Mercedes-Benz va produce prima maşină electrică sub noul brand EQ

| 4 noiembrie 2016 | 0 Comments
  • Reţeaua globală de producție a Mercedes-Benz Cars se pregătește pentru electromobilitate.
  • Modelul de producţie cu baterii electrice are la bază conceptul EQ, cu aspectul unui SUV Coupé sportiv.
  • Autoturismele fabricate la Bremen vor acoperi întreaga gamă de tehnologii inteligente de condus.
  • Momentul marchează următoarea etapă a noii strategii corporate „CASE”.

Mercedes-Benz Werk Bremen baut erstes Serienmodell der neuen Generation von Elektrofahrzeugen: Dr. Dieter Zetsche (Vorsitzender des Vorstands der Daimler AG und Leiter Mercedes-Benz Cars, 2. v. r.), Markus Schäfer (Mitglied des Bereichsvorstands Mercedes-Benz Cars, Produktion und Supply Chain Management, r.), Peter Theurer (Standortverantwortlicher Mercedes-Benz Werk Bremen, 2. v. l.) und Michael Peters (Betriebsratsvorsitzender Mercedes-Benz Werk Bremen l.) mit dem EQ-Showcar, das auf der „Mondial de l’Automobile 2016“ Weltpremiere hatte. ; Mercedes-Benz plant Bremen to produce the first series model of the new generation of electric cars: Dr. Dieter Zetsche (CEO of Daimler AG and Head of Mercedes Benz Cars, 2nd from right), Markus Schäfer (Member of the Divisional Board of Mercedes-Benz Cars, Production and Supply Chain Management, right), Peter Theurer (Site Manager of the Mercedes-Benz Bremen plant, 2nd from left) and Michael Peters (Chairman of the works council Mercedes-Benz Bremen plant, left ) with the EQ-show car, which was presented at „Mondial de l’Automobile 2016“ in Paris.;

Mercedes-Benz face următorul pas în implementarea ofensivei sale electrice. Primul model al noului brand EQ va fi produs în Bremen, până în 2020. „Autoturismele fără emisii sunt viitorul. Sunt încântat de faptul că, pentru producția în serie a primului nostru model EQ electric, putem conta pe unii dintre partenerii noștri cei mai importanți din rețeaua globală de producție: colegii noștri din Bremen. Fabrica Bremen oferă, pentru modelele noastre electrice, un nivel maxim de flexibilitate și viteză, precum și calitatea Mercedes-Benz încă de la început”, spune Dr. Dieter Zetsche, CEO al Daimler AG și Manager Mercedes-Benz Cars, citat de autostiri.ro.

Modelul de producție va avea la bază show car-ul EQ – un autovehicul electric cu aspectul sportiv al unui SUV Coupé, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris 2016, în septembrie. Cu o autonomie de până la 500 de kilometri şi cu punctele forte specifice unui Mercedes-Benz, cum ar fi siguranţa, confortul, funcționalitatea și conectivitatea, show car-ul este precursorul unei noi ere.

Brandul EQ este o parte elementară a strategiei corporate pentru mobilitatea viitorului, exprimată de termenul CASE. Cele patru litere reprezintă cei patru piloni strategici – Conectat, Autonom, Servicii Integrate și Electric Drive – care sunt conectaţi în mod inteligent.

Mercedes-Benz Cars îşi propune să aibă în portofoliul său peste zece autovehicule în întregime electrice, până în anul 2025. Noile autovehicule electrice pot fi construite în cadrul rețelei globale de producție existente, cu fabrici pe patru continente. „În cadrul procesului de producție, lucrăm intens la pregătirea ofensivei noastre electrice. În acest context, estimăm că putem produce autovehicule electrice în toate fabricile Mercedes-Benz Cars. Am început deja pregătiri intense în Bremen. În general, noua noastră organizare în procesul de producție a devenit extrem de flexibilă, ceea ce ne permite să reacționăm rapid în cazul creșterii cererii clienților”, declară Markus Schäfer, membru al Consiliului de administraţie al diviziei Mercedes-Benz Cars, responsabil pentru producţie şi Supply Chain Management, citat de autostiri.ro.

„Faptul că primul autovehicul EQ va fi construit în Bremen este o confirmare a încrederii și o adevărată recompensă pentru fabrica noastră”, spune Peter Theurer, șef al fabricii Mercedes-Benz Bremen, citat de autostiri.ro. „Ca fabrică principală pentru Clasa C şi GLC, am demonstrat în mod repetat competența noastră extrem de ridicată, flexibilitatea și cunoştinţele tehnice. Acum, facem un pas esenţial înainte, în direcția mobilității viitorului, și extindem varietatea de produse şi atunci când vine vorba de sistemele de propulsie”.

Portofoliul de produse al fabricii din Bremen este format în prezent din zece modele diferite. Pe lângă autovehiculele convenționale cu motoare cu ardere internă, hibrizii plug-in ai Clasei C și GLC ies, de asemenea, de pe linia de producție. În plus, GLC F-Cell – primul autovehicul fuel-cell din lume cu tehnologie plug-in – va fi produs în Bremen. Prin confirmarea producţiei noului Electro-SUV al brandului EQ, autovehiculele „fabricate în Bremen” vor acoperi în viitor întreaga gamă de tehnologii inteligente de condus.

„Echipa noastră este mândră şi încântată de decizia de a produce primul autovehicul EQ în Bremen. Cele mai importante perspective din industrie se află în acest moment în zona electromobilității, prin urmare este obiectul nostru suprem ca fabrica din Bremen să contribuie la aceasta. Noi interpretăm decizia companiei ca un semn de gratitudine şi apreciere pentru performanța deosebită a colegilor noștri, demonstrată de-a lungul ultimilor ani”, afirmă Michael Peters, Președinte al Consiliului de administrație al fabricii Mercedes-Benz din Bremen, citat de autostiri.ro.

Bateria pentru noul autovehicul electric va fi dezvoltată de către filiala Daimler ACCUMOTIVE și produsă în Kamenz (Saxonia). Producția este în prezent extinsă, în contextul strategiei corporate CASE, cu o investiție de 500 de milioane de euro. Astfel, va fi construită una dintre cele mai mari și cele mai moderne fabrici de baterii din Europa.

Pe viitor, ACCUMOTIVE va produce baterii litiu-ion pentru toate autovehiculele electrice Mercedes-Benz și smart – atât pentru hibrizii plug-in, precum și pentru autovehiculele complet electrice. Mai mult decât atât, fabrica va produce baterii pentru unitățile fixe Mercedes-Benz de stocare a energiei şi pentru sistemele cu 48 de volți. Daimler plănuiește o investiție totală de peste un miliard de euro într-o unitate globală de producție de baterii.

Despre fabrica Mercedes-Benz din Bremen

Fabrica Mercedes-Benz din Bremen este cel mai mare angajator privat din regiune, cu peste 12.500 de angajați. Zece modele diferite sunt asamblate aici, în acest moment: Clasa C Saloon, Estate, Coupé şi Cabriolet, Clasa E Coupé și Cabriolet, SUV-urile GLC și GLC Coupé, precum şi cele două maşini sport SLC şi SL. În anul 2015, fabrica a fost recompensată cu titlul de „Fabrica Anului” în categoria de producție pe scară largă.

În calitate de fabrică principală a Clasei C, Bremen coordonează producția mondială a modelelor de serie cu cele mai mari volume pentru fabricile din străinătate, în Tuscaloosa (Statele Unite ale Americii), Beijing (China) și East London (Africa de Sud). Asamblarea noului GLC este, de asemenea, coordonată de către fabrica din Bremen, ca loc de producție principal.

Despre Mercedes-Benz Cars Operations

Divizia Mercedes-Benz Cars Operations este responsabilă pentru producția de autoturisme în 28 de locaţii din întreaga lume, ca parte a unei rețele flexibile și eficiente care implică aproximativ 78.000 de angajați. Aceasta include funcțiile centrale de planificare a producției, dezvoltare a tehnologiei, logistică și calitate. Mercedes-Benz Cars a produs mai mult de două milioane de autoturisme Mercedes-Benz și smart anul trecut, marcând al cincilea record consecutiv.

Rețeaua se bazează pe arhitecturile cu tracţiune faţă (maşini compacte) și propulsie spate (de exemplu în cazul Clasei S, Clasei E şi Clasei C), precum şi pe arhitecturile SUV-urilor și ale maşinilor sport. În plus, există şi o unitate de producție pentru lanţul de antrenare (motoare, transmisii, punţi și componente). Fiecare dintre aceste elemente produse sunt grupate în jurul unei fabricii principale, care servește ca centru de competență pentru dezvoltarea de noi produse, tehnologii și asigurarea calității.

În munca de zi cu zi, se pune accentul pe îmbunătățirea continuă și perfecționarea metodelor de producție de ultimă oră, care permit viitoarelor autovehicule high-tech să fie produse într-un mod eficient, flexibil și prietenos cu mediul, în conformitate cu standardele de calitate caracteristice Mercedes-Benz. Toate acestea gravitează în jurul angajaților și expertizei lor. Activitatea angajaţilor este susținută în mod sistematic de un design ergonomic al locului de muncă și de automatizare inteligentă. În plus față de instalațiile sale proprii de producție, Mercedes-Benz încheie parteneriate și utilizează competenţa producătorilor contractaţi, ca parte a strategiei sale de creștere.

Despre CASE

CASE – aceste litere vor contura viitorul Mercedes-Benz Cars. Ele reprezintă pilonii strategici ai conectivităţii (Conectat), ai condusului autonom (Autonom), ai utilizării flexibile (Servicii Integrate) și ai sistemelor de acționare electrică (Electric Drive), care vor fi combinate în mod inteligent de către companie.

Deja, în prezent, Mercedes-Benz Cars joacă un rol principal în toate cele patru domenii. Toate activitățile din domeniul conectivității sunt bazate pe brandul digital Mercedes me, care oferă clienților acces la o gamă largă și personalizată de servicii, prin aplicații, website sau direct din maşina lor. Din perspectiva condusului autonom, Mercedes-Benz a fost ani la rând un factor principal în procesul de dezvoltare și a stabilit în mod repetat noi standarde. În acest scop, inginerii Mercedes-Benz folosesc aşa-numita fuziune senzor. Datele de la diferiți senzori, cum ar fi camere video, ultrasunete sau radar, sunt inteligent combinate și analizate. Prin car2go, inventatorul automobilului este, de asemenea, un deschizător de drumuri atunci când vine vorba de share.

Cu aproximativ două milioane de utilizatori, compania este astăzi cel mai mare furnizor mondial de free-floating car-sharing. În ceea ce privește electrificarea propulsiei, Mercedes-Benz urmărește o abordare integrată. Sub brandul EQ, dezvoltă un ecosistem care include nu doar autovehiculul propriu-zis, dar şi o ofertă completă de mobilitate electrică. Aceasta se extinde de la servicii inteligente şi unități de stocare a energiei, pentru clienții privați și comerciali, la tehnologiile de încărcare, cum ar fi încărcarea inductivă şi reciclare sustenabilă. Pentru a oferi celor patru piloni posibilitatea de a-şi dezvolta pe deplin eficacitatea, activitățile relevante sunt reunite într-o entitate independentă.

Sursa si imagine: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Transalpina Challenge: 94 de piloți la start

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un...

Închide