Maserati s-a întors. Autodromo Varano de’ Melegari a fost locul în care a avut loc debutul pe circuit al modelului de înaltă performanță MC20 GT2, mașina care marchează revenirea Casei Tridentului în motorsport. Shakedown-ul de pe circuitul din Parma este precursorul unei serii de evenimente care marchează perioada premergătoare prezentării oficiale a mașinii la sfârșitul lunii iunie, în Belgia, în cursa celor 24 de ore de la Spa.
Maserati este gata să revină în prim-planul curselor de anduranță așa cum a făcut-o în trecut în campionatele GT, cu o mașină nouă și înfometată după victorii, concepută pentru a evoca performanțele precursorului său, modelul de succes MC12.
Istoria Tridentului în motorsport este o poveste de succes care se întinde pe parcursul a aproape un secol, a unui ADN unic și distinctiv și a unei pasiuni care este reaprinsă de legătura mărcii cu puternica moștenire a trecutului și din dorința de a se îndrepta spre viitor, în care cursele sunt o componentă esențială.
Maserati GT2 întruchipează viteza, eleganța, stilul și inovația. O mașină concepută pentru a fi o capodoperă a performanței: extraordinară și uluitoare pe pistă, creată pentru a celebra revenirea Maserati în sportul cu motor. Un nou capitol început la sfârșitul anului 2022, odată cu anunțul participării sale în Campionatul Mondial ABB FIA Formula E 2023, completat de includerea în Seria Europeană GT2, ca parte a strategiei dezvoltate pentru a readuce Tridentul pe circuit.
Conceput și proiectat de inginerii Maserati în tandem cu Centro Stile Maserati, pentru a asigura standardele de calitate estetică tipice mărcii, Maserati GT2 moștenește extraordinarul motor V6 de 463 kW/630 CP Nettuno de la Maserati MC20, ducându-l la un nivel superior.
Printre cele mai interesante specificații tehnice se numără noua tehnologie patentată MTC (Maserati Twin Combustion) bazată pe motoarele de F1, monococa centrală ultraușoară din fibră de carbon – o soluție excelentă pentru a avea un raport greutate-putere bun și caroseria ușoară din materiale compozite, în care caracteristicile aerodinamice sunt exploatate la limită pentru a îmbunătăți apăsarea aerodinamică verticală, dar asigurând în același timp cea mai bună eficiență în ceea ce privește rezistența la înaintare. S-a acordat o atenție deosebită dezvoltării echilibrului corect al sarcinii aerodinamice, în timp ce partea inferioară a fost dezvoltată special pentru a funcționa cel mai bine în sinergie cu splitterul față și aripa spate (reglabilă); noul model are o caroserie detașabilă cu desprindere rapidă pentru o înlocuire optimizată a componentelor, iar șasiul prezintă o rigiditate ridicată la torsiune.
Servodirecția este complet electrică. Toate componentele sistemului de suspensie ale mașinii sunt specific modelelor dedicate curselor – vor exista amortizoare reglabile și bare antiruliu reglabile atât în față, cât și în spate. La fel și electronica. Cutia de viteze de curse secvențială cu 6 trepte cu padele pe volan cu actuator rotativ electric pentru schimbare a treptelor de viteză evocă emoții pline de adrenalină.
Tabloul de bord din fibră de carbon și ecranul de 10″ integrat în planșa de bord au ca rezultat un habitaclu futurist și intuitiv, completat la nivelul caroseriei nuanța specifică Maserati Corse (Blu Infinito).
O bijuterie a mecanicii și a ingineriei, vârful de lance al soluțiilor tehnice inovatoare, cu interioare futuriste, minimaliste și sculpturale care fac trimitere la liniile extreme ale caroseriei, Maserati GT2 este dedicată echipelor de curse și piloților care vor participa în campionatele GT2.
Monopostul Trident cu caroserie aerodinamică este rezultatul unei sinergii câștigătoare între bărbații și femeile Maserati, designul și stilul avangardist care au scos mereu în evidență creațiile mărcii italiene, completate de flerul inconfundabil pentru lux, chiar și atunci când drumul devine un circuit. Prin urmare, puternicul MC20 GT2 se pregătește să exploreze noi orizonturi, să consolideze și să definească viitorul Maserati în lumea sporturilor cu motor.
Andrea Bertolini, pilot de teste Maserati, a comentat: „Primele zile sunt întotdeauna unice, cu atât mai mult pentru mine, cu cât am avut norocul de a aduce succesul echipei Maserati în Campionatul Mondial GT1, unde am câștigat patru titluri. Acum suntem pe cale să revenim pe pistă cu o altă mașină minunată. Am făcut o mulțime de teste și primele impresii sunt pozitive. Revenirea la volanul unui GT a fost foarte interesantă și am putut vedea că toți cei implicați sunt foarte entuziaști și motivați. Ne-am concentrat pe dezvoltarea unui produs care nu numai că se ridică la nivelul concurenților săi, dar este, de asemenea, o mașină ideală pentru gentlemen drivers în ceea ce privește manevrabilitatea, confortul și performanța. Ne dorim ca aceștia să experimenteze senzații unice în această mașină. În ultimele câteva luni, am lucrat intensiv în simulator, grație angajamentului unei echipe fantastice. Aș dori să le mulțumesc, iar aspectul cel mai pozitiv este că, după aceste prime zile, vom face ca totul să devină realitate în cel mai scurt timp. Ne așteaptă o serie intensă de testare, pentru a ne pregăti să revenim pe pistă.”
Video: YouTube
Sursa si imagini: comunicat transmis autostiri.ro