Lupta pentru victorie din etapa a XI -a CNVCD

| 21 august 2011 | 0 Comments

Lucien Hora si-a facut din nou reprezentatia obisnuita, resiteanul fiind lipsit de emotii in obtinerea victoriei cu numarul opt a sezonului, pe frumosul traseu din Gutai. Etapa a XI-a a sezonului i-a apartinut in totalitate pilotului resitean, el nelasand nicio clipa garda jos si stabilind inca din prima mansa a antrenamentelor cel mai bun timp, pentru a ramane in fruntea clasamentului pana la finalul intrecerii.

Principalul sau adversar, Paul Andronic, singurul in afara lui Hora care a castigat o etapa in ultimele 15 luni, a avut o zi de cosmar, dar a reusit o revenire in ultimul moment, obtinand in cele din urma locul al doilea si victoria la „H”. Vestea proasta pentru pilotul de la Autotehnica este insa ca nu va putea lua startul in etapa a XII – a (desi figureaza pe lista de inscrieri), dupa ce carcasa ambreiajului masinii sale Evo9 Autotehnica a cedat in ultima urcare, iar piesa de schimb lipseste.Problemele au inceput insa mult mai devreme pentru Andronic, chiar din prima cronometrata a zilei, cand motorul incepuse sa se supraincalzeasca.

El a povestit: “Totul s-a miscat extrem de rapid dimineata si am fost prinsi pe picior gresit. Am plecat pe pneuri reci, iar apoi lichidul de racire s-a supraincalzit, improscand capota si parbrizul. Am inlocuit busonul in prima faza, insa problema s-a dovedit a fi spargerea radiatorului, care ne-a pus intr-o situatie dificila”. Mecanicii echipei au lucrat apoi contra cronometru pentru a improviza montarea unui radiator de serie imprumutat de la Sorin Iliescu si a-i permite lui Paul sa-si apere sansele in ultima urcare. “Nu credeam sa ajungem vreodata la asemenea improvizatii” a spus acesta.

“Ma bucur ca totusi am reusit sa ajungem sus si sa obtinem puncte pretioase. In ultimul viraj de dreapta am avut insa o alta problema, spargerea carcasei ambreiajului, care ne obliga la forfeit pentru cursa de duminica. Imi pare rau ca am strabatut 700 de km pentru a face o singura etapa, iar traseul a fost foarte dur, lucru care contribuie la probleme de suspensie si transmisie.”

Lupta pentru victoria la grupa N si totodata ultima treapta a podiumului a fost una extraordinara, mai stransa ca oricand, conform spuselor celor doi protagonisti. La final Catalin Cismaru a obtinut cea de-a treia victorie consecutiva, dupa dubla de la Sinaia, in fata campionului en-titre si liderului din clasamentul general, Christian Nistoran. “A fost cea mai dificila cursa de pana acum” a fost de parere Cismaru. “Nu am muncit de mult asa de mult, iar Nistoran m-a suprins, mergand foarte tare de la inceputul weekend-ului. Sunt foarte multumit pentru victorie, mi-a placut acest traseu, imi aminteste de probele de raliu, cu denivelari si saritori, un avantaj de care am incercat sa profit. Il felicit pe Nisto, cred ca reusim sa crestem tot timpul nivelul intrecerii cu aceste lupte.”

De partea cealalta, Nistoran a recunoscut ca nu putea face mai mult si spera sa isi ia revansa duminica: “Inceputul de campionat a fost al meu, acum Robot [Catalin Cismaru] este mai rapid. Il felicit, merge foarte tare, dar sper sa-l bat maine. Facand calculele, as spune ca am nevoie de o victorie, dupa care imi permit doar locuri doi [pentru a obtine titlul], insa nu se stie niciodata. Vom vedea ce reusim maine [duminica].”

Sebastian Stanciu a transat in favoarea sa lupta cu Sorin Iliescu, pentru ultima treapta a podiumului grupei N, intimp ce Lucian Boroianu isi continua recuperarea fata de liderul grupei A, Ciprian Ciobotaru, care nu a facut deplasarea la Baia Mare. Boroianu este acum la opt puncte de lider, dupa ce a obtinut maximum posibil la Baia Mare, la capatul unei lupte pe muchie de cutit cu Codrut Cioroiu, decisa de mai putin de trei zecimi de secunda. Pozitia a treia la “A” i-a revenit lui Stefan Giui Anghelescu.

Pentru etapa de duminica, cea cu numarul XI din CNVC-Dunlop, sunt inscrisi tot 40 de piloti, insa dupa retragerea lui Andronic, la start se vor afla doar 39 de masini.

Cele doua etape din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta – Dunlop 2011 se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv sub denumirea „Trofeul Baia Mare – Ambient” si sunt sustinute de Primaria Municipiului Baia Mare, in calitate de partener oficial si de Ambient, in calitate de partener principal.

Mulţumim Adrian Diaconescu – ofiţer de presă


Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: Altele, MotorSport, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Câștigătorii etapei a IV-a

La eveniment au participat 46 de concurenți amatori și profesioniști, departajați în opt clasamente.

Închide