Nettuno: noul motor 100% Maserati care adoptă tehnologia F1 pentru o mașină de oraș

| 3 iulie 2020 | 0 Comments
  • Maserati Nettuno: 100% Maserati: 100% Fabricat în Modena
  • Un motor futurist produs de echipa de tehnicieni și ingineri Maserati, protejat de brevete internaționale.
  • Specificații tehnice confirmate pentru noul motor.
  • Caracteristici tehnologice derivate din Formula 1, care au ca rezultat o îmbunătățire a eficienței motorului, o performanță crescută și un consum redus.
  • Super sportcar-ul MC20, primul Maserati care a adoptat noul motor, va fi prezentat în cadrul evenimentului „MMXX: Este momentul să fii îndrăzneț”, care va avea loc în 9 și 10 septembrie la Modena

Noua eră  Maserati începe cu un nou motor.

Noul motor al supercar-ului MC20 este inima care bate cu putere și care va avea premiera mondială în septembrie. Unitatea a fost proiectată la Menarati Modena: Laboratorul de Inovație Maserati de pe Via Emilia Ovest, atelierele de pe Via Delle Nazioni (baza istorică a Maserati Corse) și dezvoltat la Hub-ul Motorului, situat la faimoasa adresă Viale Ciro Menotti unde acesta va fi construit. În prezent, noua linie de producție și noua vopsitorie sunt modificate pentru a găzdui mult așteptatul MC20.

Noul motor este rezultatul unei revoluții tehnice, protejat de brevete internaționale. Proiectul s-a născut din pasiunea și angajamentul unei echipe de tehnicieni și ingineri de înaltă calificare. După douăzeci de ani, Maserati abordează din nou cu entuziasm provocarea de a reveni la sediul său din Modena, pentru dezvoltarea și producerea unui nou motor puternic, performant și tehnologic.

Operațiunea este una strategică pentru Maserati, un brand care, astăzi, se pregătește să lanseze noul MC20, un proiect care este „100% Fabricat în Modena” pornind chiar de la motorul său, inima noii mașini.

Un design ambițios, care reprezintă un moment istoric pentru companie, o nouă eră care va începe oficial pe 9 și 10 septembrie la Modena în timpul marelui eveniment, „MMXX: Este momentul să fii îndrăzneț”. La lansare, vor fi dezvăluite noi modele, care vor intra în producție în următorii ani, și vor fi anunțate sisteme de propulsie inovatoare, precum și programe ambițioase dezvoltate de Casa Trident-ului.

Noua motorizare este o arhitectură V90°, cu un bi-turbo de 3 litri, 6 cilindri și dispune de un ulei de carter uscat (o soluție clasică pentru mașini super-sportive). Ofera 630 CP la 7500 rpm Și 730 Nm cuplu de la 3000 rpm cu o putere specifică de 210 CP / litru.

Raportul de compresie este de 11: 1, cursa de 82 mm și alezajul de 88 mm.

Sufletul motorului este sistemul inovator de ardere pre-cameră, cu bujii cu două scântei. Această tehnologie este derivată din Formula 1 și este acum disponibilă pentru prima dată pe un motor destinat drumului.

Motorul are trei caracteristici principale:

Pre-camera: o cameră de ardere este setată între electrodul central și camera tradițională de ardere și conectată printr-o serie de găuri special concepute.

Bujie laterală: o bujie tradițională acționează ca un suport pentru a asigura o ardere constantă atunci când motorul funcționează la un nivel care nu are nevoie de pre-cameră pentru a intra în funcțiune.

Sistem dublu de injecție – direct și indirect: legat de presiunea de alimentare a combustibilului la 350 bar, sistemul reduce zgomotul scăzut în intervalul de tur, scăzând emisiile și îmbunătățind consumul.

Este important din punct de vedere strategic și este susținut de Innovation Lab, care, datorită analizei virtuale, a permis reducerea notabilă a timpului de dezvoltare și de planificare.

Noul motor „Fabricat în Modena”, un tradițional de 90° V6, a fost dus la niveluri necunoscute de putere și cuplu și va fi folosit pentru prima dată pe o mașină super-sport MC20. MC20 îl va readuce pe Maserati în lumea curselor.

Specificațiile Motorului

Producătorul                                                         Maserati

Arhitectura Motorului                                      V6  90°

Total cilindree                                                       3.0 l

Alezaj / Cursă                                                       88 x 82 mm

Raport Compresie                                              11: 1

Succesiune a Aprinderii                                    1-6-3-4-2-5

Putere Max.                                                          630 CP @ 7500 rpm

Torsiune Max.                                                      730 Nm @ 3000 – 5500 rpm

Rot. Max. Motor                                                 8000 rpm

Turbocompresoare                                            Twin Side Turbo cu sistem de acționare electric

Sistemul de Aprindere                                      Twin Spark cu pre-cameră pasivă

Pompă de Lubrifiere                                         Pompă de ulei complet variabilă

Sistemul de lubrifiere                                        Ulei de carter uscat cu pompe de epurare și rezervor de ulei exterior

Sistem de Combustibil                                      PDI (Injecție directă 350 bar + injecție port 6 bar)

Valvetrain & Sincronizare                                                Arbore cu came dublu cu sincronizare variabilă a valvei

Lățime Motor                                                       1000 mm

Înălțime Motor                                                    650 mm

Lungime Motor                                                    600 mm

Masă Motor (conform DIN GZ)                     <220 kg

Nivel emisii                                                            EU6D/China 6B/Ulev 70

Maserati S.p.A.

Maserati produce o gamă completă de mașini unice, cu o personalitate uimitoare, recunoscută imediat oriunde. Cu stilul, tehnologia și caracterul lor exclusivist, încântă gusturile cele mai exigente și solicitante și au fost întotdeauna un reper al industriei auto. Ambasadorii acestui patrimoniu sunt reprezentativi pentru Quattroporte, sedanul sport Ghibli și Levante, primul SUV al Maserati. O gamă completă, cu motoare pe benzină și motorină, tracțiune spate și tracțiune integrală, cele mai fine materiale și inginerie deosebită O tradiție a mașinilor de succes, fiecare redefinind ceea ce face o mașină sport italiană din punct de vedere al designului, performanței, confortului, eleganței și siguranței.

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, Tuning

Citește articolul precedent:
Revenire în forţă pentru István Soós cu ocazia Trofeului Râşnov powered by Total

Trofeul Râşnov powered by Total va marca şi o schimbare majoră pentru István, cel care va lua startul cu un...

Închide