spot_img

La pomul lăudat… Dunlop Winter Rally

Dacă până acum vorba veche românească nu prea s-a aplicat în cazul organizatorilor de raliuri de la noi, în cazul cursei de sâmbătă 26 februarie de la Odorheiul Secuiesc aceasta a fost valabilă.

Anunţată cu mult timp înainte, această cursă a trezit un viu interes şi se anunţa a fi un eveniment deosebit în peisajul raliurilor autohtone, atât prin stricteţea regulamentului, prin ineditul traseului, cât şi prin prisma prezentării făcute.

Din păcate, o serie de sincope, ce au culminat cu modificarea masivă a traseului în seara dinaintea începerii evenimentului, au redus simţitor din calitatea cursei.

Traseul super specialei, anunţat iniţial chiar pe suprafaţa lacului Zetea, a fost schimbat în ultima clipă, iar alegerea nu s-a dovedit prea inspirata. Suprafaţa de rulare cu zăpadă afânată şi multe denivelări penalizând serios evoluţiile echipajelor la capitolul spectacol.

La start s-au prezentat 20 de concurenţi, echipajele maghiare dominând uşor, cu 13 reprezentanţi înscrişi.Postul de deschizător de drum a fost ocupat de vicecampionul României din 2010, Valentin Porcişteanu, în echipaj cu Bogdan Iancu, veniţi cu maşina de stradă cu un singur scop: distracţia.

Maşinile de concurs împărţite pe categorii de tracţiune şi doar două grupe, cu omologare şi fără, au fost dintre cele mai variate, alături de binecunoscutele (la noi) Subaru Impreza şi Mitsubishi Lancer Evo IX regăsindu-se şi câteva spectaculoase Lada VFTS.

Bătălia pentru primele locuri a fost destul de animată, chiar după prima probă înregistrându-se şi primele ieşiri în decor, inevitabile în condiţiile unui traseu alunecos şi plin de şleauri pe alocuri, dar soldate, din fericire, fără urmări semnificative, deşi traseul relativ îngust a penalizat orice greşeală.

La final, câştigător a fost echipajul maghiar Tamas Tagai / Robert Tagai (Subaru Impreza N15), urmaţi de echipajul român Marco Tempestini / Dorin Pulpea (Subaru Impreza N15), podiumul fiind completat de Zoltan Szabo / Istvan Kerek (Mitsubishi Lancer Evo IX) din Ungaria.

Linia de sosire au reuşit să o treacă 12 echipaje, 3 echipaje au fost excluse, restul abandonând. În speranţa că se vor trage învăţăminte din greşelile ediţiei inaugurale, sper că la anul va fi o ediţie în care se vor aduce îmbunătăţiri semnificative şi va fi o reuşită din toate punctele de vedere.

Publicul numeros prezent pe marginea probelor speciale, în ciuda frigului şi a vremii relativ închise merită mult mai mult.

Până atunci, rămâne să aşteptăm debutul noului sezon al Campionatului Naţional de Raliuri, pe 8 aprilie la Braşov.

A consemnat pentru auto24bv.ro Cristian Stoicanea.

Related Articles

1 COMENTARIU

  1. un regulament bine facut strict dar care a fost incalcat de 10mii de ori, cat proba de pe lac nu in ultima clipa a fost modificat, nu a primit aviz favorabil eu cel putin stiam de luni saptaman cursei. La anul nu stiu cate echipaje vor fii la start din romania se pare ca pilotii nostrii nu sunt prea interesati iar ungurii va soptesc eu ca nu o sa mai vina. asta nu sunt zvonuri chiar ei mi-au zis exp Tagai, Butor, Kohazy etc…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,280FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,630AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri