Winter Rally Covasna este locul unde iti testezi limitele, este locul unde te antrenezi, unde dobandesti experienta, unde te bucuri de adrenalina, natura si de cei din jurul tau. Acest raliu a fost si ramane o provocare pentru orice pilot si navigator, iar daca pana acum nu ai concurat poti sa o faci la editia urmatoare.
La editia din acest an am urmarit si evolutia unui echipaj aparte: Lorand Szocs si Adam Robert – #108 / VW Golf. Daca pe Lorand l-am vazut la aceasta competitie in postura de pilot, Robert a evoluat la editiile din anii 2012 si 2015 la volanul unei frumoase Dacii Sport. Acum Adam Robert a schimbat volanul cu un roodbook. La finalul raliului acest echipaj a ocupat in clasamentul general pozitia 16 (la start au fost 39 de echipaje).
Iata impresiile celor doi sportivi:
Lorand Szocs: Am avut mai multe dileme legate de copilot, de buget si de modificarile masinii. Golful de coasta trebuia sa-l configurez pentru un raliu pe zapada si gheata.
Problema cu copilotul s-a rezolvat apeland la un prieten foarte bun, respectiv Adam Robert, numai ca el era in Austria la serviciu, initial trebuia sa ajunga acasa cu o saptamana inainte de raliu dar pana la urma a ajuns joi dimineata si dupa o noapte de condus a ajuns la 12 la Covasna. Odihna? Nu, am efectuat recunoasterile.
Intre timp in saptamana raliului am inceput pregatirea masinii, un Golf 2 diesel, care trebuia transformata din masina de coasta in masina de raliu. Din motive financiare am optat pentru o suspensie de strada care a fost o alegere proasta. Din cauza suspensiei am pierdut mult timp pe portiunile denivelate dar si pe cele foarte rapide. Capitolul buget. Hmmm! Am strans tare, tare cureaua si am avut banii pentru inscriere si motorina (bine ca nu consuma mult). Per total sunt multumit. Prima dorinta a noastra a fost sa ne simtim bine si sa terminam raliul. Nu a fost usor cu o dictare care pe multe probe era parca un copy-paste din anii trecuti si un echipaj care a mai participat in configuratia asta la o cursa din 2011 (n.r: la Odorheiul Secuiesc). Am ales sa mergem la conservare si am fortat numai pe portiunile unde drumul era mai bun pentru ca eram constienti ca punctul slab al masini este suspensia de strada.
Ne-am atins telul, am terminat raliul si zic eu ca nu ne-am facut de ras sau asa sper, cu o masina de raliu pregatita in garajul personal cu mainile noastre. Dupa cursa asta trebuie sa multumim spectatorilor care au stat pe frig si ne-au sustinut si mai ales nevestelor care sunt mereu langa noi si inteleg sau se prefac ca inteleg nebunia noastra.
Adam Robert: Editia 2015 ca de altfel si cea din 2012 s-a terminat de fiecare data prematur pentru echipajul Robert Adam – Gabriel Bohiltea pe Dacia Sport, planetara stanga nevrand sa mai colaboreze mai mult de 25 30 de kilometri de probe speciale.
Dar, in acest an, alaturi de Szocs Lorand cu al sau VW Golf diesel am reusit sa trec linia de sosire al acestui minunat raliu.
Nu a fost nimic premeditat, totul a aparut cu cateva zile inaintea competitiei. Nici macar nu am fost in tara si nici nu stiam daca voi reusi sa ajung acasa in timp util.
Cu o saptamana inaintea raliului, am acceptat propunerea lui Lorand de a participa, stiind ca voi fi in tara luni in saptamana concursului, dar programul s-a schimbat si am ajuns joi dimineata la recunoasteri dupa 1500 kilometri parcursi in drum spre Covasna de data acesta, nu spre casa. Ne-am pus pe treaba. Parca oboseala a disparut odata cu efectuarea recunoasterilor. Deja intrasem in hora. Trebuia sa jucam pana la capat.
Si asa am facut. Prima zi am abordat prima bucla cu prudenta. Din punctul meu de vedere a trebuit sa imi adaptez viteza de dictare a virajelor cu potentialul masinii chiar daca este Diesel. Cel al lui Lori il stiam din 2011 de la Winter Rally 2011 Odorheiul Secuiesc unde am ocupat locul doi la doua roti motrice Grupa H.
Urmatoarele probe 4 si 5 au decurs cu cateva opriri instantanee ale motorului, apoi SS6 a decurs minunat si am terminat ziua pe pozitia 26.
Ziua a doua am luat lucrurile mult mai in serios, am fortat putin, dar prudent, am conservat cat s-a putut materialul de concurs care s-a comportat excelent, cu exceptia zilei anterioare pe probele 4, respectiv 5 si am reusit sa terminam cu bine pe locul 4 la clasa 12 si 16 la general.
Ii multumesc lui Lorand pentru acest weekend de neuitat, sotiei mele care de fiecare data a fost alaturi de mine, tuturor spectatorilor care au indurat frigul si zapada, care au venit sa ne sustina si sa ne incurajeze, tuturor celor ce ne au pozat, filmat, incurajat si poate injurat din cauza „lungimii masinii”. Sper sa ne vedem si la editia urmatoare.
Credit foto: Dan STRAUTI