja Satu Mare

26 de echipaje își dispută trofeul Baja Satu Mare, 3 din Cehia, 6 din Ungaria și 17 din România.

Închide