După calificări dificile pentru BMW, austriacul a dovedit un ritm de cursă bun şi a urcat în pluton, dar a ratat la limită podiumul după 42 de tururi.
Prima cursă: Asemenea lui Wittmann, Philipp Eng şi Sheldon van der Linde (Africa de Sud, Shell BMW M4 DTM) au încheiat şi ei în puncte, pe locurile al şaselea, respectiv al optulea. Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) şi Timo Glock (Germania, JiVS BMW M4 DTM) au terminat pe poziţiile a 12-a respectiv a 13-a. Glock a fost implicat într-o coliziune – fără a fi vina lui – la start cu Daniel Juncadella (Spania) şi Jake Dennis (Marea Britanie, ambii Aston Martin), care a dus la retrogradarea lui în pluton.
Joel Eriksson (Suedia) nu a putut lua startul în cursă din cauza unei probleme tehnice suferită de CATL BMW M4 DTM. Inginerii BMW Motorsport şi echipa au făcut tot ce au putut pentru a rezolva problema înainte de startul cursei, însă timpul nu a fost suficient.
Declaraţii după cursa de sâmbătă:
Jens Marquardt (directorul BMW Group Motorsport): „A fost o cursă superbă din partea lui Marco Wittmann. A reuşit un tur excelent în condiţiile dificile din calificări pentru a obţine pole position. Apoi şi-a păstrat calmul după ce Paul di Resta a preluat conducerea în urma unui start fulgerător. A hotărât timpuriu să aibă grijă de pneuri.
După ce am decis să întârziem un pic pit stopul său, a pilotat fantastic pe o pistă curată şi şi-a creat un avans, pe care a reuşit să şi-l apere confortabil până la final. Treptat, reduce diferenţa faţă de lideri în clasamentul piloţilor. Philipp Eng şi Sheldon van der Linde au reuşit şi ei o prestaţie bună şi au marcat puncte preţioase. Îmi pare rău pentru Joel Eriksson care nu a putut lua startul.”
Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG, calificări: locul 1, cursă: locul 1): „A fost o nouă sâmbătă perfectă pentru mine. Pole, victorie şi punctaj maxim – este ceva fantastic şi o raritate. Date fiind condiţiile, a fost o situaţie de a obţine maximum posibil, pentru că pista a fost şi udă, şi uscată în calificări. Imediat după startul cursei a început să plouă uşor. Cu toate aceste, ne-am păstrat calmul şi ne-am făcut treaba corect. Am reuşit să creăm un avans, să ne păstrăm avantajul şi să obţinem victoria. Sunt în al nouălea cer.”
Cursa a doua: Problemele din calificări au făcut ca toate modelele BMW M4 DTM să fie obligate să ia startul în cea de-a 12-a cursă a sezonului DTM de la mijlocul grilei. Ritmul de cursă bun şi strategia inteligentă au permis ca Eng, mai ales, şi van der Linde (clasat al şaptelea) să recupereze locuri importante. După pit stopul târziu, s-a aflat în apropierea plutonului fruntaş, dar nu a putut trece de Loïc Duval (Franţa, Audi) în partea finală, atunci când urmărea o clasare pe podium.
După victoria de sâmbătă, Wittmann, care a luat startul al 12-lea, a riscat un al doilea pit stop, în încercarea de a progresa cât mai mult cu pneurile noi, dar strategia nu a dat rezultatul dorit. Timo Glock a fost al 12-lea, în timp ce Bruno Spengler şi Joel Eriksson nu au încheiat din cauza unor probleme tehnice.
Declaraţii după cursa de duminică:
Jens Marquardt (directorul BMW Group Motorsport): „După victoria magnifică a lui Marco Wittmann reuşită sâmbătă, a fost clar din sesiunea sobră că nu va fi uşor să ajungem în plutonul fruntaş. Cu toate acestea, băieţii au făcut o treabă deosebită în cursă, atât pe pistă, cât şi ca strategie. Felicitări lui Philipp Eng, care a dovedit un ritm de cursă foarte bun şi a încheiat al cincilea în aceste circumstanţe dificile.
Sheldon van der Linde şi Marco Wittmann au terminat şi ei în puncte. În ciuda acestui fapt, nu au fost suficiente puncte pe cât ne-am fi dorit. Probabil că am fost puţin mai rapizi decât Audi în cursă, dar astăzi ni s-a confirmat clar că trebuie să fii mai sus în calificări pentru a transforma ritmul de cursă în rezultate bune.
Trebuie să examinăm de ce nu am reuşit de această dată şi să rectificăm situaţia la următorul week-end de cursă, la Lausitzring. Felicitări lui René Rast pentru victorie!”
Philipp Eng (#25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RMR, calificări: locul 9, cursă: locul 5): „Dată fiind poziţia noastră pe grilă, a fost o cursă bună. Am fost mulţumim de pachet în ambele stinturi, în special în primul. În cel de-al doilea, pur şi simplu nu am putut trece de Loïc Duval. La un moment dat, avantajul pneurilor noi a dispărut. Chiar şi aşa, este un rezultat bun.”
Clasamente generale (etapa 6/9)
Piloţi: 1. René Rast 206p; 2. Nico Müller 169p; 3. Marco Wittmann 147p; 4. Philipp Eng 129p; 5. Mike Rockenfeller 108p; 6. Robin Frijns 93p; 7. Loïc Duval 89p; 8. Bruno Spengler 77p; 9. Jamie Green 51p; 10. Joel Eriksson 43p; 11. Jonathan Aberdeen 37p; 12. Sheldon van der Linde 36p; 13. Timo Glock 33p; 14. Daniel Jucadella 22p; 15. Paul Di Resta 15p; 16. Pietro Fittipaldi 14p; 17. Jake Dennis 12p; 18. Ferdinand von Habsburg 3p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 267p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 262p; 3. BMW Team RMG 224p; 4. Audi Sport Team Phoenix 197p; 5. BMW Team RMR 162p; 6. BMW Team RBM 79p; 7. WRT Team Audi Sport 41p; 7. R-Motorsport 1 27p; 9. R-Motorsport 2 25p.
Constructori: 1. Audi 710p; 2. BMW 426p; 3. Aston Martin 44p.
Cum vezi DTM 2019
Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.
Ce urmează
Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 23-25 august, la Lausitzring (Germania).
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro