Producătorul japonez Mazda este într-o fază avansată a cercetărilor unei noi generaţii de motor rotativ, ce se doreşte a fi lansat odată cu un nou model sportiv a constructorului.
Cel mai posibil, ne putem aştepta la un coupe în două uşi asemeni noului RX-7, numele vehiculat fiind de RX-9.
Modelul va prelua multe din componentele viitoarei generaţii MX-5, cu o greutate de 1250 de kilograme, perfectă pentru cei peste 300 de cai estimaţi ai noului motor.
Viitorul motor, ce va purta numele de cod “16X”, este descris drept unul puţin mai mare decât actualul 2.6litrii rotativ de 228cai, folosit pe actuala versiune RX-8.
Oficialii japonezi declară că nu s-au hotărât încă dacă viitorul motor 16X va fi configurat pentru a funcţiona pe benzină şi a fi comercializat în masă sau va deveni unul Eco folosind drept combustibil hidrogenul.
În oricare din cele două cazuri Mazda este hotărâtă să continue folosirea motorului său tradiţional, cu ajutorul căruia a câştigat în 1991 cursa de la LeMans.