Philipp Eng (Austria, ZF BMW M4 DTM) a punctat şi el în ambele curse – duminică a fost la zecelea în urma unei recuperări spectaculoase după ce a luat startul de pe linia standurilor.
Prima cursă: În ciuda faptului că a ratat de puţin o clasare pe podium, Wittmann a recuperat puncte importante în clasamentul piloţilor, în care liderul René Rast (Germania, Audi) nu a reuşit să încheie cursa. Cu cele 12 puncte cucerite în prima manşă de la Lausitzring, Marco a trecut de 1.000 de puncte acumulate în DTM – 1.006 puncte. În Top 10, deci recompensaţi cu puncte, au mai intrat Philipp Eng pe locul al cincilea, Joel Eriksson (Suedia, CATL BMW M4 DTM) al optulea şi Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) al nouălea.
Timo Glock (Germania) a abandonat din cauza unei probleme tehnice la JiVS BMW M4 DTM. Sheldon van der Linde (Africa de Sud) a fost al 16-lea, după ce o uşă defectă a trebuit înlocuită la Shell BMW M4 DTM.
Declaraţii după cursa de sâmbătă:
Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): „După calificări bune şi un start superb, Marco Wittmann a obţinut locul al patrulea şi a recuperat în clasamentul piloţilor. Philipp Eng, Joel Eriksson şi Bruno Spengler au făcut şi ei o cursă bună, cu câteva dueluri spectaculoase, iar la final au intrat în Top 10.
Este păcat că Timo Glock a trebuit să abandoneze din cauza unei probleme tehnice, astfel că a ratat o posibilă clasare în puncte. În cazul lui Sheldon van der Linde, uşa defectă a trebuit înlocuită. Mulţumim publicului numeros prezent la Lausitzring, care a creat o atmosferă deosebită. Felicitări lui Nico Müller pentru victorie – şi, desigur, lui Bruno Spengler pentru a 36-a aniversare din week-end.”
Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG, calificări: locul 5, cursă: locul 4): „Rezultatul este uşor dezamăgitor. Am încercat să obţinem totul din pachet, dar, din păcate, nu este suficient pentru moment. Desigur, am redus puţin avansul liderului datorită abandonului lui René. Cu toate acestea, pentru a fi cu adevărat în disputa pentru titlu trebuie să încheiem înaintea rivalilor noştri.”
Cursa a doua: Echipele BMW au avut o cursă dificilă la aniversarea DTM. În cea de-a 500-a manşă din istoria Deutsche Tourenwagen Masters, Wittmann a fost cel mai bine clasat pilot MW. Eng a fost exclus din calificări după o încălcare a regulamentului şi a trebuit să ia startul de la standuri. El a reuşit o performanţă bună şi a recuperat teren până pe poziţia a 10-a.
Sheldon van der Linde, Joel Eriksson şi Bruno Spengler au trecut linia de sosire pe locurile al 11-lea, al 13-lea, respectiv al 14-lea. Timo Glock s-a retras din cursă. Victoria i-a revenit lui René Rast, rezultat care a confirmat câştigarea de către Audi a titlului la constructori.
Declaraţii după cursa de duminică:
Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): „În primul rând, felicitări DTM pentru aniversarea a 500 de curse. Publicul numeros de aici a meritat un asemenea eveniment. Din păcate, a fost o cursă aniversară grea pentru noi. După calificări decente, nu am reuşit să producem îmbunătăţiri semnificative în condiţiile toride din cursă. Depăşirea s-a dovedit foarte dificilă într-un pluton atât de strâns. Chiar şi aşa, Marco a reuşit din nou o performanţă foarte puternică.
Iar Philipp a produs o cursă de recuperare bună, după ce a plecat de pe linia standurilor. Felicitări lui René Rast pentru victorie şi celor de la Audi pentru titlul constructorilor. Acum trebuie să ne concentrăm pe obţinerea unor rezultate de top la Nürburgring şi în finala sezonului de la Hockenheim. Am arătat că suntem capabili de aşa ceva, cu şase victorii în acest sezon.”
Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG, calificări: locul 6, cursă: locul 6): „A fost maximum posibil astăzi. Este frustrant să spui aşa ceva de pe locul al şaselea, dar aşa stă situaţia. Situaţia în campionat este clară, pentru că adversarii noştri punctează constant. La start am fost un pic prea agresiv, iar acea patinare a roţilor m-a costat câteva locuri. Cu toate acestea, am reuşit să revenim pe locul al şaselea până la final.”
Clasamente generale (etapa 7/9)
Piloţi: 1. René Rast 234p; 2. Nico Müller 215p; 3. Marco Wittmann 167p; 4. Philipp Eng 140p; 5. Mike Rockenfeller 138p; 6. Robin Frijns 121p; 7. Loïc Duval 101p; 8. Bruno Spengler 79p; 9. Jamie Green 69p; 10. Joel Eriksson 47p; 11. Jonathan Aberdeen 45p; 12. Sheldon van der Linde 36p; 13. Timo Glock 33p; 14. Pietro Fittipaldi 22p; 15. Daniel Jucadella 22p; 16. Paul Di Resta 15p; 17. Jake Dennis 12p; 18. Ferdinand von Habsburg 3p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 335p; 2. Audi Sport Team Rosberg 313p; 3. BMW Team RMG 246p; 4. Audi Sport Team Phoenix 239p; 5. BMW Team RMR 173p; 6. BMW Team RBM 83p; 7. WRT Team Audi Sport 57p; 7. R-Motorsport 1 27p; 9. R-Motorsport 2 25p.
Constructori: 1. Audi 858p; 2. BMW 463p; 3. Aston Martin 44p.
Cum vezi DTM 2019
Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.
Ce urmează
Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 13-15 septembrie, la Nürburgring (Germania).
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro