spot_img

Născut pentru a concura: PEUGEOT 308 RACING CUP

PEUGEOT 308 RACING CUP (17)Inginerii PEUGEOT SPORT şi-au focusat întreaga atenţie pe modelul PEUGEOT 308, astfel încât toată chintesenţă know-how-ului şi a expertizei dobândite să ia forma versiunii 308 GTi by PEUGEOT SPORT, cel mai radical model din gama Mărcii. Însă aceştia nu s-au mulţumit cu succesul deja obţinut şi au hotărât să meargă mai departe lansând o nouă provocare: dezvoltarea versiunii de curse a acestui model. Tranziţia de la versiunea de stradă la cea de pistă a condus la apariţia PEUGEOT 308 Racing Cup!

Concepută de designerii Peugeot, alura aerodinamică cu proporţii generoase a PEUGEOT 308 Racing Cup este simbolul evident ale inovaţiilor tehnologice, propuse de marcă în motorsport. Noua versiune va satisface chiar şi pe acei clienţi deosebit de pretenţioşi, avizi după performanţă şi senzaţii inedite la bord. Propulsat de acelaşi motor de 1.6-litri THP ca cel ce se ascunde sub capota modelului 308 GTi by PEUGEOT SPORT, 308 Racing Cup dezvoltă 308 CP (+38CP comparativ cu 308 GTi by PEUGEOT SPORT) încă din prima fază de dezvoltare!

O siluetă atractivă, sportivă

Alura, liniile şi fineţea aerodinamică denotă din prima clipă ADN-ul modelului. Având ca model de bază PEUGEOT 308GTi by PEUGEOT SPORT, recunoscut pentru caracterul asertiv, 308 Racing Cup vine cu propriul look cu linii musculoase, distinctive.

Arcadele noului PEUGEOT 308 Racing Cup au fost mărite pentru a găzdui jantele ample, conferind un look atletic, inconfundabil. Acest lucru este, fără îndoială, indicat şi de ecartamentul mărit la 1.910 mm – 106 mm faţă de versiunea 308 GTi by PEUGEOT SPORT.

Spoilerele din faţă şi spate cât şi splitter-ul frontal sunt specifice versiunii 308 Racing Cup, conferind o notă agresivă eficienţei aerodinamice.

Deosebit de distinctive sunt şi jantele pe 18” ce pot fi echipate cu anvelope de ploaie sau de uscat (27/65).

Tehnologie on-board

Propulsorul de 1.6-litri THP este derivat direct din sistemul de propulsie, care acţionează versiunea 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Specialiştii în motorizări ai Mărcii de la Vélizy i-au îmbunănătăţit performanţa, pentru a face faţă cu succes concurenţei ridicate din domeniul motorsport. În acest mod, dar şi prin echiparea cu sistemul turbo sau 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup a depăşit deja performanţa atinsă de 308. Dezvoltarea ulterioară va oferi posibilitatea de a atinge o performanţă mai mare cu adevărat revoluţionară.

PEUGEOT 308 Racing Cup împrumută, de asemenea, elemente ale suspensiei din versiunea de stradă, precum pivoţii şi axul spate. Pe alte segmente, cu scopul de a adapta maşina la curse, inginerii Mărcii au optat pentru anumite piese specifice, precum discurile de frână cu 6 pistoane. De altfel, cutia de viteze secvenţială în 6 trepte este propusă alături de padelele volan.

Greutatea noului PEUGEOT 308 Racing Cup s-a numărat printre priorităţi, fiind redusă la 1.000 kg – 1.050 kg.

Perspectiva unei cariere internaţionale

Versiunea PEUGEOT 308 Racing Cup va fi disponibilă începând cu sfârşitul anului 2016 clienţilor din întreaga lume. Se preconizează ca successor al RCZ Racing Cup atât în campionatele de tip “single-make” cât şi în competiţiile de sedan şi versiuni sport precum VLN din Germania, CER din Spania, CITE în Italia şi BGDC în Belgia, chiar şi în cadrul campionatelor de anduranţă precum 24H Series.

Un cocktail tentant dezvăluit la Frankfurt

Versiunea PEUGEOT 308 Racing Cup va fi expusă în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt ce va avea loc în intervalul 17-27 Septembrie. Apoi, în lumina reflectoarelor de la Frankurt, va fi prezentat publicului larg pentru prima oară la Paul Ricard, Franţa, în cadrul unei demonstraţii stabilite pentru finala Turneului 2015 GT (24-25 Octombrie).

Informaţii tehnice

Motorizare

Tip: propulsor de 1.6-litri THP de la 308 GTi by PEUGEOT SPORT (sistem turbo preluat de la 208 T16)

Putere: 308Cp

Capacitate cilindrică: 1.600cc

Putere max: cel puţin 308CP

Diametru ţeavă de eşapament: 70mm

Rezervor: standard

Injecţie: directă, la înaltă presiune

Transmisie

Cutie de viteze secvenţială cu 6 rapoarte asociată padelelor volan.

Şasiu

Structură: caroserie întărită cu lonjeroane multi-point standard FIA.

Caroserie: spoilere faţă/spate şi aripi specifice.

Suprafaţă vitrată: geamuri laterale spate şi geamul spate din policarbonat.

Greutate: minim: 1.000kg / maxim: 1.050kg.

Distribuirea greutăţii faţă/spate : 63% / 37%.

Ax reglabil/unghi de cădere a roţilor/ampatament/unghi consolă spate/amortizori (compresie şi recul).

Jack: trei elevatoare pneumatice.

Dimensiuni

Lungime: 4.288mm (fără consola spate specifică WTCC).

Lăţime: 1.910mm.

Ampatament: 2.620mm.

Spoilere şi console faţă specifice.

PEUGEOT 308 RACING CUP (16)Aerodinamică

Splitter frontal.

Consolă spate specifică WTCC.

Anvelope

Specifice: 10” x 18”.

Anvelope de ploaie şi de uscat (27/65).

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri