- Raliul a debutat pe 5 ianuarie, în Jeddah, iar Mani, cu însemnele Legend pe motocicletă, a condus încă din prima zi în clasamentul Malle Moto – Original.
- Aceasta este a treia victorie pentru pilotul Autonet Motorcycle Team după ce a câștigat raliul la clasa Maraton în 2011 și 2015.
- Malle Moto – clasa fără asistență tehnică, pe durata a două săptămâni concurenții își pregătesc singuri motocicletele pentru ziua următoare.
Prima ediție din Arabia Saudită a celei mai mari provocări de anduranță din sporturile cu motor a ajuns la final. După aproximativ două săptămâni în care lumea rally-raidului a descoperit un deșert cu totul nou, casant, cu zone muntoase impresionante, canioane, albii de râu secate, dune sparte, iarba cămilei, întinderi infinite unde zeci de kilometri s-a navigat după cap compas, fără niciun reper în roadbook și temperaturi neașteptat de scăzute, se trage cortina peste Dakar 2020.
Inițial, au fost programați 7.856 de kilometri, însă în urma pierderii campionului mondial Paulo Gonçalves, în etapa a 7-a, s-a decis ca motocicliștii și cei de la categoria quad să nu concureze în etapa a 8-a, distanța totală pentru aceștia fiind de 7.143 de kilometri. Pentru prima dată în istoria de 42 de ani a raliului, în șase etape roadbookurile au fost înmânate chiar în dimineața startului, nu cu o seară înainte.
Concurenții au avut la dispoziție doar 15 minute să-și facă propriile notări pentru sute de kilometri de probă specială – roadbookul vine precolorat de către organizatori, semnalându-se deja limitările de viteză, punctele de alimentare, diverse pericole, punctele de control orar etc. S-a concurat în partea saudită din ceea ce se numește Empty Quarter, o mare întindere de nisip unde concurenții și-au pus intens la lucru abilitățile de navigare.
Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team (câștigător Malle Moto – Original, locul 29 la general, 6 la Maraton): „Am ajuns la finiș în cel de-al 10-lea Dakar al meu și nici nu cred că o puteam face cu un rezultat mai bun. Să câștig clasa Malle Moto și să termin în top 30 în clasamentul general este exact ce mi-am propus la începutul raliului. Este impresionant că am câștigat clasa Malle Moto, mi-am propus doar să termin pe podium, dar am reușit să urc pe cea mai înaltă treaptă. Mă bucur că am avut o cursă foarte curată, nu am avut multe probleme, chiar din prima zi am reușit să fiu lider în clasamentul Malle Moto.
Credit foto: @CristianoBarni; Edoardo Bauer;
În prima săptămână am reușit să îmi creez un avantaj de aproape o oră față de locul doi, iar în a doua săptămână a trebuit să am grijă de acel avans, să nu las să se apropie foarte mult de mine. În fiecare zi am încercat să ajung la finiș fără accidentări, fără ca motocicleta să fie avariată. Cu excepția service-ului zilnic, nu prea a trebuit să fac mare lucru. Într-o zi a trebuit să schimb un simering, iar în penultima zi am schimbat toba pentru că a avut o problemă și a crăpat. Sunt foarte mulțumit de acest Dakar, a fost așa cum mi l-am dorit.
Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit să ajung la această ediție și tuturor celor care mi-au fost alături de-a lungul anilor. Am primit foarte multe mesaje de încurajare și le mulțumesc tuturor celor care mi-au scris, mă bucur că au trăit cursa alături de mine“.
Pilotul sătmărean a mai încercat să termine Raliul Dakar la clasa Malle Moto – Original și în 2019, când competiția s-a desfășurat în Peru, Deșertul Atacama. Din păcate, la mijlocul lui noiembrie 2018 și-a fracturat humerusul în timpul unei ședințe foto și, cu toate că a reușit să ia startul în ianuarie, în cea de a 41-a ediție a Dakarului, în antepenultima zi, în urma unei căzături, brațul său nu a mai rezistat efortului și Mani a fost nevoit să se retragă. Este pentru a opta oară când Mani termină Raliul Dakar, fiind unul dintre puținii sportivi care a izbutit să ajungă la sosire în toate cele trei locuri unde s-a desfășurat competiția: Africa, America de Sud, Asia – Peninsula Arabă.
Acum urmează întoarcerea în România și în februarie, deplasarea în Marsilia pentru recuperarea motocicletei care va fi transportată din Arabia Saudită în Europa de către ASO (Amaury Sport Organisation, organizatorul raliului).
Malle Moto – Original, Clasament final Dakar 2020
- Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 48h 05min 07sec
- Benjamin Melot, Benjamin Melot +1h 12min 34sec
- Florent Vayssade, Team Vayssade Florent +2h 33min 39sec
Moto, Clasament General final Dakar 2020
- Ricky Brabec, Monster Energy Honda Team 40h 02min 36sec
- Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing Team +16min 26sec
- Toby Price, Red Bull KTM Team +24min 06sec
………………………………………………………………………………………….
- Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +8h 02min 31sec
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro