In ultima vreme, activitatea constructorului japonez Kawasaki in zona de proprietate intelectuala a fost foarte intensa, brevete peste brevete depuse privitoare la o serie de modele, in special sport. Cel putin zece brevete in aproape 3 luni, din care au mai “transpirat” cate ceva, un sasiu diferit, o geometrie noua, precizeaza Kawasaki Romania.
Trendul actual al producatorilor de motociclete, copiat dupa industria auto unde aproape fiecare constructor are si o varianta de motorizare electrica, incepe sa se consolideze in directia vehiculelor electrice, ca vorbim despre motociclete sau vehicule off-road tip ATV sau UTV.
Majoritatea brevetelor depuse recent de catre cei de la Kawasaki au in vedere motocicletele electrice, iar daca ar fi dupa ce schite au aparut deja in presa de specialitate, brevetele recente ale modelelor Ninja E2 si Ninja E2R sunt dublate de brevete ale motcicletelor sport varianta electrica cu aceleasi caracteristici, conform sursei citate.
Cea mai importanta dovada reiese din schitele in care sunt desenate mai multe pozitii ale sasiului astfel incat sa lase locul unui acumulator urias, ori avand ca varianta o componenta detasabila ce ofera acces imediat la inlocuirea acumulatorului.
Totusi, pe de alta parte, avand in vedere ca din 2012 constructorul Kawasaki tot lasa de inteles interesul pentru motocicletele electrice, iar acum ne aflam la inceputul anului 2015, rastimp in care o serie de alte companii au scos pe piata modele electrice, nu este cazul de a scoate sampania de la rece, in cinstea acestui eveniment.
Ramane de vazut cand si cine va lansa primul model de motocicleta sport electrica, avand in vedere ca si Yamaha si Honda si Suzuki lucreaza la asa ceva, in acest segment, iar concurenta stransa dintre cei trei constructori va fi interesanta si in acest caz.
Cu toate acestea, conceptul Ninja reprezinta un mare hit in randul tinerilor si o mare bataie de cap pentru firmele de asigurare, astfel ca daca producatorul Kawasaki aduce o motocicleta care sa combine anvergura, puterea si pretul decent, alaturi de o baterie capabila, atunci nu mai sunt prea multe de spus despre suprematie.
VIA: Kawasaki Romania