spot_img

IRC. Mikkelsen lider la finalul primei zile

Prima zi de concurs s-a terminat in avantajul pilotului norvegian al Skoda UK, Andreas Mikkelsen care a reusit sa ii tina piept lui Jan Kpecky, diferenta dintre cei doi fiind de doar 8.7 secunde. Nu foarte departe de cei doi se afla si belgianul Neuville care are o intatrziere de 12.7 secunde.

Avand in vedere ca Raliul Mecsek este inclus pentru prima data in calendarul IRC, nici unul dintre piloti nu se astepa sa reuseasca sa seteze masina perfect chiar inainte de start, iar acest lucru s-a vazut, majoritatea pilotilor mergand la siguranta pe primele probe.  Cu toate aceste mici probleme Mikkelsen a avut o evolutie extrem de buna chiar din SS1, in timp ce principalul sau contracandidat la victorie, Kopecky s-a pland de setarile masinii, lucru rezolvat pana la urma.

Asa cum preconizam, au fost mici probleme cu spectatorii care din dorinta de a fi cat mai aproape de actiune si-au asumat riscuri inutile, din fericire nu au existat incidente notabile. Un alt lucru de care s-au plans o parte dintre piloti a fost amplasarea neinspirata a chicanelor de pe liniile drepte. Au existat cazuri in care unii piloti au abordat gresit aceste chicane si si-au avariat msinile.

Therry Neuville a avut si el un start bun acupand locul secund dupa primele 4 speciale. Belgianul a spus clar ca nu doreste sa isi asume riscuri prea mari in acercarea de a tine pasul cu Mikkelsen, iar acest lucru s-a vazut in clasamentul general la finalul zilei.

Conationalul lui Neuville de la BFO-Skoda, Freddy Loix nu a fost la fel de norocos el nereusind sa isi seteze masina asa cum ar fi vrut, incheind ziua pe locul 4 la mai bine de 32 de secunde fata de Mikkelsen.

Britanicul Guy Wilks a avut din nou ghinion fiind nevoit sa abandoneze in SS5 din cauza unei probleme la sistemul de racire al motorului, dupa ce de dimineata reusise sa tina pasul cu pilotii din frunte.

PROTON nu a scapat nici de aceasta data de probleme. Giandomenico Basso si-a incheiat evolutie in Raliul Canon Mecsek la putin timp dupa startul in SS1, din cauza unor probleme la motorul Satriei Neo S2000. Cel de-al doilea pilot PROTON, P.G. Anderson a fost si el pe punctul de a abandona dupa ce a scapat masina de sub control in sepciala a doua, din fericire el a reusit sa se „tarasca” pana in parcul de asistenta tehnica pentru a continua raliul. Constructorul malaezian mai are mult de munca pentru a dezvolta o masina suficient de fiabila si competitiva.

La clasa masinilor cu doua roti motrice lider in clasament dupa prima zi de concurs era maghiarul Menyhért Krószer la volanul unui Citroen DS3 R3T.

Pentru aceasta zi sunt programate ultimele 6 speciale intrerupte de o trecere prin parcul de asistenta tehnica.

Clasamentul general

1 Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) 1h06m41.6s


2 Jan Kopecký/Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +8.7s
3 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +21.4s
4 Freddy Loix/Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +32.7s
5 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1m20.9s
6 György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa (Ralliart Lancer Evo IX) 1m29.0s
7 Toni Gardemeister/Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +1m46.6s
8 Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) 1m52.8s
9 Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk (ŠKODA Fabia S2000) +1m58.2s
10 Norbert Herczig/Kálmán Benics (ŠKODA Fabia S2000) +2m06.3s

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri