Deși circumstanțele au făcut ca pilotul francez să încheie doar două manșe – una de recunoaștere și una de antrenament, Jerome France a stabilit timpul de referință în ambele cazuri, fiind cel mai rapid sportiv al coastei râșnovene la prima ediție în cadrul Trofeului Masters de viteză în coastă.
La prima urcare în regim de concurs pe traseul dintre Râșnov și Poiana Brașov, Jerome France (Norma M20-FC) a oprit cronometrul la 2:01,905 fiind mai rapid cu 8 zecimi decât brașoveanul Octavian Ciovică (Radical SR8 Evo), acesta fiind urmat la rândul său de mangaliotul Emil Ghinea (Norma M20F), însă la mai bine de 7 secunde.
Evenimentele din manșa a doua de recunoașteri a făcut ca anumiți piloți înscriși la categoria II – chiar cei amintiți anterior – să parcurgă doar o porțiune din traseu, astfel cel mai rapid timp i-a revenit lui Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 Cup), bucureșteanul reușind să se claseze în fața lui Silviu Dumitrescu – revenit la start după o absență de un sezon în care Osella PA a fost complet refăcută.
Întâmplarea din a doua manșă avea să se repete și în prima urcare de antrenament cronometrat, unde steagul roșu a fost arborat suficient de multe ori încât cel mai bun timp al urcării celor 4 kilometri să-i revină aceluiași Pițigoi, urmat la la puțin peste 6 secunde de Răzvan Dragomir (Silver Car S2), în timp ce Mihai Leu – la prima prezență cu modelul Audi R8 GT3 LMS – a încheiat la alte 2 zecimi de ocupantul poziției secunde.
Cea de-a patra și ultima manșă competițională a zilei avea să ofere timpi sub pragul de două minute, cu Jerome France stabilind nu doar timpul de referință al manșei ci și al zilei – cu 1:53,880. Câștigătorul ediției din anul precedent – Ciovică a coborât și el sub borna celor două minute, încheind manșa la 3.5 secunde de pilotul de origine franceză, în timp ce „Dodo” Pițigoi a completat podiumul neoficial al zilei cu 10.4 secunde de Jerome.
Din păcate, noul motor nu i-a adus noroc lui Emil Ghinea, astfel că pilotul din Mangalia a fost nevoit să se retragă din concurs. Același lucru s-a întâmplat atât cu Silviu Dumitrescu cât și cu Horia Gheorghe, acesta din urmă având însă speranța unei reveniri în ziua următoare, după ce o ieșire în decor l-a privat din a începe cu dreptul sezonul.
Neavând adversar la Grupa 1, nu putem spune despre Leu că a fost cel mai rapid, însă hunedoreanul a încheiat cu bine prima zi de competiție la volanul noului Audi R8 GT3 LMS. Cum este firesc, Pițigoi a încheiat ziua de antrenamente cu cel mai rapid timp la Grupa 2, în timp ce timpul de referință al celei mai disputate grupe de la această etapă – Grupa 3 – a fost stabilit de rapidul pilot argeșean Dudu Șenchea cu Mitsubishi Lancer Evo VIII.
Singurul pilot stranier prezent la start – Iskren Veselinov – a pilotat modelul Honda Civic pentru cel mai rapid timp al Grupei 4, în timp ce Grupa 5 a fost dominată de „locomotiva reșițeană”, adică modelul Seat Toledo pilotat de Andrei Precup.
Campion la Debutanți în sezonul precedent de viteză în coastă, Vlad Colceriu (Peugeot 208 R2) a dominat la rândul său formalitățile – însă pe cele ale Grupei 6, același lucru făcându-l și Dominic Marcu cu a sa Tesla Model 3 Performance în ierarhia electricelor, pilotul din Sinaia reușind și un loc 9 în clasamentul general.
Trofeul Râșnov powered by Pro-X continuă duminică cu cele 4 etape rămase de parcurs: 2 de recunoaștere și cele două decisive de concurs, acestea urmând să se desfășoare după programul:
10:00 – Recunoaștere – Manșa 3
11:45 – Recunoaștere – Manșa 4
13:30 – Concurs – Manșa 1
15:30 – Concurs – Manșa 2.
Credit foto – Attila Balazs
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro