spot_img

IRC. Retrospectiva sezonul 2010 – Partea II

După cum vă spuneam în prima parte a acestei retrospective ne-am hotarât să acodăm importanţă unei competiţii care în ultimii ani a luat amploare şi anume International Rally Chalenge (IRC).

În prima parte a retrospectivei sezonului 2010 v-am prezentat primele şase etape ale sezonului competiţional, ultima dintre acestea fiind Raliului Belgiei. Continuăm aşadar cu ultimele şase runde şi cu clasamentele finale din IRC.

Rallye Acores

IRC-ul ajunge de această dată în Portugalia la Acores. Acest raliu este unul relativ nou, debutând în calendarul competitional abia anul trecut ( 2009 ). Drumurile sinuoase, acoperite de o suprafaţă mai puţin aderentă, urmăresc conturul parţii de coastă a Portugaliei, făcând deliciul numeroşilor spectatori şi al numărului mare de fotografi.

Bruno Magalhaes câştigă acest raliu nedezamăginduşi fanii sosiţi în număr mare. Ocupantul locului doi Kris Meeke, reuşeşte să işi treacă în cont cu această ocazie cea de-a doua clasare pe pidium în acest sezon. Locul trei a fost ocupat la final de finlandezul Juho Hanninen.

Rali Madeira

Pentru etapa cu numărul opt caravana IRC a rămas pe teritoruil Portugaliei pentru raliul din Madeira. Acest raliu de asfalt, cu tradiţie în motorsport, se desfăşoară pe teritoriul insulei Madeira, în fundal având un peisaj uimitor.

Primul clasat de această dată a fost Freddy Loix urmat de Jan Kopecky, un obipşnuit al podiumului în acest sezon, pe ultimul loc clasându-se Juho Hanninen. Din nou cehii de la Skoda reuşesc să ocupe toate cele trei poziţii ale podiumului.

Czech Rally Zlin

De această dată suntem pe teritoriul Cehiei pentru a participa la cel mai prestigios raliu al Europei de est. Această etapă de IRC atrage an de an mii de spectatori, iar piloţii fac tot posibilul să nu o rateze. Asfaltul din Cehia testează aptitudinile tuturor echipajelor, necesitând o mare putere de concentrare din partea piloţilor. Este o mixtură de speciale, de la speciale tehnice până la speciale în care se merge cu „pedala la podea” traversând padurea.

Freddy Loix repetă performanţa din etapa trecută terminând pe primul loc, devansâdu-l pe Juho Henninen, ocupant al locului doi. Ultima treaptă a podimului a fost ocupată de Pavel Valousek, pentru el fiind prima clasare pe podium în sezonul 2010.

Rallye Sanremo

Etapa cu numarul zece s-a desfăşurat la Sanremo. Este unul dintre cele mai faimoase raliuri prezente în WRC, folosit pentru traseele montane amplasate deasupra strălucitorului oraş, Sanremo. Acest raliu a fost adoptat de ceva vreme şi de IRC. Raliul este deschis de tradiţionala specială desfăşurată la adăpostul întunericului, acest lucru dând o altă dimensiune palpitantă IRC-ului.

Podiumul a fost ocupat astfel: Paulo Andreucci prima poziţie, secondat de Juho Hanninen, iar pe ultima treaptă clasându-se Freddy Loix.

Rally of Scotland

Penultima etapa a calendarului IRC din 2010 s-a desfăşurat în Scoţia. Acest raliu a debutat în IRC în anul 2009, dar s-a dovedit a fi o piatră de încercare pentru echipe, datorită traseelor rapide dar cu o aderenţă scăzută. Pentru a face şi mai dificil acest raliu condiţiile meteo sunt de cele mai multe ori incerte, oferind un spectacol total. Scoţia este cunoscută în lumea raliurilor datorita unui mare pilot şi în acelaşi timp unui mare om, care din pacate nu se mai află printre noi, Collin McRae.

La finalul raliului clasamentul arată în felul următor: Juho Hanninen ocupând prima poziţie, pe locul doi clasându-se Andreas Mikkelsen, aceasta fiind şi prima sa clasare pe podium în acest sezon, iar pe ultima treaptă s-a aflat Kris Meeke.

Rally Cyprus

Ultima etapă din 2010 a Raliului Intercontinental, s-a desfasurat în Cipru. Acest raliu se remarcă drept raliul cu cea mai mică viteză medie întegistrată. Acest lucru se datorează, traseelor presărate cu viraje strânse şi porţiuni foarte sinuoase. Un alt aspect distinctiv al acestui raliu este faptul că combină în mod armonios secţiuni de asfalt cu secţiuni de macadam.

Această ultimă etapă l-a avut în prim plan pe un cunoscut pilot şi anume Nasser Al-Attyiah. S-a făcut cunoscut publicului larg participând la rally-raid-ul Paris – Dakar la bordul unui BMW X3. Poziţi a doua a fost ocupată de către Roger Feghali, iar ultima poziţie a fost adjudecată de cehul Martin Prokop.

Va urma…

Marian Mocanu

Vezi şi: Retrospectiva sezonul 2010 – Partea I

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,330FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,530AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri